Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OS X Lion

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: OS X Lion

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ben vanaf morgen voor veertien dagen met vakantie, maar ik vermoed dat het je wel zal lukken, zeker nu je weet dat het kan.
    In dat bladwijzer beheer venster klikken op + onderaan. Je kunt daarna de mappen slepen naar waar je wil.
    Nog een illustratie om het af te leren.
    Kan ik bvb. uit "Bladwijzers" mappen, verslepen naar bladwijzermenu ?
    Het is zo dat een vriend al mijn favorieten uit mijn Toshiba-laptop heeft geďmporteerd naar "Bladwijzers" (linkse kolom). Het lukt mij niet om die naar het bladwijzermenu over te brengen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Kan ik bvb. uit "Bladwijzers" mappen, verslepen naar bladwijzermenu ?
      Het is zo dat een vriend al mijn favorieten uit mijn Toshiba-laptop heeft geďmporteerd naar "Bladwijzers" (linkse kolom). Het lukt mij niet om die naar het bladwijzermenu over te brengen.
      Zoiets? Ik heb een mapje aangemaakt "Dit is een test" en daarna naar geopende Bladwijzermenu (in de tweede kolom). Bovenaan geplaatst, maar had evengoed onderaan gekunnen:

En nu dus in het menu Bladwijzers:
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik heb dus nog een aantal mappen staan met webadressen erin onder "bladwijzers" links. Die wil ik dus verplaatsen naar het "bladwijzermenu" erboven, maar dat lukt langs geen kanten.
        Slepen lukt niet en knippen-plakken eveneens niet.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

OK. Je selecteert het "Bladwijzermenu", zodat kolom 2 zichtbaar wordt.
          Dan sleep je een map van "Bladwijzers" (onderaan kolom 1) naar kolom 2.
          Zoals mijn illustratie.
          (terwijl Bladzijdemenu geselecteerd is, dus met de inhoud in kolom 2 zichtbaar, sleep je een folder onder Bladwijzers in kolom 1 -mijn "Dit is een test") naar kolom 2)

Ik blijf dit nog even opvolgen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

OK, dat lukt nu al.
            Als je een ganse map wil verhuizen moet je wel zien dat je juist tussen twee andere mappen mikt, of anders staat die niet op haar plaats.
            Is er nu een middel om alles terug alfabetisch gerangschikt te krijgen ?
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Eerlijk gezegd ... niet echt nee, zeker al niet als je over 64-bit server versies begint ... als onze vriend Bill eens een service pack uitbrengt staat de telefoon rood gloeiend
              Dat is inderdaad niet beter in de windows omgeving. De fabrikanten hebben meestal niet snel de neiging om te investeren in het ondersteunen van ouder materiaal, zelfs niet met exemplaren die rond de 20.000 euro kosten. In dat geval gaan ze er trouwens vanuit dat je liever geen 23 euro betaalt voor een upgrade, dan dat toestel te moeten vervangen.

Met een scsi toestel ook al eens gehad dat er geen driver was voor de scanner, maar dat je het ding wel kon gebruiken met hun software waar de driver in verwerkt zat. Ik loop trouwens altijd in een grote boog om MFD's heen. Dat zijn de laatste toestellen waarvoor je een driver update zal vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                OK, dat lukt nu al.
                Als je een ganse map wil verhuizen moet je wel zien dat je juist tussen twee andere mappen mikt, of anders staat die niet op haar plaats.
                Is er nu een middel om alles terug alfabetisch gerangschikt te krijgen ?
                Zelf nooit bij stilgestaan... maar laat dat nou een van Safari's tekortkomingen zijn.

Comment

Lion ziet er leuk uit, maar het is dus onmogelijk om dat als bedrijf aan te kopen op dit moment. Lion verkoopt men enkel en alleen via de Mac App Store (zoals de veel goedkopere Aperture, die nog altijd veel duurder is op DVD).

