Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OS X Lion

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: OS X Lion

hier ook overgeschakeld.
    installatie duurt ongeveer een uurtje, dus ietsje langer dan de 33 minuten die aangegeven worden.
    Na de installatie de software update eens laten lopen achter nieuwe updates en die ook geïnstalleerd.
    Heb zo hier en daar al eens wat dingen getest en het loopt vlot moet ik zeggen.

Safari lijkt me een stuk sneller te zijn.
    die launchpad lijkt me makkelijk te werken, enkel een beetje een warboel (ook uninstall icoontjes ed. staat er in). Dus daar zal ik nog een beetje opkuiswerk aan hebben

sowieso, goeie tips aan iedereen:
    -als je overstapt zorg voor een degelijke back-up (zou je eigenlijk altijd moeten hebben)
    -brand osx lino ook CD (of kopieer heb op stick). Lion wordt in een soort van recovery partitie gezet, natuurlijk als je schijf crasht ben je daar niet veel mee, dus een reservekopie is wel aan te raden (doe dit VOOR je Lion installeert)
    -heb je specifieke hard/software, check dan het net om hun ondersteuning te checken
    - koop een trackpad
    Fuji X-E1 - 18-55mm
    facebook

Comment

Mijn vraag is wel waar vind je die lion na het downloaden en installeren, niet in mijn download map.
      Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
      https://500px.com/marnix_photography

Comment

Ook hier alles ok; nu nog een besturingssysteem voor ons land ( België )
        en alles is ok!! ( en dat op 21/07/2011) )
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

na het installeren is het installatie bestand weg...

dit moest je gedaan hebben:

1 Download Mac OS X Lion via de Mac App Store (4GB)
          2 Je ga naar de programmamap en met de rechter muis knop klik je op het bestand en kies “Show Package Contents”
          3 Open de map “SharedSupport en je zie “InstallESD.dmg” staan.
          4 Kopieer “InstallESD.dmg” naar je desktop
          5 Start Disk Utility en stop een lege DVD in je Mac die groot genoeg is.
          6 Selecteer het “InstallESD.dmg” bestand van op je desktop en kies Burn
          7 Als het branden gereed is kan je van op de DVD Mac OS X Lion opstarten.
          Op dezelfde manier kan je van een USB stick een Bootable Lion Stick maken voor bevoorbeeld MacBook Air.
          Fuji X-E1 - 18-55mm
          facebook

Comment

Dus ik ben met andere woorden te snel geweest, misschien kan één of andere goede ziel mij een kopij bezorgen.

Groetjes
            Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy

Comment

bij mij is ook alles gelukt ...
              - launchpad is leuk!
              - fullscreen bij bepaalde apps is leuk!
              - grafisch uitzicht is verbeterd

enige probleem wat ik had : bij mijn launchpad stonden mac os x apps dubbel (mail, ical, itunes, ... ) - ééntje werkte, andere niet .. was te herkennen aan nieuwe icoontjes ... krijg deze momenteel nog niet verwijdert ... mocht iemand oplossing hebben ...
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Door Bekijk bericht
                Programma's stoppen en herstarten in de laatste versie, dus je werk opslaan voor het afsluiten moet blijkbaar niet meer.
                Toch nog maar voorzichtig mee omspringen in het begin. Want ik vermoed dat omdit 100% zeker te laten werken dat er wel een aanpassing aan de applicatie nodig is. Zo zal de applicatie toch wel een aantal nieuwe Lion API's moeten aanspreken om dit alles vlot te laten verlopen.

Dus zeker eens testen of jouw programma's dit inderdaad doen zonder te moeten saven.

Bij Adobe gaan ze het nog eerst eens bekijken of ze die nieuwe features gaan ondersteunen. http://kb2.adobe.com/cps/905/cpsid_90508.html
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik heb een probleempje.

Heb dus lion gekocht via de app store en het icoontje staat in mn dock maar wil precies niet downloaden er staat alleen "wachten".

Iemand een oplossing of moet ik doen zoals er staat "wachten"?
                  Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
                  www.moosedesign.be

flickr

Comment

Ik heb wel een vermoeden dat hun servers zwaar belast zullen zijn de eerst komende dagen

Comment

Heb m'n MBP en Mac Pro op Lion gezet en ik moet zeggen dat ik niet enorm onder de indruk ben.

Die reverse scrolling, dit werkt gewoon niet op een niet-touch toestel. Het is gewoon bizar. Met een touchpad gaat het nog maar het voelt niet goed aan.

Mission Control,. Exposé werkte beter voor mij. Maar goed ik zal het wel (moeten) gewoon worden.

AirDrop is wel handig, maar wifi is toch niet toereikend voor grote bestanden, ook niet wifi-N. Geen idee of het werkt over ethernet, nog niet getest.

De library folder is nu onzichtbaar in je home directory (why??). Valt te fixen door:
                      chflags nohidden ~/Library/
                      in je terminal te plakken en enter te duwen.

De interface van iCal en address book zijn staaltjes van vreselijk slechte interface design.

Mijn grootste ergernis is dat als je scherm uitvalt om energie te besparen dat je het niet terug kunt aanzetten door de muis te bewegen. Je moet klikken of op het toetsenbord duwen. Dit klinkt misschien stom maar het is enorm storend. Geen idee waarom ze dat hebben willen veranderen.

