Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen Mobistar? (samsung galaxy apollo)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen Mobistar? (samsung galaxy apollo)

Hallo,

Sinds ik mijn nieuwe gsm (Samsung galaxy apollo) eind februari kocht (in een Mobistar-center), heb ik alleen nog maar problemen gehad, vooral met sms'en.
    Na amper een week, kreeg ik al van een aantal mensen te horen dat ze mij een bericht gestuurd hadden, maar dat het niet aankwam; ik had uiteraard ook niks ontvangen. Van één persoon, van wie ik wel alle sms'en kon ontvangen, kreeg ik zelfs meestal berichten die gemengd waren met vorige berichten van hem...

Ik heb intussen al 3 keer een andere sim-kaart gehad (Mobistar) en telkens had ik hetzelfde probleem na enkele dagen. Dus heb ik mijn gsm maar eens binnengebracht in een mobistar-center en hebben ze die opgestuurd. 5 weken is die binnen geweest! Nu heb ik die nog geen 2 weken terug en heb alweer hetzelfde probleem...

Vrijdag ben ik dan nóg maar eens langs een mobistar-center geweest, waar ze me deze keer zeiden dat ze de afgelopen week al zeker 10 klachten hebben gehad over het niet ontvangen van sms'jes, zowel van mobistar als van proximus klanten. En dat ze ondervonden hadden dat bij de meeste klanten het probleem opgelost was als die een keer al hun gsm-nummers van hun sim-kaart verwijderden en ze er dan terug opzetten.
    Dus heb ik dat ook maar eens geprobeerd: voor 1 dag werkte alles weer perfect, tot ik een dag later wéér hetzelfde voorhad, alleen nu met andere contactpersonen... Van sommige mensen krijg ik helemaal geen sms'en aan, van andere enkele (dan weer wel, dan weer niet). Onbegrijpelijk.

Het vreemde is wel dat ik al mijn sms'en ontvang als ik mijn sim-kaart in mijn oude gsm steek. Dus aan mijn sim-kaart kan het volgens mij niet liggen.

Ik heb idee wat ik nu nog moet doen, behalve nog maar eens langs een mobistar winkel gaan.
    Ben toch aan het overwegen om eens bij proximus langs te gaan...

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Zou dit aan mijn gsm liggen (hoewel die al eens terug opgestuurd geweest is)?
    Of zou dit bij de provider liggen? En dan alleen bij mobistar?

Bedankt, groetjes!

Re: Problemen Mobistar? (samsung galaxy apollo)

Lijkt me eerder eens gsm probleem. Je bent blijkbaar niet alleen:
    http://www.androidworld.nl/forum/sam...-galaxy-s.html

Ik zou in ieder geval proberen te zoeken of er nieuwe firmware, dan wel updates zijn en die te installeren.

Comment

Waarschijnlijk zal dat wel het toestel zijn, anders zou iedere Mobistar klant er wel last van hebben veronderstel ik.

Vooraleer eventueel naar Proximus te gaan: bekijk dit eens eerst, bevalt het je niet als je het probeert dan kan je altijd probleemloos weg. https://mobilevikings.com/nl/

Ik ben daar in elk geval zeer tevreden over.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik zou beginnen met een reset van het toestel en vooral de instellingen voor sms eens na te kijken. (sms-centrale en zo)
        Verder ook eens proberen om de laatste firmware op uw toestel te zetten (alle merken toestellen en eender wel OS), ook dit kan heel wat verhelpen.
        SMS is ook een soort service dat draait op uw toestel, dat kan altijd eens vastlopen of bugs bevatten!
        Ik heb het al gehad met een Nokia en na een firmwareupdate was dat ook opgelost.
        Op de Galaxy S heb ik het één keer gehad met Android 2.1, na een update helemaal niet meer.
        Software en instellingen kan veel doen!

