Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows laptop met fysieke kwaliteiten van de macbook pro series

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows laptop met fysieke kwaliteiten van de macbook pro series

Ik ben onlangs overgeschakeld van OSX naar Windows en qua besturingssysteem ben ik tevreden. Ik wil echt niet beginnen over de keuze tussen OSX of Windows. Ik heb het puur over de hardware.

Nadat ik overgeschakeld ben, merkte ik dat ik OSX niet mis maar wél de draagbaarheid, robuustheid en batterijduur.
    Ik heb nu een Vaio met i7, 16" full hd scherm, 8gb ram...snel genoeg voor mij, maar ik heb me mispakt in de draagbaarheid en vooral stevigheid. Alles is van plastiek en alles kraakt en buigt langs alle kanten... niet meteen iets dat ik wil van een laptop die ik constant overal zit mee te sleuren.

Ik weet dat je via Bootcamp perfect Windows kunt draaien op een MacBook pro. Toch wil ik dit als laatste optie beschouwen en eerst eens in het Windows kamp kijken...

Nu vraag ik me af of er Windows laptops (max 16") zijn die de stevigheid (alu/magnesium body) en draagbaarheid (dun én licht met toch nog top hardware) van de MacBook pro bieden?
    5DmkIII en wat glas

Re: Windows laptop met fysieke kwaliteiten van de macbook pro series

De IBM/LENOVO THINKPAD 400 reeks imho.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Zien er wel stevige beestjes uit, maar een i7 vind ik er niet in terug...
      en 14" is met net iets te klein...
      5DmkIII en wat glas

Comment

Volgens mij ben je met deze Dell XPS 15z al een eind op de goede weg
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

LOL, die is best wel grappig.
          Er is gewoon geen verschil in, ze worden grotendeels in de zelfde fabrieken gemaakt.
          Wel is het zo dat apple door de band met verouderde reeksen zit.
          Niet perce slecht is dat, want oude reeksen hebben hun degelijkheid ondertussen bewezen.

Een perfect voorbeeld is de nieuwe sandy bridge systemen waarvan er veel slechte in omloop zijn. De productie is pas recent hernomen door intel na een stop van enkele maanden omdat er een serieus design fout in zat.
          Apple heeft net aangekondigd om ook in die nieuwe reeks mee te gaan en hiermee producten op de markt zal zetten.

Maar vergeet niet, apple is GEEN computer fabrikant! Het zijn gewoon geamputeerde eigenzinnige windows systemen waar ze hun eigen OS op zetten. Appel is een marketing en design firma.
          Ze laten wel alles maken op bestelling bij ander grote fabrikanten die ook ander merken zoals HP, Dell en vele andere op de markt zetten.

Comment

Ik ben geen Apple gebruiker wegens veel te duur, maar deze uitleg vind ik wel wat kort door de bocht. Apples worden inderdaad gemaakt in dezelfde fabrieken als waar een HP, Acer of Dell laptop buiten gaat (wereldwijd maken een 6-tal fabrieken meer dan 80% van alle laptops voor zowat alle merken), maar die Alu body van de Macbook pro's geeft die dingen weldegelijk z'n grotere stevigheid, die je maar moeilijk zal terugvinden in andere laptops.

Dat dat beetje alu, Apple het recht geeft (volgens Apple toch) om die dingen ook dubbel zo duur te maken, is weer iets anders natuurlijk.

Er bestaan, in de professionele serie van heel wat merken, speciale "stevige" (rugged) laptops, maar ik denk niet dat je die als gewone gebruiker wil gebruiken, wegens extreem lelijk (de Dell XFR is er bv. zo eentje).

Ik denk dat je best zoekt in de professionele reeksen van een aantal merken. Dell latitude of HP elitebook om maar 2 voorbeelden te geven. Ik vermoed dat elk merk wel een dergelijke reeks zal hebben...
            Groeten,

Polleke

Comment

Ik volg met veel aandacht, het plan was om over te stappen naar een mbpro als de nieuwe versies er zijn maar als er een serieus windows alternatief is zoals Mathias zoekt EN aan aan veel lagere prijs dan durf ik toch bij windoos blijven....

Comment

Die professionele laptops hebben nog een ander voordeel : bij een eventueel defect worden ze veel sneller hersteld (dat heeft helaas ook z'n prijs !!!).
                Ik weet uit ervaring dat het meestal 3-jaar "next business day on site" contract, zowel bij Dell als HP 100% die lading draagt. Je laptop is max. een goeie 24 u defect, en wordt door een technieker bij u thuis hersteld...
                "Consumenten"-laptops worden gewoon teruggestuurd, en duren dus veel langer om te herstellen.

