Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-book reader - interessant?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: E-book reader - interessant?

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
    Moet je eens kijken naar de Kindle Tegen dat je de ' > ' losgelaten hebt is de pagina al omgeslagen. Tgaat sneller dan een gewoon boek

Sommige mensen (waaronder jij) hebben hier geen last van, maar wees maar zeker dat vele dit wel hebben
    Ja, maar voor die Kindle moet ik heel mijn ePub collectie weer volledig converteren naar dat formaat voor Kindle... Ik vind het achterlijk dat al die firma's steeds met andere formaten willen werken... 99% van de eReaders werken met ePub , zélfs Apple...Maar... Ik heb idd al veel goeds over die Kindle gelezen, dat converteren , als het gedaan is is het gedaan natuurlijk ... Spijtig dat ik dat niet eerst eens kan checken in een winkel...

ivm met die Kindle nog.. Als je die aan je computer hangt, fungeert dat dan als een soort USB stick ? Je ziet gewoon de mappekes ? Zoals bij de andere eReaders ? Geen speciaal programma installeren ?

Comment

Ik gebruik Calibre; die zet alles zelf om naar het correcte formaat > automatisch Daarnaast kun je bestanden mailen naar je kindle, pdf's en epubs enzo. De bestanden worden dan ook omgezet.

Ik zou eens moeten kijken als je zo mapjes kan aanmaken enzo...
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Net als met de komst van de cd merk je pas veel te laat van hoeveel charme ze je eigenlijk
        beroven.
        Ik ben geboren in 1970 dus heb ook de tijd van vinyl meegemaakt. Maar van charme was geen sprake : kraken, blijven haperen op dezelfde plaats, enz. De CD was meer dan welkom.
        Ben geen boekenlezer maar een Kindle of gelijkaardig zou me vreemd genoeg meer doen lezen, eigenlijk.
        In tegenstelling tot jij ben ik waarschijnlijk te vroeg geboren. Maar ieder zijn ding, hè...
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Met de iPad kun je natuurlijk ook nog vele andere leuke dingen doen.
          Nadeel (vooral op vakanties) is dan toch wel de slechte leesbaarheid van het scherm in de zon.
          Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Ik ben geboren in 1970 dus heb ook de tijd van vinyl meegemaakt. Maar van charme was geen sprake : kraken, blijven haperen op dezelfde plaats, enz. De CD was meer dan welkom.
            Ha ja, 1970. al onze elpees waren toen natuurlijk versleten. Dat kwam mede door de goede
            muziek die er op stond, natuurlijk. Waar we dan ook graag voor betaalden.

Comment

Sinds begin dit jaar heb ik een Kindle3. Er is sindsdien nog geen dag voorbijgegaan zonder dat ik een stukje heb gelezen op dit fijne toestelletje. (De dag dat ik er toch niet op gelezen heb, was mijn vrouw een boek aan het lezen op de Kindle...)
              Als frequente lezer en liefhebber van boeken ben ik totaal verkocht aan digitaal lezen. Dit is veel makkelijker dan een gewoon boek. Zelfs in fel zonlicht kan ik perfect lezen (zelfs beter dan met een gewoon boek)
              Ook heel gemakkelijk om in bed te lezen (minder gewicht, vlugger en comfortabeler een bladzijde omdraaien)
              Je moet inderdaad een epub bestandje omzetten naar bv mobi maar met calibre is dit geen probleem en in een oogwenk gedaan.
              Ik heb verschillende andere toestelletjes in mijn handen gehad maar de Kindle vond ik persoonlijk het meest comfortabel. Je koopt er wel best een speciale hoes bij.

elo

Comment

Een vraagje,

jullie hebben het allemaal over een bladzijde omdraaien op de e-reader.
                Nu lees ik afentoe als ik ergens moet wachten op de iphone in een boek (zo één van die 1000 boeken die je er gratis bijkrijgt als je een app download...het zijn wel niet de huidige bestsellers natuurlijk).
                Daar kan ik gewoon instellen op welke snelheid de tekst verder scrolt (aangepast aan je leestempo), en dan moet je zelfs geen bladzijde meer omdraaien.

Kunnen alle e-readers dat dan niet? Ik denk er soms over na om ook een e-reader te kopen (het lijkt me zalig om een hele bibliotheek boeken bij te hebben op vakantie en dan te kiezen wat ik lees naargelang mijn goesting ginder), maar vooral in bed is het enige wat me aan een echt boek stoort dat ik het blad moet omdraaien (ik lig dan meestal lekker op mijn zij, exact dat ik net goed kan lezen terwijl ik het boek toch kan laten rusten, en mijn houding wordt dan verstoord doordat ik met mijn arm de bladzijde moet gaan omdraaien ...zeker in de winter onder het lekkere warme deken heb ik daar niet veel zin in ).
                Ik dacht dat die automatische scroll-functie standaard was, maar misschien wordt die niet veel gebruikt op echte e-readers omdat dat op den duur vermoeiend is voor de ogen (dat die letters nooit stilstaan).

Dus, iemand een idee of dat automatisch scrollen kan op e-readers, en zo ja, of dat als nadeel heeft dat het misschien vermoeiend is bij lang lezen?

(ipad wil ik niet als e-reader, liever een lichtere e-reader.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elo Bekijk bericht
                  Sinds begin dit jaar heb ik een Kindle3.
                  Hoe groot is het scherm ?? en kan je de pagina schermvullend maken in de breedte?

Comment

@ Tink: dat kan niet, want het scherm van een e-reader is helemaal anders dan een scherm van een iphone of een computer. Het scherm van een e-reader vernieuwt zich niet automatisch (vandaar dat de batterij ook weken meegaat )

@ Mullie: alle info over de Kindle vind je HIER.

Maar je kan het scherm "kantelen" en schermvullend gebruiken.
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

Comment

OK, dat is duidelijk. Bedankt!

Comment

Je kan dus inderdaad in de breedte lezen maar ik zou dat niet zo handig vinden.
                        6" is ongeveer de grootte van een blad van een kleine pocket om een gemakkelijke vergelijking te maken.

elo

Comment

Working...