Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog geen belastingsbrief ontvangen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nog geen belastingsbrief ontvangen?

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Die clash was een gevolg van wanbeheer, niet van een visie: Bush adviseerde niet-terugbetaalbare leningen, en de beleggers zijn daar in meegegaan. Beide zijn verantwoordelijk voor het verlies van belastingsinkomsten en zouden dat m.i. met het hun toevertrouwde vermogen moeten compenseren. Belast het vermogen dus maar rechtstreeks, in plaats van alleen de winsten. Slachtoffers vallen er trouwens vooral op de dagmarkt,... slachtoffers die vervolgens hun hele gezin euthanaseren.
    Persoonlijk heb ik mijn bezittingen leren beheren als een goeie huisvader die verantwoordelijkheid draagt tov van mijn erfgenamen en dus weet waar ie mee bezig is. Als ikzelf verlies lijdt zal daar niemand van mijn familie last van hebben. Dit zal alleen mijn persoonlijk gokpotje aantasten, want voor mij is de beurs de grootste goktent ter wereld. Er is niemand en dan ook niemand die voorspellingen hieromtrent kan doen. Als je de beurs gebruikt om te speculeren kan je op korte termijn gigantische winsten of gigantische verliezen genereren, maar dan moet je ook zeer grote bedragen kunnen en durven inzetten.En dit is enkel weggelegd voor het heel select groepje van grote kapitaalkrachtigen die over voldoende inside informatie beschikken om de zaken wat naar hun hand te zetten. Maar de kleine man, vergeet het maar..., die kijkt meestal toe van aan de zijlijn en kan op lange termijn wel eens wat winst genereren, maar dat blijft eerder bescheiden.
    En het vermogen belasten is volgens mij een zeer gevaarlijke links idee waarvan niemand beter wordt. Geen grote vermogens = geen werk. Dat zouden velen en vooral linksen nu al lang moeten beseffen. En met stakingen kan je de boel ook niet oplossen maar alleen nog erger maken. Het slachtoffer hiervan is toch weer de kleine man.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      En het vermogen belasten is volgens mij een zeer gevaarlijke links idee waarvan niemand beter wordt. Geen grote vermogens = geen werk.
      Je kan de arbeiders en hun zieke lotgenoten maar in zoverre belasten als je ze ook een deel van de koek geeft. Van een beetje belasting op vermogens worden die niet kleiner, en iedereen beter.

Comment

En het vermogen belasten is volgens mij een zeer gevaarlijke links idee waarvan niemand beter wordt. Geen grote vermogens = geen werk. Dat zouden velen en vooral linksen nu al lang moeten beseffen. En met stakingen kan je de boel ook niet oplossen maar alleen nog erger maken. Het slachtoffer hiervan is toch weer de kleine man.
        Flauwe zever. Die grote vermogens zijn taaier dan onkruid. Klagen zullen ze natuurlijk altijd : ze hebben immers nooit genoeg. Als je ze hun zin laat doen verdienen we hier binnenkort even weinig als in de ontwikkelingslanden. Daar zijn de loonkosten schandalig laag omdat vakbonden er gewoonlijk verboden zijn. Te links!
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          ...vakbonden er gewoonlijk verboden zijn...
          Ach ja, hier doen die mannen toch ook maar meer slecht dan goed en kijken ze alleen maar naar hun eigen postjes en zak als het er op aankomt. Ik kan er een boek over schrijven...
          Mvg Tim

Comment

Nog geen belastingsbrief ontvangen?
            Hier ook niet, heb verleden jaar mijn abo op die bruine envelop opgezegd.

