Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands kopen via BD ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de hands kopen via BD ?

Hallo, donderdag zag ik een lens te koop via BD ,(streetbiker1977)
    Ik heb direkt gereageerd via pm. Na een paar berichtjes over en weer werd de lens voor ons " achtergehouden ". Ik heb mijn tel nr doorgegeven , er zou een afspraak gemaakt worden . En maar wachten ... Vanmorgen heb ik opnieuw een pm gestuurd , na een tijdje kwam er antwoord : er was een hogere bieder, de lens was al in het weekend verkocht
    terwijl die voor mij " achtergehouden " was . Ik heb nooit de kans gehad om een hoger bod te doen. Zelfs een telefoontje was te veel . Ik dacht dat er alleen eerlijke mensen waren op BD . Wie kan je nog vertrouwen , kan dit zomaar ?

Groetjes
    Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

Re: 2de hands kopen via BD ?

Oorspronkelijk geplaatst door etienne1 Bekijk bericht
    Wie kan je nog vertrouwen , kan dit zomaar ?
    (
    Wie kan je nog vertrouwen? Op internet, ehm, niet veel mensen hoor, wist je dat dan nog niet?
    5DmkIII en wat glas

Comment

Als het om centen gaat, moet je je over niets verwonderen.
      Misschien beter een vogel in ............
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Heeft niets met vertrouwen te maken, zaken zijn zaken en ook tweedehands.
        Als in de winkel iets te koop is, dan gaat dat naar de eerste die geld op tafel legt en het betaalt.
        Ik heb al veel meegemaakt dat ik iets reserveer voor een potentiële koper maar dat die niet opduikt. Ondertussen laat je andere kansen voorbij gaan en verlies je vaak geld.
        Een tweedehandsverkoop heeft ook geen enkele wettelijke verplichting, eenieder is vrij te beslissen wat hij met zijn goederen doet.
        Ik snap dat het vervelend is voor u maar snap zeker dat de verkoper een kans niet laat voorbij gaan. Het is altijd plezant als het in uw voordeel is maar het is altijd vervelend als het in uw nadeel is.
        Persoonlijk vind ik dat je dit ook niet aan de grote klok moet hangen, zeker niet met naam er bij!
        Trouwens kennen we maar een kant van het verhaal en collega BD-ers openbaar door het slijk halen voor een mislukte aankoop doe je ook niet.
        Last edited by VerSeg; 30 mei 2011, 22:22.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik ben zoals verseg ook van die mening.
          Als ik iets te koop zet 'reserveer' ik het ook niet, wie eerst komt met geld heeft het. Ook al meegemaakt dat iemand zeker een artikel gaat kopen gans weekend gewacht niemand gezien. De andere geinteresseerden warenb daarna terecht niet meer geinteresseerd.

Maar ik begrijp je ook wel je spreekt af, door een of andere reden kan je niet direct het artikel afhalen en achteraf heb je dit voor.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Hallo,

Ik wou kopen en ik wou betalen maar ik kreeg de kans niet .
            Ik kreeg geen info over wie ,wat ,waar of wanneer .
            Misschien was mijn geld niet goed genoeg.
            Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door etienne1 Bekijk bericht
              Hallo,

