Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-book reader - interessant?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• E-book reader - interessant?

Mijn vriendin is nogal een boekenworm en ik zit eraan te denken om haar een E-reader cadeau te geven voor haar verjaardag. Nu weet ik dat ze zeker geïnteresseerd zou zijn in een E-reader, als het aanbod groot genoeg is...

Kan iemand me vertellen hoe het zit met het aanbod van Nederlandstalige boeken voor E-readers? Of iemand al een E-reader gebruikt? Auteurs die zij graag leest zijn bvb Stieg Larsson, Marklund, Preston and child...
    5DmkIII en wat glas

Re: E-book reader - interessant?

Ik heb het niet, ik weet alleen dat het aanbod niet zal teleurstellen...
    je komt ze overal tegen op t net om te downen, al dan niet betalend.

Eveneens ook al gdacht om cadeau te doen aan de vrouw maar ze heeft graag een echt boek in handen. En dat kost ons een 10-tal boeken per jaar. Geen haast voorlopig om te e-booken maar ik vind het in alle geval ook wel gaaf.

Greetz!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
      Geen haast voorlopig om te e-booken maar ik vind het in alle geval ook wel gaaf.
      Ik zou het niet beter kunnen zeggen
      5DmkIII en wat glas

Comment

Zelf lees ik vrijwel uitsluitend Engelstalig werk. Daarvoor is de keuze groot en zijn de prijzen dikwijls interessant. Ik heb wel eens voor Nederlandstalig werk rondgekeken maar ben niet onder de indruk van het gamma, noch van de prijzen. De goedverkopende auteurs die je aanhaalt mogen echter geen probleem zijn. Je gaat alleen niet echt veel geld besparen door digitaal te gaan. De winst zit hem eerder in uitgespaarde kastruimte.

Qua leestoestel zou ik gaan voor een 6" formaat - de kleinere 5" toestelletjes lijken me toch wat te klein - tenzij het toestel in de handtas gaat en lezen altijd en overal mogelijk moet zijn. De nieuwste generatie schermen ("Pearl"?) zijn merkelijk contrastrijker dan oudere schermen. Ik lees zelf op iPad & GSM maar mocht het een e-reader worden, dan zou ik voor de Amazon Kindle (enkel goed voor Engelstalig werk) of de 6" Sony PRS-650 gaan. Die laatste is wel erg mooi afgewerkt. Zoals anderen op het gevoel van papier kicken, vind ik geanodiseerd aluminium wel tof - satijnzacht, koel aanvoelend en kwalitatief hoogstaand. De fullframe onder de lezers

Kijk ook naar de hoesjes. Ze worden bijna nooit met toestellen meegeleverd, zijn echt wel nodig en drijven de totaalprijs merkelijk op. Als je vriendin graag in bed leest is een hoesje met ingebouwd leeslampje geen slecht idee. Net als een boek heeft zo'n e-reader scherm veel licht nodig om goed leesbaar te zijn.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

ik gebruik de archos 101 (onder andere) als e-reader via pro aldiko book reader en vind dat dit schitterend werkt . voordeel is dat je deze tablet ook kan gebruiken als webbrowser, filmviewer, fotoviewer, games etc.....

ik ben er alvast zeer tevreden over en boeken zijn er in overvloed te vinden
          (je mag altijd eens komen kijken hoor)

grtz
          mark

Comment

Ik heb sinds enkele weken de Kindle 3. Prachtig ding!!

Ideaal om te lezen, gebruiksvriendelijk, perfect om was te houden. En een leuk extra'tje: WIFI (Al moet je hem hier niet voor kopen, want het blijft een e-reader, geen tablet).

Kost 140 euro bij Amazon.com en 3 dagen later heb je hem in de bus.

Ivm het aanbod van de boeken: via bol.com enzo kun je al redelijk wat boeken aankopen, ook in het nederlands. Maar ook via "andere" zoekwijzen zijn er al héél véél boeken te vinden

Ik zou niet meer zonder kunnen!
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markymark Bekijk bericht
              ik gebruik de archos 101 (onder andere) als e-reader via pro aldiko book reader en vind dat dit schitterend werkt . voordeel is dat je deze tablet ook kan gebruiken als webbrowser, filmviewer, fotoviewer, games etc.....

ik ben er alvast zeer tevreden over en boeken zijn er in overvloed te vinden
              (je mag altijd eens komen kijken hoor)

grtz
              mark
              Geen e-reader zonder e-inkt scherm voor mij...
              Lezen op een LCD scherm is ok, voor 10min ofzo, maar een ganse boek...

heb al geprobeerd met de iPad 2 (dewelkes scherm dat van de Archos verpletterd) en het is nog steeds niet te vergelijken met de rust van een E-inkt scherm
              Last edited by Matthias; 25 mei 2011, 20:13.
              5DmkIII en wat glas

Comment

Net als met de komst van de cd merk je pas veel te laat van hoeveel charme ze je eigenlijk
                beroven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Net als met de komst van de cd merk je pas veel te laat van hoeveel charme ze je eigenlijk
                  beroven.
                  Niemand verplicht je toch om een e-reader te kopen? Ik denk niet dat een papieren boek snel zal verdwijnen...