Auto resume van programma's klinkt leuk in theorie, in de praktijk is het ergerlijk. Voor mij althans.
                      "Save as..." bestaat niet meer voor alle software die gebruik maakt van de nieuwe Lion APIs. iWork, voorvertoning, texteditor etc.

FileVault 2 klinkt als een serieuze verbetering tegenover de vorige versie. Moet het nog testen of deze versie ook werkelijk bruikbaar is (versie 1 was dat niet echt).

Low-power wake klinkt interessant, moet het nog testen.

Over versions heb ik nog geen mening, er moet meer software zijn dat dit ondersteunt voor ik er een serieuze mening over kan hebben. Maar ik zal dit zeker testen met de software die het nu al ondersteunt..

Dit klinkt allemaal vrij negatief maar buiten dat is er niet veel op aan te merken.. Werkt perfect zoals altijd.
                      De nieuwe mail is ook wel goed.

Zeer goede (vrij technische) review: http://arstechnica.com/apple/reviews...s-x-10-7.ars/1
                      Last edited by Powaqqatsi; 21 juli 2011, 23:00.
                      mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton Bekijk bericht
                        Ik heb een probleempje.

Heb dus lion gekocht via de app store en het icoontje staat in mn dock maar wil precies niet downloaden er staat alleen "wachten".

Iemand een oplossing of moet ik doen zoals er staat "wachten"?
                        Ik had dit ook op m'n Mac Pro, heb de App store dicht en open gedaan terug en dan naar "purchased" gegaan daar stond dan een knopje "installeren". Toen ik daar op drukte sloeg het wel in gang.
                        Let wel, ik had het voordien al gekocht en geïnstalleerd op mijn MBP, misschien dat je dat niet hebt staan als je voor de eerste keer het installeert.
                        mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht

Die reverse scrolling, dit werkt gewoon niet op een niet-touch toestel. Het is gewoon bizar. Met een touchpad gaat het nog maar het voelt niet goed aan.
                          Dat vond ik ook bizar maar in de instellingen gewoon aangepast en de scroll werkt als vanoud

Comment

Heb Lion nog zelf niet geinstalleerd, ik wacht altijd een tijdje af tot de eerste update versie.

Nogthans is het logischer. Je swiped naar links om je scherm naar links te laten bewegen en dus is een swipe naar boven logischer om het dan ook effectief naar boven te laten scrollen. Mensen die een iPhone of iPad hebben schijnen het wel te apprecieren. Het zal voornamelijk in het begin een kwestie van gewoon worden zijn.

De library folder is nu onzichtbaar in je home directory (why??). Valt te fixen door:
                            chflags nohidden ~/Library/
                            in je terminal te plakken en enter te duwen.
                            Omdat je daar met je poten vanaf moet blijven is het beter dat het voor de modale gebruiker niet zichtbaar is. Een meer doorgewinterde gebruiker vind dan ook het commando om het weer zichtbaar te maken.

Mijn grootste ergernis is dat als je scherm uitvalt om energie te besparen dat je het niet terug kunt aanzetten door de muis te bewegen. Je moet klikken of op het toetsenbord duwen. Dit klinkt misschien stom maar het is enorm storend. Geen idee waarom ze dat hebben willen veranderen.
                            Is bij mij vandaag ook zo op SL. De reden is dat de bluethooth verbinding ook wordt verbroken om stroom te besparen. Ik weet niet of een BT toetsenbord daar ook last van heeft.

Auto resume van programma's klinkt leuk in theorie, in de praktijk is het ergerlijk. Voor mij althans.
                            "Save as..." bestaat niet meer voor alle software die gebruik maakt van de nieuwe Lion APIs. iWork, voorvertoning, texteditor etc.
                            Save as... Is dus vervangen door versions. Aangezien Lion automatisch telkens een nieuwe versie aanmaakt moet je niet meer een safe as doen. Zal ook wel een stuk gewinning worden vrees ik.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Testen jullie maar Lion voor mij. Ik heb gisteren de stap van Leopard naar Snow Leopard gezet en ben content. Alles is net iets vlotter. En SL staat op punt dus ik denk dat ik weinig nare verrassingen zal hebben...
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik kirjg verschillende mails binnen betreffende de werking van de apparaten van bepaalde producenten hun producten. Goed nieuws op zich, maar niet helemaal. Een uittreksel:
                                The following products are currently known to work with OS X 10.7:

Control 2802
                                Liquid Channel Control Software
                                Saffire 6 USB
                                Scarlett 8i6
                                Scarlett 18i6
                                VRM Box
                                Liquid Mix
                                Midnight Plug-in Suite (tested with Logic - other DAWs are currently not compatible with Lion)
                                The following products are currently not working with OS X 10.7:

Saffire PRO 14
                                Saffire PRO 24
                                Saffire PRO 24 DSP
                                Saffire PRO 40
                                Liquid Saffire 56
                                Liquid Mix HD
                                Forté Suite
                                Scarlett Plug-In Suite
                                The following products are currently known to work with OS X 10.7:

• UltraNova & Logic 64 Bit

• LaunchPad (Ableton Live is not yet supported on Lion but Launchpad works as a MIDI controler)

• Zero SL MKII & SL MKII both work as MIDI controllers in Logic 64 Bit however there are currently known issues with Automap.
                                The following products are currently not working with OS X 10.7:

• Automap - (Automap installs and opens but does not yet wrap plug-ins)

• Nio
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X