Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OS X Lion

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: OS X Lion

Hier draait Lion al naar volle tevredenheid.
    Alleen voor de scanner (Epson, bijna 10 jr oud.) is er nog geen software beschikbaar. Ik heb dit opgelost door voorlopig met "Voorvertoning" te scannen.
    Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

ook hier snel en heel vlot geinstalleerd en al vrij verrast naar de evolutie tov snow leopard
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Ook iets waar je naar moet kijken en wat velen schijnen te vergeten is je NAS.
        Een USB schijf zal wel werken want die wordt aangestuurd vanuit je OS. Maar een netwerk schijf werkt anders. En Apple heeft het file transfer protocol aangepast in Lion.

Dus even zoeken of de geupdate drivers/SW al beschikbaar is voor je netwerk schijf.
        Een echte NAS ondersteunt zeer veel protocollen. De kans dat OSX met geen enkel protocol kan praten is gewoon onbestaande.

Comment

gisteren Lion geïnstalleerd op mijn Macbook pro... Dat ging allemaal perfect, even in rondgeneusd en dan de mac afgesloten...

Vandaag wil ik de macbook opstarten, kom op het login scherm, selecteer de correcte user en geef het paswoord in... Lijkt op te starten maar na een paar seconden kom ik terug op hetzelfde login scherm uit...
          Via google de raad gevonden om in safe mode op te starten... Wat ik ook probeer ik kom nooit in safe mode...

Dan maar Apple care gebeld... Die man heeft me vanalles laten proberen maar kwam dan uiteindelijk op de proppen dat ik via recovery mode lion opnieuw moet installeren... Dat ga ik straks proberen... Eerlijk gezegd heb ik al dik spijt dat ik de upgrade gedaan heb...
          Niemand hier die suggesties heeft?
          Tommy
          My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Ook iets waar je naar moet kijken en wat velen schijnen te vergeten is je NAS.
            Een USB schijf zal wel werken want die wordt aangestuurd vanuit je OS. Maar een netwerk schijf werkt anders. En Apple heeft het file transfer protocol aangepast in Lion.

Dus even zoeken of de geupdate drivers/SW al beschikbaar is voor je netwerk schijf.
            Waarom zou je FTP gebruiken in een lokaal netwerk ? Lijkt me redelijk zinloos...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Waarom zou je FTP gebruiken in een lokaal netwerk ? Lijkt me redelijk zinloos...
              Zo werkt nu eenmaal een NAS hé, en ik bedoelde niet FTP maar een file transfer protocol. Op een Mac is dat AFP. En er zijn er nog andere maar je moet een protocol gebruiken. Zo'n NAS is niet een aanhangsel dat door je computer wordt gestuurd, dat draait op zichzelf en heeft een eigen OS. Jouw computer geeft een opdracht om een file te saven of te laden en dat moet via een afgesproken protocol.

In Lion is AFP niet meer ondersteund omdat ze zijn overgestapt op een beter en veiliger alternatief. Nadeel is dan de compatibiliteit uiteraard.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Zo werkt nu eenmaal een NAS hé, en ik bedoelde niet FTP maar een file transfer protocol. Op een Mac is dat AFP. En er zijn er nog andere maar je moet een protocol gebruiken. Zo'n NAS is niet een aanhangsel dat door je computer wordt gestuurd, dat draait op zichzelf en heeft een eigen OS. Jouw computer geeft een opdracht om een file te saven of te laden en dat moet via een afgesproken protocol.

In Lion is AFP niet meer ondersteund omdat ze zijn overgestapt op een beter en veiliger alternatief. Nadeel is dan de compatibiliteit uiteraard.
                Tsja : dat is de mizerie met die computertermen hé...
                AFP is geen file transfer protocol, maar een netwerkprotocol, net zoals FTP dat ook is...
                Dat het toevallig dient op files te "verplaatsen" is logisch ...

Eigenlijk is dat een beetje hetzelfde probleem als sluitertijd en diafragma bij fototoestellen : beide zorgen voor een andere belichting, maar ze doen het wel op een andere manier .
                Groeten,

Polleke

Comment

Ik werk nog steeds met versie 10.6.8 (geen Lion) en ik vraag me af of het nut heeft om te schakelen?

Alles werkt prima, geen speciale programma's, enkel LR, PS en ik werk met NAS...

Zijn er dingen waar je op moet letten om niet over te schakelen?
                  Website: http://www.vangoophotography.com
                  Facebook: http://www.facebook.com/Vangoo.Photography
                  Flickr: http://www.flickr.com/photos/Vangoo_Photography/

Comment

Ik ben zelf ook nog niet overgeschakeld.
                    Of het nut heeft, kan niemand voor jou uitmaken. Wel is het zo dat op een bepaald moment de support voor Snow Leopard (10.6.x) zal verminderen ten voordele van de verdere ontwikkeling van 10.7.x en hoger.
                    Ik ben een beetje bang voor de compatibiliteit van mijn oudere scanner. Dat mijn MSOffice zal moeten ge-upgrade worden, vind ik niet eens zo erg, maar misschien zijn er nog andere programma's waar ik niet direct aan denk? Gisteren nog gemerkt dat ondanks alle berichtgeving, mijn oude Appleworks databases nog steeds werken onder 10.6.8!

Ik stel de upgrade nog even uit.

Gisteren was er nog iemand met een probleem met een Epson R2400, waar ik niet onmiddellijk een antwoord op heb. Als Mac-ker van het eerste uur is ons heel lang verteld van Epson weg te blijven, wegens 'mindere compatibiliteit' met Macintosh, maar het fijne daarvan heb ik nooit geweten.

Dus mijn advies: als je er zeker van bent dat al je software meekan naar Lion, en dat je randapparatuur voldoende ondersteund wordt (de nieuwe drivers moeten van de hardwarefabrikanten komen; vaak zit daar wat vertraging op), dan kun je upgraden. Anders blijf je best nog even zitten, of tot je gedwongen wordt (stel dat b.v. CS6 een hogere OS vereist?)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

• Re: OS X Lion

Mijn vader heeft nu sinds eind vorige week een iMac met Lion erop en de details ken ik niet allemaal, maar visueel gezien en in de praktijk heb ik nog niet veel verschil gemerkt...Enkele aanpassingen zoals Launchpad, Mission Control, het Dashboard dat naar links verhuisd is (op de trackpad ga je dan even naar links), en het iPad-achtige navigeren en vergroten/verkleinen in Safari zijn wel leuk, maar daarvoor overschakelen zie ik mezelf nog niet doen .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...