Ik heb niet echt een "passie" voor boeken. Ik bedoel hier mee; ik ken mensen die kunnen genieten van de geur, het vastpakken van boeken etc. Dit heb ik niet... Een boek moet goed en leuk lezen.

Als dat nu op een e-reader of papier is speelt geen rol voor mij. Maar als ik mag kiezen tussen een boek van 400 pg's met bijhorende dikte en gewicht of mn e-reader dan weet ik snel te kiezen
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

Comment

Ik heb een Samsung tab met een e-reader functie. Handig en zo in de handtas te stoppen.
                    Ik vind het gamma NL-talig dan wel uitgebreid genoeg en idd via via vind je ook veel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                      Niemand verplicht je toch om een e-reader te kopen? Ik denk niet dat een papieren boek snel zal verdwijnen...
                      Neen, natuurlijk niet. Dat zou er nog maar aan mankeren! Maar dat belet me niet om er
                      een mening over te hebben. In de grond van de zaak heb ik er zelfs niets op tegen. Ze
                      doen maar. Ze doen toch.
                      Dus ik mijmerde maar even.
                      Dacht met heimwee aan de tijd dat ik nog een heuse platenkast had met duizenden el-
                      pees. Natuurlijk vol prachtige muziek. Maar toch ook een aantal alleen vanwege die fan-
                      tastische hoezen. Datzelfde gevoel heb ik bij de cd nooit meer terug gevonden. En het
                      zal ook niet meer terugkomen. Dus met het verdwijnen van de elpee is ook mijn liefde
                      voor de muziek serieus bekoeld.
                      Al zal dat ook wel met leeftijd te maken hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Al zal dat ook wel met leeftijd te maken hebben.
                        You're getting old doudeke

500px

Comment

You're getting old doudeke
                          Och nee, dat ben ik al. Ik ben altijd al oud geweest. Op mijn vijfde zeiden ze al oudje
                          tegen me. Rond mijn negende begon ik al grijs te worden. Dat kwam van al dat tabak
                          pruimen, zei men.

Comment

Maar ook via "andere" zoekwijzen zijn er al héél véél boeken te vinden
                            Dàt is zeker dat...

Ik heb de bebook gehad... Zeerrr goeie e-reader...
                            Die dingen zijn tergend traag... Tegen dat je in de menu's iets gezocht hebt, tegen dat je pagina opgeladen is... Die schermen moeten iedere keer opnieuw "laden" , en dat duurt ( voor mij ) erg lang... Als je wil doorgaan naar de volgende pagina, moet je 3-4 regels van het einde al op "next" duwen, tegen dat je pagina begint te laden heb je nog ruim de tijd om de vorige pagina op het einde te lezen...

Nu...Verrassend genoeg, ben ik eens beginnen lezen op dat piepkleine iphoontje ( 4 ) van mij... 's avonds in bed, op mijn zij, met de helderheid op minimum ( overdag zie je dat zelfs met moeite )... We zijn nu een paar maand later, en ik heb al een 5 tal boeken van bijna 1000 pagina's gelezen erop, ( een groot deel van de duin saga van Frank Herbert ) het is snel, efficient, scherp, makkelijk, en welliswaar klein, maar in bed, waar ik altijd lees, heb ik daar geen beetje last van, integendeel ...( dat scherm is ook zodanig scherp ), vermoeidheid in de ogen ? Geen beetje last van... ( waarschijnlijk ook dankzij die hoge resolutie, en de helderheid op laagst.. ) ook niet na 2-3 uur aan 1 stuk doorlezen...

raar hé ...

Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                              Dàt is zeker dat...

Ik heb de bebook gehad... Zeerrr goeie e-reader...
                              Die dingen zijn tergend traag... Tegen dat je in de menu's iets gezocht hebt, tegen dat je pagina opgeladen is... Die schermen moeten iedere keer opnieuw "laden" , en dat duurt ( voor mij ) erg lang... Als je wil doorgaan naar de volgende pagina, moet je 3-4 regels van het einde al op "next" duwen, tegen dat je pagina begint te laden heb je nog ruim de tijd om de vorige pagina op het einde te lezen...
                              Moet je eens kijken naar de Kindle Tegen dat je de ' > ' losgelaten hebt is de pagina al omgeslagen. Tgaat sneller dan een gewoon boek

Sommige mensen (waaronder jij) hebben hier geen last van, maar wees maar zeker dat vele dit wel hebben
                              500px

Comment

Working...
                              X