Na een lange rit maakt bij kort insturen de servopomp (stuur) een zoemend geluid, net of er zit lucht in de olie, olie staat nogthans op niveau, er zijn geen lekken, en er is geen schuim te zien in de olie.
Ik ken dat geluid, en weet dat dat net hetzelfde is als lucht in de olie, maar dan is er normaal tekort in, wat hier niet het geval is, het komt ook maar voor na lange ritten van een paar honderd Km maar ik heb ook het gevoel dat een korte sterke klim zoals het inrijden van bepaalde parkeergarages er iets mee te maken kan hebben.
Het is nu de tweede keer dat ik dat voorheb, en beide keren was het na een lange rit (dus vrij warme olie) en ook beide keren na het inrijden van een parkeergarage met sterke klimming, vermoedelijk komt er dan op een of andere manier mischien wat lucht in het oliecircuit.
Als het er eenmaal is, kan dat verschillende weken duren voor dat terug weg is, niet dat het erg is, je hoort het amper, en voelt het lichtjes als een vibratie in je stuur.
Type auto: Mercedes 220c CDI Type W204 heeft slechts 75.000 Km.
Nu ben ik niet direct van plan om in de garage allerlei giswerken te laten uitvoeren, zoals pomp en stuurhuis vervangen, als het bv. aan de olie zou kunnen liggen.
Zelf heb ik enige ervaring met hydrolica, maar kan niet direct bedenken wat dat zou kunnen zijn, als er geen lekages zijn, kan ik mij ook moeilijk indenken dat het hier om het aanzuigen van valse lucht zou kunnen gaan, bijzonderlijk dat het na een paar weken kortere ritten terug weggaat.
Iemand een ander uitleg of ervaring. Mischien een meedenkertje voor Black B@ndit
Ik ken dat geluid, en weet dat dat net hetzelfde is als lucht in de olie, maar dan is er normaal tekort in, wat hier niet het geval is, het komt ook maar voor na lange ritten van een paar honderd Km maar ik heb ook het gevoel dat een korte sterke klim zoals het inrijden van bepaalde parkeergarages er iets mee te maken kan hebben.
Het is nu de tweede keer dat ik dat voorheb, en beide keren was het na een lange rit (dus vrij warme olie) en ook beide keren na het inrijden van een parkeergarage met sterke klimming, vermoedelijk komt er dan op een of andere manier mischien wat lucht in het oliecircuit.
Als het er eenmaal is, kan dat verschillende weken duren voor dat terug weg is, niet dat het erg is, je hoort het amper, en voelt het lichtjes als een vibratie in je stuur.
Type auto: Mercedes 220c CDI Type W204 heeft slechts 75.000 Km.
Nu ben ik niet direct van plan om in de garage allerlei giswerken te laten uitvoeren, zoals pomp en stuurhuis vervangen, als het bv. aan de olie zou kunnen liggen.
Zelf heb ik enige ervaring met hydrolica, maar kan niet direct bedenken wat dat zou kunnen zijn, als er geen lekages zijn, kan ik mij ook moeilijk indenken dat het hier om het aanzuigen van valse lucht zou kunnen gaan, bijzonderlijk dat het na een paar weken kortere ritten terug weggaat.
Iemand een ander uitleg of ervaring. Mischien een meedenkertje voor Black B@ndit
Comment