Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog geen belastingsbrief ontvangen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nog geen belastingsbrief ontvangen?

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Ik denk dat wij qua sociale verworvenheden aan de top van Europa staan.
    In Duitsland is het inderdaad al veel erger: ze kunnen je verplichten werk te aanvaarden tegen minder dan je uitkering. Het aantal werkende armen stijgt echter overal, terwijl het productieproces door verregaande automatiserening maar een fractie van de vroegere arbeiders nodig heeft, vooral in de landbouw.

Comment

En als je dan nog om de haverklap met een staking op je dak zit ...
      Continental Airlines heeft i n ieder geval ne goeie verdiend aan de laatste staking: ze hebben mijn vlucht gewoon geschrapt, en weigeren me daarvoor te compenseren. Ik moet dat volgens hun op de stakers verhalen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
        Ho Pol, weer effe met beide beentjes op de grond....zo makkelijk kan en mag je het niet stellen.
        Wat dacht je van die ontelbare mensen die de eindjes aan elkaar moeten knopen en die zich ook zeven slagen in de rondte werken.....en waar zoon- dochterlief niet verder kan leren omdat het te duur is. en laten we wel wezen het meeste geld wordt niet verdient bij de mensen in de fabriek of met de "gewone" banen, bijvoorbeeld de verpleging.
        Nee hier ben ik het absoluut niet met je eens.
        Eerst en vooral wil ik duidelijk maken dat ik niet tot het groepje rijken behoor waarover hier sprake. Ik werk wel al 40 jaar op zijn minst 12 uur per dag en heb het ondertussen toch vrij comfortabel. En ik benook zinnens tot na mijn 65 door te gaan omdat ik mijn job nog even graag doe als de eerste dag. Ik hoop dat er dat met mij velen kunnen zeggen, nu men het toch heeft over heeeft in de toekomst langer te zullen moeten werken dan 65.
        En als het gaat om de eindjes aan mekaar te knopen, wel daar kan ik van meespreken. Mijn vader is gestorven toen ik 13 jaar was en samen met mijn broer van 16 volop in de studies zat. Ik heb dus na de dood van mijn papa geleefd in een gezin waar ons moeder als alleenstaande vrouw aan het eind van de maand soms niet meer wist van welk hout pijlen te maken. Maar ze is niet bij de pakken blijven zitten en is aan haar 44jaar terug gaan studeren om naast haar job als huisvrouw ook nog een tweede job te doen die één en ander opbracht. Zo kon ze de droom van haar man waarmaken ttz zijn kinderen zo lang mogelijk laten studeren.
        En ze is er ook in geslaagd en is als zelfstandige aan de slag gegaan in de verzekeringswereld. Maar wij hadden wel een studiebeurs en ik vermoed dat dit heden tendage toch ook nog bestaat. Dus ik begrijp niet dat je heden tendage omwille van geldgebrek je kinderen niet meer zou kunnen laten verder studeren.
        En de meeste gezinnen bestaan tegenwoordig toch ook uit twee verdieners en kunnen bijgevolg toch zonder buitensporigheden vrij goed door het leven komen.
        Zelf zit ik al 40 jaar in de zorgsector en kom meer bij laagverdieners dan bij hogere kaders. Ik zie ook toestanden waarvan ik weet dat mensen verkeerd bezig zijn en uitgaven doen die niet verantwoord zijn en waardoor zo hun essentiële uitgaven in het gedrang komen.
        En je kan ook als je jong en gezond bent, en denkt dat je nog meer nodig hebt bvb van je hobby een bijkomende job maken, waarom niet. Dit is natuurlijk meer dan van 9 tot 5.
        Van die "ontelbare mensen" die de eindjes niet aan mekaar kunnen knopen zullen er mijns inziens een aanzienlijke hoeveelheid zijn die daar mede de oorzaak van zijn.
        Ik probeer dus wel met mijn beide voetjes op de grond te blijven en ik absoluut begrip voor minderheden.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Continental Airlines heeft i n ieder geval ne goeie verdiend aan de laatste staking: ze hebben mijn vlucht gewoon geschrapt, en weigeren me daarvoor te compenseren. Ik moet dat volgens hun op de stakers verhalen!
          En daar ben ik het volkomen mee eens.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

In Duitsland is het inderdaad al veel erger: ze kunnen je verplichten werk te aanvaarden tegen minder dan je uitkering. Het aantal werkende armen stijgt echter overal, terwijl het productieproces door verregaande automatiserening maar een fractie van de vroegere arbeiders nodig heeft, vooral in de landbouw.
            En zo staat Duitsland, na er de ruine van Oost-Duitsland te hebben bijgenomen weer aan de top van de Europese economie. Daar wordt dus iedereen beter van.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En zo staat Duitsland, na er de ruine van Oost-Duitsland te hebben bijgenomen weer aan de top van de Europese economie. Daar wordt dus iedereen beter van.
              Integendeel: Dat was op kosten van wie de ratrace niet konden volgen.

Comment

En daar ben ik het volkomen mee eens.
                Das gemakkelijk, he. En dat noemt zich een multinational! Amateurs zijn het, ja.