Comment

Da's gesproken zie Geert .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Je kan de arbeiders en hun zieke lotgenoten maar in zoverre belasten als je ze ook een deel van de koek geeft. Van een beetje belasting op vermogens worden die niet kleiner, en iedereen beter.
                Voor sommigen is er hier in België blijkbaar nog geen belastingsdruk genoeg. Je moet maar eens ten rade gaan bij een aantal grote bedrijven die meedraaien op wereldniveau. Wie wil hier nog investeren en diegenen die hier nog zijn kijken ondertussen uit naar andere oorden waar het bedrijfsklimaat heel wat gunstiger is. En ze hebben groot gelijk. Wie zal hier dan de dupe van zijn denkt u ?
                En het is natuurlijk het gemakkelijkst het geld te gaan halen waar het zit. Een rood idee dat o.a. één van de redenen is waarom er nog steeds geen regering is.
                Maar waarom investeren die klagers dan zelf eens niet in één of ander bedrijf als het dan toch tot zo winstgevend is. Een deel van de koek geven zonder zelf risico's te nemen zou natuurlijk mooi zijn, maar zo gaat dat niet.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Flauwe zever. Die grote vermogens zijn taaier dan onkruid. Klagen zullen ze natuurlijk altijd : ze hebben immers nooit genoeg. Als je ze hun zin laat doen verdienen we hier binnenkort even weinig als in de ontwikkelingslanden. Daar zijn de loonkosten schandalig laag omdat vakbonden er gewoonlijk verboden zijn. Te links!
                  Een logisch gevolg van het anti bedrijvenklimaat dat hier heerst.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Ach ja, hier doen die mannen toch ook maar meer slecht dan goed en kijken ze alleen maar naar hun eigen postjes en zak als het er op aankomt. Ik kan er een boek over schrijven...
                    Boeken schrijven kan je over alles. Ik geef je zelfs gelijk als je beweert dat er ook door degenen die "houd de dief" roepen, wordt gestolen en geprofiteerd, dat er onterechte stakingen zijn ... enz. maar je moet het kind niet met het badwater weggooien. Dat wordt tegenwoordig helaas al te gemakkelijk gedaan als er over sociale verworvenheden wordt gesproken. De rijken zullen echt niets afstaan uit naastenliefde, of 't zou hooguit een aalmoesje zijn om hun geweten te sussen.
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Een logisch gevolg van het anti bedrijvenklimaat dat hier heerst.
                      Heeft er niets mee te maken. Het kolonialisme is daar gewoon overgegaan in een post-kolonialisme. De mensen in die landen zijn gewoon te braaf of te dom om op een efficiënte manier een vuist te maken.

Comment

Voor sommigen is er hier in België blijkbaar nog geen belastingsdruk genoeg. Je moet maar eens ten rade gaan bij een aantal grote bedrijven die meedraaien op wereldniveau.
                        Lees de eerste regel van post 22 opnieuw.

Comment

Er is niemand en dan ook niemand die voorspellingen hieromtrent kan doen.
                          Alleen het rechts crapule geloofde dat de voorspelde opbrengst uit de oorlogen van Bush de genoemde leningen konden verantwoorden.

Comment

Boeken schrijven kan je over alles. Ik geef je zelfs gelijk als je beweert dat er ook door degenen die "houd de dief" roepen, wordt gestolen en geprofiteerd, dat er onterechte stakingen zijn ... enz. maar je moet het kind niet met het badwater weggooien. Dat wordt tegenwoordig helaas al te gemakkelijk gedaan als er over sociale verworvenheden wordt gesproken. De rijken zullen echt niets afstaan uit naastenliefde, of 't zou hooguit een aalmoesje zijn om hun geweten te sussen.
                            Ik denk dat wij qua sociale verworvenheden aan de top van Europa staan.
                            Wordt er misschien nog gewerkt uit naastenliefde. Dit was de tijd van de zusterkes en de broederkes, maar dat is een uitstervend ras.
                            En rijk worden is voor iedereen toegankelijk, maar wordt niet op de schoot geworpen. Dit is geen 9 tot 5 job maar daar moet je meestal dag en nacht mee bezig zijn.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

......
                              En rijk worden is voor iedereen toegankelijk, maar wordt niet op de schoot geworpen. Dit is geen 9 tot 5 job maar daar moet je meestal dag en nacht mee bezig zijn.
                              Ho Pol, weer effe met beide beentjes op de grond....zo makkelijk kan en mag je het niet stellen.
                              Wat dacht je van die ontelbare mensen die de eindjes aan elkaar moeten knopen en die zich ook zeven slagen in de rondte werken.....en waar zoon- dochterlief niet verder kan leren omdat het te duur is. en laten we wel wezen het meeste geld wordt niet verdient bij de mensen in de fabriek of met de "gewone" banen, bijvoorbeeld de verpleging.
                              Nee hier ben ik het absoluut niet met je eens.

Comment

Lees de eerste regel van post 22 opnieuw.
                                Als ik het hier heb over belastingsdruk dan bedoel ik wel de loonlast.Ik dacht dat je dat wel begrepen had. Eén van de redenen waardoor buitenlands kapitaal wegblijft. Terwijl dit veel arbeidsplaatsen zou kunnen creëren waarvan iedereen beter wordt, zelfs de walen.
                                Welke redenen zou je moeten hebben om als buitenlands bedrijf hier in België nog te investeren. Eerst en vooral moet je hiervoor een stabiel regime hebben. Als er geen gunstig politiek, juridisch en financieel klimaat heerst in een land blijven de investeerders weg.
                                En hoe zou je zelf zijn als je zelfs nog niet weet in welk land je gaat investeren : België, Wallonië of Vlaanderen. En als je dan nog om de haverklap met een staking op je dak zit ...
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X