1 klein nadeel : meestal proberen de merken hun stocks voor herstellingen toch ietwat te beperken, en dus worden dergelijke laptops trager vernieuwd met de nieuwste technologie.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Er bestaan, in de professionele serie van heel wat merken, speciale "stevige" (rugged) laptops, maar ik denk niet dat je die als gewone gebruiker wil gebruiken, wegens extreem lelijk (de Dell XFR is er bv. zo eentje).
                  Lelijk, dat geeft me niet zoveel, maar jongens wat een beest dat ding. Alles behalve compact te noemen, en dan heeft ie nog maar een 14" scherm...

Ik zoek geen laptop die je met een brandweerslang kan bespuiten
                  Ik zoek gewoon eentje die stevig is, net zoals een unibody mbp.

Tot nu toe heb ik zelfs online nog maar weinig (geen?) laptops gevonden die de vergelijking doorstaan.

Je hebt tonnen, hypercompacte Windows laptops maar met vrij lage specs en altijd <15" schermen.
                  Je hebt ook tonnen 17" en 18" krachtpatsers met de beste videokaarten, massa's RAM en dubbele harde schijven, voor alle gamers die toch mobiel willen zijn.

Ik wil iets daartussen. Een compacte, stevige!, dunne 15" met top hardware (maar als een gamer ervan gaat kwijlen, is het onnodig teveel voor mij)
                  Last edited by Matthias; 14 juni 2011, 14:13.
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Matthias, die dell xps lijkt me wel iets deftigs hoor (zie link lambocars). Schoonbroer zijn pa heeft zo ene besteld, ik zal binnenkort eens gaan kijken en naast macbook pro leggen en vergelijken.
                    Anderzijds de toshiba portégé (wel duur). of de Lenovo weetikveel watte, teveel modellekes om te kiezen en volgens mij ook te robuust (cfr. brandslang)

En nu is de middagpauze toch wel écht voorbij, morgen verder neuzen.

Als je wat vindt graag delen want ik verschiet telkens weer van die macbook pro prijzen dat ik nu weer naar een windoos aan't neigen ben.

(heb ook graag displayport output en geen hdmi, ook een kleine stroomadapter cfr macbook is een pluspunt en zo'n magneet aansluitstekkertje!)
                    Last edited by Jer0en; 14 juni 2011, 14:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      Matthias, die dell xps lijkt me wel iets deftigs hoor (zie link lambocars). Schoonbroer zijn pa heeft zo ene besteld, ik zal binnenkort eens gaan kijken en naast macbook pro leggen en vergelijken.
                      Laat zeker wat weten, want ik denk dat dat een serieuse kanshebber is...
                      enkel spijtig van die dual core i7
                      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        enkel spijtig van die dual core i7
                        euh? (ik ken niveel van processors, enkel dat i3 waarschijnlijk slechter is dan i7 )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                          euh? (ik ken niveel van processors, enkel dat i3 waarschijnlijk slechter is dan i7 )
                          Niet veel van aantrekken : als apple een dual core I7 gebruikte in de vroegere Mac book pro's was dat geen probleem, onder windows blijkbaar wel .

Ik zou wel aanraden om een recente i7 (die 2xxx-serie) te gebruiken, wegens een heel pak sneller. Daar zitten ook quad cores en dual cores tussen, maar je moet toch een beetje keuze hebben, hé.

En dat beest : dergelijke laptops zijn bedoeld voor beroepen, waar die dingen nu en dan eens vallen (op werven en dergelijke). Ze overleven ook niet alles, maar toch veel...
                          Het prijskaartje is gewoonlijk ook iets minder aangenaam.

Misschien is dit wel iets. Een i5 kan ook wel een foto'ke bewerken .
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Misschien is dit wel iets. Een i5 kan ook wel een foto'ke bewerken .
                            Die is best wel mooi ... maar met een prijskaartje van 1550 Euro (snel online gevonden, waarschijnlijk wel goedkoper te vinden ?) zou ik toch voor een MacBook kiezen als ik heel eerlijk ben
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Die is best wel mooi ... maar met een prijskaartje van 1550 Euro (snel online gevonden, waarschijnlijk wel goedkoper te vinden ?) zou ik toch voor een MacBook kiezen als ik heel eerlijk ben
                              1020 € moet normaal ook volstaan...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X