Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog geen belastingsbrief ontvangen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nog geen belastingsbrief ontvangen?

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
    als je een lening hebt
    en ze betalen je loon redelijk normaal uit (dus ni te veel of te weinig afhouden)
    dan krijg je toch terug van de belastingen !?!
    dus waarom zou je de belastingsbrief ni graag zien komen
    krijg die al effe ni meer maar soit
    doe hier al 6-7 jaar via Tax-on-web en altijd al teruggetrokken
    't een jaar meer dan 't ander (die speciale aftrekposten ivm bouw en zo)
    vorig jaar nog voor alarm teruggekregen
    dit jaar sinds lang een gewoon jaar
    maar toch weer kassa kassa :-)
    Vreemde manier van kassa kassa : de overheid betaalt je gewoon ongeveer anderhalf jaar te laat het bedrag terug, dat je hen teveel betaald hebt...
    Het is maar hoe je het bekijkt, hé.
    Eigenlijk zou ik veel liever moeten betalen i.p.v. terugkrijgen : want dat betekent dat je in de loop van het jaar te weinig hebt betaald...
    Last edited by polleke_cgc; 12 juni 2011, 17:39.
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
      Gelukkig vindt niet iedereen "rijk worden" de zin van het leven. Die dat wel vinden, verzieken gewoonlijk niet alleen hun eigen leefwereld maar ook die van de anderen. Overal vervuilen walmende ego's de gezonde lucht, en dat kan hun zelfs geen fluit schelen (temeer daar het toch al stonk). Tja, die hebben m.i. echt geen aanmoediging nodig. Bovendien profiteren ze uiteindelijk zelf ook van al de loonlasten en belastingen die ze zo ongaarne betalen.
      Wat een verbitterdheid.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Wat een verbitterdheid.
        Pff. Ik kom niets tekort en ben helemaal niet verbitterd. Ik zie alleen geen reden om respect te hebben voor strebertjes (of voor venten die achter hun P.. aanlopen) en trap evenmin in hun geklaag over een vijandig ondernemingsklimaat. De verschuivingen van de arbeidsmarkt zijn gewoon een gevolg van ingrijpende politieke veranderingen (zoals de val van de muur en het ijzeren gordijn en de ommezwaai in China) en hebben niets te maken met plotse vijandigheid tegenover de vrije markt of zo.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Gelukkig vindt niet iedereen "rijk worden" de zin van het leven. Die dat wel vinden, verzieken gewoonlijk niet alleen hun eigen leefwereld maar ook die van de anderen. Overal vervuilen walmende ego's de gezonde lucht, en dat kan hun zelfs geen fluit schelen (temeer daar het toch al stonk). Tja, die hebben m.i. echt geen aanmoediging nodig. Bovendien profiteren ze uiteindelijk zelf ook van al de loonlasten en belastingen die ze zo ongaarne betalen.
          Wel ik kon je een verhaal vertellen van een eenvoudige tuinman....
          Die vond ooit een oplossing voor een grote firma.
          Toeval en geluk?
          Ja. Dit het telt ook mee.
          Ik weet niet of die nog leeft maar zijn dochter heb ik goed gekend.
          En in zijn "hoven" scheen van af toe steeds de "Zon"

Een lieve man en harde werker.

Maar jij hebt idd. ook gelijk. Ben ik het me eens.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Pff. Ik kom niets tekort en ben helemaal niet verbitterd. Ik zie alleen geen reden om respect te hebben voor strebertjes (of voor venten die achter hun P.. aanlopen) en trap evenmin in hun geklaag over een vijandig ondernemingsklimaat. De verschuivingen van de arbeidsmarkt zijn gewoon een gevolg van ingrijpende politieke veranderingen (zoals de val van de muur en het ijzeren gordijn en de ommezwaai in China) en hebben niets te maken met plotse vijandigheid tegenover de vrije markt of zo.
            En rijken zijn geen betere mensen, ze hebben alleen meer geld
            (woorden van Paul Shane)

Rijke EN eerlijke "bazen" bestaan niet.
            (woorden van mij ma)

Ik geloof wel in een kleine, hardwerkende middenstander.
            (die wat centen heeft )
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Bulls make money. Bears make money. Pigs? They get slaughtered. (Gordon Gekko )

Money's only something you need in case you don't die tomorrow... (Carl Fox)

Comment

Ze hebben niks tekort, ze zijn niet verbitterd en toch spuwen ze op het systeem waarvan ze zelf deel uitmaken en bijgevolg nog door betaald worden ook.
                Zoals al opgemerkt staan de beste stuurlui altijd aan wal. Maar er is blijkbaar nog hoop, de nieuwe wereldverbeteraars en ondernemers van de toekomst zijn op komst.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Ze hebben niks tekort, ze zijn niet verbitterd en toch spuwen ze op het systeem waarvan ze zelf deel uitmaken en bijgevolg nog door betaald worden ook.
                  Zoals al opgemerkt staan de beste stuurlui altijd aan wal. Maar er is blijkbaar nog hoop, de nieuwe wereldverbeteraars en ondernemers van de toekomst zijn op komst.
                  Tegen diefstal en uitbuiting zal er altijd weerstand zijn. De kruik drijft zolang ze niet barst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    Tegen diefstal en uitbuiting zal er altijd weerstand zijn. De kruik drijft zolang ze niet barst.
                    Inderdaad en daarom begrijp ik niet waarom je iets hebt tegen "strebers" die vooruit willen in het leven en met hard werken veel centen willen verdienen.