En Mobile Vikings gaat uw probleem niet oplossen, het is een softwareprobleem!
        Buiten dit slaagt een provider er soms in een sms een week na verzending af te leveren ... gebeurt bij elke provider al eens als zij met een bugske zitten.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Misschien geeft het iets met de zonnestorm te maken die vorige week de aarde bereikte en de gsm-stralen beinvloede.
          Heb zaterdag ook mijn gsm opnieuw moeten opstarten. Toevallig ook een Samsung en toevallig ook Mobistar klant
          Anders heb ik geen problemen gehad?

Groeten,
          wistofus
          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
          iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
          Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Ik heb ook zo'n apollo, ik heb als provider Mobile Vikings en nog niets van problemen gehad. Vind die gsm echt super!

Heb je een abonnement bij mobistar?
            Anders: weg ermee en mobile vikings!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

En Mobile Vikings gaat uw probleem niet oplossen, het is een softwareprobleem!
              Ik reageerde hier op het idee van TS om eventueel naar Proximus te gaan.
              Ik had heus wel door dat het een software probleem is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik reageerde hier op het idee van TS om eventueel naar Proximus te gaan.
                Ik had heus wel door dat het een software probleem is.
                Die Mobile Vikings is de vervanger voor Firefox of Chrome geworden.

Het minste dat iemand een vraag stelde over IE, dan kwam Firefox of Chrome meestal als eerste antwoord ... nu komt bij elke vraag betreffende een gsm/smartphone die Mobile Vikings naar boven.

Wel grappig.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  nu komt bij elke vraag betreffende een gsm/smartphone die Mobile Vikings naar boven.

Wel grappig.
                  Over de post van Jeroen (#6) overgelezen ? Ik ben dus niet alleen.

Uiteraard is MV zeker niet voor iedereen de beste keuze, maar beslist wél voor velen die nog nooit gehoord hebben van deze alternatieve provider en dus maar aanmodderen bij MobiProxi.

Vandaar mijn hint: kijk misschien, als je schikt te veranderen, eens verder dan je Proxi neus lang is.
                  Maar als je veel belt vergeet MV dan maar (tenzij je in een 3G gebied woont en via VOIP kunt bellen..., met Edge is dat meestal nogal problematisch)

Comment

1 schuldige hierin : Samsung, heb in oktober een samsung galaxy 5501 of zoiets gekocht en een paar maanden later heb ik die vakkundig en letterlijk de nek omgewrongen...dat omschreven sms-probleem had ik ook : dat kwam totaal onaangekondigd op om de zoveel weken, als ik de sim-kaart dan in mijn oude gsm stak kwamen er tien, vijftien smsjes in eens binnen en kon die ####-samsung plots wel weer ontvangen. hetzelfde verhaal met smsjes versturen : om de zoveel tijd wou meneer geen smsjes versturen tot ik mijn sim-kaart terug in mijn oude gsm stak, daarna was die kaart als het ware weer "gereset" of zoiets.

Komen hier nog bij : uitvallen tijdens gesprekken...geen wifi-verbinding kunnen maken...vastlopen tijdens spelletjes spelen...internet-verbindingen die constant afbreken of zelfs geen verbinding kunnen maken als het hem niet zinde...batterijduur van amper een volledige dag...

Oplossing : zet dat ding asap op kapazaa, 2dehands of wat dan ook, dan krijg je er nog een paar euro voor en probeer een ander merk...heb mij een paar maanden geleden een wildfire gekocht en plots kon ik weer smsjes versturen en ontvangen, kan ik online waar en wanneer ik wil en dat toestel blijft wonderwel ook aanstaan tot ik hem uitzet en zeker nt onbelangrijk : de batterij gaat minimum twee dagen mee wat nt slecht is voor een medium user als ik ( veel smsjes plus toch best wat surfen per dag )

vriendelijke groeten, DimiDub
                    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DimiDub Bekijk bericht
                      1 schuldige hierin : Samsung,
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      Ik heb ook zo'n apollo, ik heb als provider Mobile Vikings en nog niets van problemen gehad. Vind die gsm echt super!
                      Spreken deze twee elkaar niet wat tegen?

