Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OS X Lion

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: OS X Lion

Gisteren ook de stap gezet naar Max os X lion, maar na installatie werkt mijn inkomende mails niet meer (pop - scarlet).
    Blijkbaar een gekend probleem, waar ze een update voor mail 5 aan het maken zijn bij apple volgens apple forum.

Nog iemand dit probleem ondervonden?

Anders geen problemen ondervonden.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Kan je OS X Lion ZONDER CREDITCARD binnenhalen ?

Kan je dit bv. in een winkel op DVD kopen of kan je het via "tegoed" met een iTunes card aankopen ?

Zondag krijgen we hier onze eerste Mac binnen ( 2nd hand ) en daar staat nog geen leeuw op
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik wil het voorlopig nog niet, ik kijk eerst een paar maand hoe de reacties zijn...

Wat mij vooral tegenhoudt is het feit dat het er bij momenten uitziet als een iphone in het groot, maar ik heb al een, en ik wil mijn mac hebben zoals ie nu is... Zonder al dat puberachtig, "game" achtig gedoe....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
          Gisteren ook de stap gezet naar Max os X lion, maar na installatie werkt mijn inkomende mails niet meer (pop - scarlet).
          Blijkbaar een gekend probleem, waar ze een update voor mail 5 aan het maken zijn bij apple volgens apple forum.

Nog iemand dit probleem ondervonden?

Anders geen problemen ondervonden.
          Ondertussen alles al opgelost ivm mails.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Kan je OS X Lion ZONDER CREDITCARD binnenhalen ?

Kan je dit bv. in een winkel op DVD kopen of kan je het via "tegoed" met een iTunes card aankopen ?

Zondag krijgen we hier onze eerste Mac binnen ( 2nd hand ) en daar staat nog geen leeuw op
            Dvd's zijn volgens mij van lion niet te koop. Enkel maar downloadbaar via App Store.

Je kan wel betalen via itunes kaarten denk ik.
            Mijn openstaand saldo van itunes kaarten is in de App store toch zichtbaar, dus...

Wel interessant: http://www.apple.com/nl/macosx/how-to-buy/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Hopelijk is het geen powerpc, want daar wil de leeuw niet op

Comment

D'er moet trouwens eerst de recentste versie van Snow Leopard (OSX 10.6.8) op staan.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Een clean install is niet mogelijk??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    1. Heb zelf de update nog niet uitgevoerd, wacht nog een beetje af tot een en ander allemaal compatible is. B.v. de Canon software, maar twijfel ook of mijn scanner de upgrade overleeft.
                    2. Dit is de eerste keer dat Apple een OS distribueert via de App Store. Hoewel ik sinds 1987 met Mac werk, en zowat alle OS versies sinds System 4.x (of 5.x) heb zien passeren, is dit ook voor mij de eerste keer. Ik schrijf hier enkel ("je Mac moet over 10.6.8 beschikken") wat ik zelf lees uit de berichtgeving.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Toch wel... Ik heb zelf Lion via een download van Mac Dev Center, maar normaal moet het via de app store ook gaan. Wanneer de dmg "gemount" is, kan je via het schijfhulpprogramma een bootable usb stick aanmaken.

Comment

Inderdaad een clean install kan als je eerst download en dan de installatie bestanden op DVD of stick zet. Er zijn genoeg sites te vinden die dat beschrijven.

Start op via de stick/DVD en dan kan je een clean install doen.

Ik wacht ook nog even. Ik heb nog een Canon scanner en een Xerox printer die nog een update van hun driver nodig hebben.
                        Hier vind je een lijst: http://support.apple.com/kb/ht3669

Let ook op als je eventueel MS Office 2008 hebt, die zou niet noodzakelijk installeren op Lion. Een upgrade is zo geen probleem, maar de installer als die nog versie 1 heeft van dat office pakket dan kan je die niet opstarten onder Lion. Hoog tijd om eens iWork te gaan bekijken.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Nuttige info, Dirk. Ik draai nog MSOffice 2008, dus...

Comment

Hopelijk is het geen powerpc, want daar wil de leeuw niet op
                            Nee, hoor 't is eentje met vier kernen.
                            Hij heeft alleen geen blikseminslag-aansluiting : ; voor de rest is het een vinnig bakje hoor
                            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                              Inderdaad een clean install kan als je eerst download en dan de installatie bestanden op DVD of stick zet. Er zijn genoeg sites te vinden die dat beschrijven.

Start op via de stick/DVD en dan kan je een clean install doen.

Ik wacht ook nog even. Ik heb nog een Canon scanner en een Xerox printer die nog een update van hun driver nodig hebben.
                              Hier vind je een lijst: http://support.apple.com/kb/ht3669

Let ook op als je eventueel MS Office 2008 hebt, die zou niet noodzakelijk installeren op Lion. Een upgrade is zo geen probleem, maar de installer als die nog versie 1 heeft van dat office pakket dan kan je die niet opstarten onder Lion. Hoog tijd om eens iWork te gaan bekijken.
                              Het zal hier ook nog even wachten zijn ivm met de updates voor onze printers.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ook iets waar je naar moet kijken en wat velen schijnen te vergeten is je NAS.
                                Een USB schijf zal wel werken want die wordt aangestuurd vanuit je OS. Maar een netwerk schijf werkt anders. En Apple heeft het file transfer protocol aangepast in Lion.

Dus even zoeken of de geupdate drivers/SW al beschikbaar is voor je netwerk schijf.
                                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...