Het grote probleem hiermee is dat Apple geen facturen geeft bij aankopen. (zowel via iTunes niet als mac app store). Dat is iets wat ze in eerste instantie weigeren. Als je echt aandringt geven ze je wel een factuur, maar dat is een factuur uit Luxemburg INCL btw (waar de iTunes Store voor Europa gevestigd is) en daar ben je natuurlijk niets mee voor de BTW terug te vorderen. Je moet namelijk zonder BTW kunnen aankopen intracommunautair. Je kan ook geen business accounts op de iTunes store maken en aankopen doen zonder BTW ineens.

Ik ga Apple eens aanschrijven hierover. Voor de iTunes store tot daar aan toe, maar dit begint een serieus probleem te worden voor iPhone/iPad business Apps en nu voor de nieuwe Mac App Store. Wat als ze de nieuwe Final Cut Pro ook enkel gaan verdelen via de MAS ?

Ik ga ook de FOD Financiën hier eens over inlichten, die hebben wrs iets meer invloed dan een klachtje van mij. Wat ze doen is in mijn ogen zelfs illegaal. Zij hebben een BTW nummer en ik heb een BTW nummer dus moeten ze op de correcte manier facturen kunnen uitschrijven voor aangekochte goederen/diensten.
                  Last edited by Powaqqatsi; 15 juni 2011, 22:59.
                  mijn website

Comment

Je kan toch en iTunes kaart kopen in elke winkel met factuur? Is dat dan niet voldoende als tussen oplossing?
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Knap uitgelegd, Les
                      Ga er onmiddellijk mee aan de slag.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Zelf nooit bij stilgestaan... maar laat dat nou een van Safari's tekortkomingen zijn.
                        http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forum...=3&topic=20370
                        Sortosaurus biedt de oplossing.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Lion ziet er goed uit, maar ik speel op veilig.
                          Op het werk zitten we nog op Leopard en CS3, en nu wordt er pas gesproken van een upgrade naar Snow Leopard en CS4 (ja, CS4, niet CS5).
                          Thuis heb ik ook nog Leopard en ga nu de stap zetten naar Snow Leopard. Deze staat nu op punt en kan ik gerust upgraden.
                          Lion zou momenteel toch niet aanmerking komen wegens het ontbreken van Rosetta en gezien ik nog een paar apps heb die Rosetta nodig hebben...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ok, Leopard is dus een stabiele evrsie. Zit zo: heb net een nieuw ingepakt keybord van een iMac op de kop getikt en daar zaten de installatieDVD + applicaties bij.

Ideaal, want nu wil ik proberen om op een oudere pc die wat werkloos staat te wezen die Leopard eens op te installeren. Iemand daar ervaringen mee?
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              Ideaal, want nu wil ik proberen om op een oudere pc die wat werkloos staat te wezen die Leopard eens op te installeren. Iemand daar ervaringen mee?
                              Ten eerste : als de bedrukte zijde van de discs zwart is, kan je die gerust installeren op jouw machine. Als die grijs is, werken die enkel op de machine waarmee ze werden geleverd.
                              Ten tweede : Het eerste punt is alleen geldig voor een Mac. Op een PC zal je dat niet aan de praat krijgen (tenzij via een omweg, die illegaal is).
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Thx,
                                maar als ik een originele software CD koop, gaat een buitenlands producent em hier niet komen zeggen wat ik er mee mag en kan doen. Of zou jij geen naaktfoto's of geen landschappen meer fotograferen als dat van Canon niet meer mocht omdat zij het niet vinden kunnen dat een 7D voor landschappen gebruikt wordt. Laat stan dat je zou gaan filmen met wat gear van derden en met een 'firmware' vanop je CF kaart... ;-)

To the point dus: ik ga vanaf september al eens op iMac werken in de academie, en dus dacht ik nu om al wat warm te draaien, dan wat verder te zien op de academie om daarna te beslissen of ik ja dan neen een i-product in huis haal. Als dat ook al niet mag...

Ik zoek het wel zelf uit op bepaalde "illegale" fora.
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X