Buiten verschil in provider kan er ook een verschil in firmware zitten (Android-versie o.a.).

Komen hier nog bij : uitvallen tijdens gesprekken...geen wifi-verbinding kunnen maken...vastlopen tijdens spelletjes spelen...internet-verbindingen die constant afbreken of zelfs geen verbinding kunnen maken als het hem niet zinde...batterijduur van amper een volledige dag...
                      Net het probleem dat ik met mijn twee laatste Nokia's mocht ondervinden ... gelukkig niet met de Samsung.

Je hebt hardwaren en software, als een van beiden niet deugt of verkeerd geconfigureerd is (daarom niet door u maar door de fabricant) loopt het fout.
                      Daarom nog steeds best eerst proberen met laatste firmware en reset alvorens van toestel te veranderen ... een HTC kan na een softwareupdate ook beginnen flippen als je pech hebt.
                      Een paar collega's van mij hebben zo'n Desire ... enkele zijn tevreden en de anderen zouden hem door het raam gooien van miserie.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

je moet wsl ook wel pech of geluk hebben bij een gsm, je kan altijd een "maandag"model treffen...feit is dat ik van mijne wildfire bijzonder tevreden ben maar dat was ik ook als ik een paar dagen die samsung aan de kant legde om toch maar weer met mijn SE K750i rond te snorren. ander feit is ook dat eens je met een iets "gesofisticeerder"toestel aan de haal gaat, je snel geen genoegen meer neemt met een basic modellen

on topic nu en voor de topic-starter : heb mij trachten te behelpen met het downloaden van "handcent sms" een programmaatje gratis te krijgen op android market, het heeft iets meer mogelijkheden dan de standaard sms-client en leek in het begin ook stabieler maar gaf na een tijd ook dezelfde foutmeldingen...vrees dus poco pecht voor jou en hopen voor een vervanging of een plotse terugkeer van het geluk met je halsstarrige foon

vriendelijke groeten, DimiDub
                        ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                        http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

Aan de TS ... welke zijn de versienummers eigenlijk van OS dat er op staat?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

De voorbije week heb ik schijnbaar geen problemen meer gehad. Heb althans geen klachten meer gehad dat ik niet op berichten antwoordde... :-)

Bedankt voor de tip van dat programmaatje Handcent sms, zal ik zeker eens proberen als ik nog problemen zou ondervinden.

Firmware versie is 2.1-update1
                            Kernelversie is 2.6.29 root@SE-S603 #2

Ik heb met Samsung Kies proberen updaten maar die vond geen update.
                            Maar zoals ik al zei, heb ik de laatste week geen probleem meer gehad.
                            Ik hoop nog steeds dat er plots een mirakel gebeurd is en dat alles nu gewoon zal werken... :-)

Bedankt voor de hulp!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lore89 Bekijk bericht
                              Bedankt voor de tip van dat programmaatje Handcent sms, zal ik zeker eens proberen als ik nog problemen zou ondervinden.
                              Buiten het feit dat dit programma een beetje andere settings bevat en een andere layout zal dit niet veel aan uw probleem veranderen.
                              Dit gebruikt de standaard ontvangstmethode van uw GSM maar geeft de berichten weer in een andere layout. Voor het versturen idem.

Toch ben ik er vrijwel zeker van dat het updaten naar een recentere versie van Android iets aan uw probleem kan verhelpen ... maar dan moet die versie natuurlijk wel eerst beschikbaar komen voor uw toestel.
                              Kleine tip, als je zoekt naar updates moet je het wel steeds met de laatste versie van Kies doen of ge krijgt niets binnen (algemeen, niet alleen voor u).
                              Ik weet niet of er voor uw toestel updates komen ... zoek eens wat met Google.
                              En anders nog wat geduld uitoefenen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X