Comment

Wat zeg ik? Dieven!

Comment

Wat zeg ik? Dieven!
                    De luchtvaartmaatschappij bedoel je nu ?

Comment

En rijk worden is voor iedereen toegankelijk, maar wordt niet op de schoot geworpen. Dit is geen 9 tot 5 job maar daar moet je meestal dag en nacht mee bezig zijn.
                      Gelukkig vindt niet iedereen "rijk worden" de zin van het leven. Die dat wel vinden, verzieken gewoonlijk niet alleen hun eigen leefwereld maar ook die van de anderen. Overal vervuilen walmende ego's de gezonde lucht, en dat kan hun zelfs geen fluit schelen (temeer daar het toch al stonk). Tja, die hebben m.i. echt geen aanmoediging nodig. Bovendien profiteren ze uiteindelijk zelf ook van al de loonlasten en belastingen die ze zo ongaarne betalen.
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        De luchtvaartmaatschappij bedoel je nu ?
                        Andere maatschappijen hadden hetzelfde probleem, maar hebben hun passagiers niet met vage beloften in Geneve willen dumpen, om daar te beweren dat een doorreis op eigen kosten was beslist, alsof dat ooit onze afspraak zou zijn geweest.
                        Ik ben wel gek, maar niet zo gek.
                        Ik mocht echter blij zijn dat mijn bagage er deze keer wel bij was. In Costa Rica heb ik er drie dagen, ook zonder enige compensatie, op moeten wachten. Ze hadden bovendien mijn verrekijker uit zijn bescherming gehaald of laten halen, opengeschroeft, de schroefdraad vernield, en onbeschermd terug in mijn rugzak gekwakt.
                        Ik heb die geschrapte vlucht niet aan de stakers betaald, maar aan hun.
                        Voor de gechrapte vlucht, vorig jaar tijdens de aswolk, die me heel wat meer heeft gekost, heb ik trouwens ook nog geen enkel deel van hun winst mogen ontvangen, ondanks onaflatend aandringen. Mijn vakanties zijn wel erg duur geworden de laatste jaren. En ja, ook toen was mijn bagage -voor de vierde keer- zoek., en vloog ik niet met een klein maatschappijke.
                        En, had ik al vermeld dat ik in Newark tijdens mijn onverhoopt lange transit tot zes keer toe ben gecontroleerd,... dat me publiekelijk werd duidelijk gemaakt dat toerisme naar Costa Rica op zijn minst zo verdacht is als 'hanging around", en dat ik mijn bagage daar zelf heb moeten verslepen, tegen betaling van 5 yankee dollar voor het - karreke,... dat er twee maal vingerafdrukken werden genomen, en twee maal onflaterende foto''s, maar dat de piza wel lekker was, hoewel er werd geprofiteerd van de situatie om daar ook een dikke cent uit te halen.
                        Breek me de bek niet open, want ik ga hier sevens vuile woorden gebruiken.
                        Hanging around? De bak in met uw vettig baardje en gekleurd vrouwke!
                        Last edited by Poza; 12 juni 2011, 10:12.

Comment

Tja, part of the game hé. Vorig jaar mijn bagage zoek (2 stuks) in indië op doorreis naar Bangladesh. Om een lang verhaal kort te maken had ik mijn bagage terug na 5 (vijf!) maand en dan nog door mijn actief zoeken. Ondertussen alles nieuw mogen kopen ten bedrage van ca. €5.000 - €6.000. Compensatie: noppes!

De maatschappijen moeten inderdaad niks vergoeden dacht ik omwille van die aswolk omdat het overmacht was. Andere keren mijn bagage er niet bij gehad en kreeg ik bij aankomst onmiddelijk een "overlevingspakket" met +/- €100.

@Jazzer: dat er tussen de rijken opgeblazen ego's zitten klopt helemaal, dat er tussen de niet-rijken evenveel "pretenders" zitten met allures die dat van rijken overtreft is ook helemaal waar.

Maar goed, ook ik heb mijn belastingsbrief nog niet ontvangen en wel precies omdat dit vorig jaar electronisch is gebeurt, dat is nu weer eens helemaal on topic

Comment

als je een lening hebt
                            en ze betalen je loon redelijk normaal uit (dus ni te veel of te weinig afhouden)
                            dan krijg je toch terug van de belastingen !?!
                            dus waarom zou je de belastingsbrief ni graag zien komen
                            krijg die al effe ni meer maar soit
                            doe hier al 6-7 jaar via Tax-on-web en altijd al teruggetrokken
                            't een jaar meer dan 't ander (die speciale aftrekposten ivm bouw en zo)
                            vorig jaar nog voor alarm teruggekregen
                            dit jaar sinds lang een gewoon jaar
                            maar toch weer kassa kassa :-)
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              De maatschappijen moeten inderdaad niks vergoeden dacht ik omwille van die aswolk omdat het overmacht was.
                              Ach, overmacht: dat ze niet hebben hoeven vliegen, maar toch werden betaald?

Comment

Zie maar dat we niet allemaal belastingen moeten betalen wegens overmacht.
                                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                                X