Je zou iets moeten hebben tegen de profiteurs van het systeem die thuiszitten en genieten van het geld van zij die wel willen werken.
                    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                      als je een lening hebt
                      en ze betalen je loon redelijk normaal uit (dus ni te veel of te weinig afhouden)
                      dan krijg je toch terug van de belastingen !?!
                      dus waarom zou je de belastingsbrief ni graag zien komen
                      krijg die al effe ni meer maar soit
                      doe hier al 6-7 jaar via Tax-on-web en altijd al teruggetrokken
                      't een jaar meer dan 't ander (die speciale aftrekposten ivm bouw en zo)
                      vorig jaar nog voor alarm teruggekregen
                      dit jaar sinds lang een gewoon jaar
                      maar toch weer kassa kassa :-)
                      Besef je nu wel dat jij elk jaar de staat een renteloze lening geeft voor zo'n anderhalf jaar ?

Ik krijg ook terug omdat er teveel wordt ingehouden aan de bron. Die afhouding laten aanpassen naar beneden gaat dus niet, naar boven zou wel geen probleem zijn vermoed ik.
                      Ik wil direct elk jaar 1000 euro opleggen ipv terugkrijgen, ik zou dat geld dan voorlopig wel zelf anderhalf jaar op een spaarboek zetten, waar het nog iets opbrengt.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Inderdaad en daarom begrijp ik niet waarom je iets hebt tegen "strebers" die vooruit willen in het leven en met hard werken veel centen willen verdienen.

Je zou iets moeten hebben tegen de profiteurs van het systeem die thuiszitten en genieten van het geld van zij die wel willen werken.
                        Inderdaad, maar blijkbaar hebben sommigen dat nog steeds niet begrepen en schieten liever op hun eigen werkgevers.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Besef je nu wel dat jij elk jaar de staat een renteloze lening geeft voor zo'n anderhalf jaar ?

Ik krijg ook terug omdat er teveel wordt ingehouden aan de bron. Die afhouding laten aanpassen naar beneden gaat dus niet, naar boven zou wel geen probleem zijn vermoed ik.
                          Ik wil direct elk jaar 1000 euro opleggen ipv terugkrijgen, ik zou dat geld dan voorlopig wel zelf anderhalf jaar op een spaarboek zetten, waar het nog iets opbrengt.
                          Dit is ook mijn opvatting.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht

Ik heb niets tegen het feit dat ratracers vooruit willen. Ik stel, integendeel, met spijt vast dat ze daar steeds minder in slagen. Dat komt volgens mij doordat minder dan 50% van de in Belgie gerealiseerde meerwaarden opgaan, aan lonen, waarop nog eens belasting en sociale lasten verschuldigd zijn. De rest zijn pure bedrijfswinsten,... na aftrek van belasting, welteverstaan. Het gaat hier over belasting.
                            Belgen zijn echter wel de Europese koplopers in gratis overuren. Dat is uit schrik hun job te verliezen, en niet omdat ze daar meer mee zouden verdien. Ocharme.

Comment

Wat was het toch vroeger allemaal beter dan deze nu verdorven tijden. Geen sociale zekerheid waarvoor moest betaald worden, geen belastingen, geen BTW ...

Geen dokters en ziekenhuiskosten want die kon men zich als werkmens niet veroorloven, geen brandstof want een auto was iets voor de notabelen, geen uitstapje naar zee want dan moest men 6 dagen per week werken en de zondag nog eens naar de kerk gaan, wereldoorlogen doorstaan, ...

Nee, ik ben ook niet blij met sommige soorten belastingen (provinciale belastingen op personen en vennootschappen, belastingen op iemand zijn nalatenschap, ...) maar ik durf van mezelf te zeggen een heel stuk van de wereld gezien te hebben en niet als toerist om even heel snel een toerke door een stukje van het land te krijgen. Ik zou heel veel van deze klagers en azijnpissers eens voor een jaartje laten wonen waar het zogezegd véél beter is dan België (en ik beschouw België zeker niet als het perfecte land of het paradijs).
                              Het is dankzij het Vlaams ondernemingsschap dat mensen werk hebben, dat de vakbonden zichzelf in stand kunnen houden, dat diezelfde klagers steeds weer kunnen afgeven op hun patroon. Ziekelijk noem ik het (en nee, ik ben geen "patroon" die personeel heeft werken voor hem).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Allé...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X