Ik wou kopen en ik wou betalen maar ik kreeg de kans niet .
              Ik kreeg geen info over wie ,wat ,waar of wanneer .
              Misschien was mijn geld niet goed genoeg.
              Ja ... het ene geld is het andere niet hé.
              Je had moeten zeggen dat je wou betalen met koperen muntjes ... blijken veel gek op te zijn op al wat koper is, ze laten er zich zelfs voor elektrocuteren.
              Een minimum aan contact is natuurlijk ook maar een kleintje, daar heb je ook gelijk in.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als in de winkel iets te koop is, dan gaat dat naar de eerste die geld op tafel legt en het betaalt.
                Ik heb al veel meegemaakt dat ik iets reserveer voor een potentiële koper maar dat die niet opduikt. Ondertussen laat je andere kansen voorbij gaan en verlies je vaak geld.
                Een tweedehandsverkoop heeft ook geen enkele wettelijke verplichting, eenieder is vrij te beslissen wat hij met zijn goederen doet.
                Ik snap dat het vervelend is voor u maar snap zeker dat de verkoper een kans niet laat voorbij gaan. Het is altijd plezant als het in uw voordeel is maar het is altijd vervelend als het in uw nadeel is.
                Persoonlijk vind ik dat je dit ook niet aan de grote klok moet hangen, zeker niet met naam er bij!
                Trouwens kennen we maar een kant van het verhaal en collega BD-ers openbaar door het slijk halen voor een mislukte aankoop doe je ook niet.
                Beste Verseg, een ongeschreven woord is ook een woord! Vgl met het handkloppen van veekoopmannen! Toch leuk om weten dat jij iemand bent waar je beter géén afspraken mee maakt, net zoals streetbiker1977.
                En goochel niet steeds met de wet. Er is ook nog zo iets als ethiek en draag waardig je verlies. Ook als verkoper in dit geval. Als mens kan je enkel maar winnen.

Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Beste Verseg, een ongeschreven woord is ook een woord! Vgl met het handkloppen van veekoopmannen! Toch leuk om weten dat jij iemand bent waar je beter géén afspraken mee maakt, net zoals streetbiker1977.
                  En goochel niet steeds met de wet. Er is ook nog zo iets als ethiek en draag waardig je verlies. Ook als verkoper in dit geval. Als mens kan je enkel maar winnen.

Mvg.
                  Robert
                  Geheel mee eens: er bestaat ook nog iets als fatsoen.

Comment

Er is een plugin voor het forum waar je leden kunt raten voor verkoop en aankoop. Misschien dit even installeren en activeren?
                    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                    website: http://www.hung.be
                    facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Toch leuk om weten dat jij iemand bent waar je beter géén afspraken mee maakt, net zoals streetbiker1977.
                      Den boom in jong! Toch als ge zo denkt.
                      Veroordelen zonder kennis van zaken is toch zo simpel.

Ik ben hier al meer bedrogen geweest door BD-ers als dat iemand zou kunnen lastgehad hebben van mijn aanbiedingen hier.
                      Trouwens wie met mij ooit een verkoop deed op eender welke site krijgt ALTIJD direct de info dat ik NIET reserveer en dat diegene dat eerst komt en betaalt de goederen krijgt, uitgezonderd in het begin toen ik dit wel nog deed!
                      Zolang er maar één kandidaat is valt de helft van de problemen al weg natuurlijk.
                      Geen bedrog, geen gefoeffel maar duidelijke afspraak van het eerste moment! Ook telkens als er een nieuwe kandidaat bij komt krijgen de anderen de info dat ze niet alleen meer zijn, de bal ligt dan bij hen!
                      Uitzondering is iemand dat zegt dat hij hier binnen een uur of twee staat, ge laat dan wel de tijd om af te komen natuurlijk.
                      Vroeger had ik ook veel vertrouwen in iedereen maar tegenwoordig mag je zelfs dat niet meer vertrouwen. Ik zeg niet dat iedereen een bedrieger is maar als je de kans niet geeft bedrogen uit te komen, dan verminder je het risico.
                      Als ik hier een object zou aanbieden en iemand zegt dat hij afkomt om te kopen, als ik bevestig dat het ok is ... dan mag die daar ook 100% zeker van zijn dat de deal door gaat.
                      Maar als die nog niet goed weet wanneer die zou kunnen komen, dan krijgt die direct de info dat ik niet reserveer zonder zekerheid en de eerste betaler voorrang zal krijgen.
                      Iemand bedrogen hiermee?
                      En ik ben niet bang te tonen wat de mensen van mij denken hoor ... lees zelf maar.
                      Op 170 ratings twee keer negatief ... ene kreeg mijn mails niet omdat hij niet tussen zijn spam keek en een ander had ik een melding gegeven voor een onbetaald object, blijkt dat die er daarna met een valse tweede account met een lager bod vanaf gekomen is en gewoon een loer gedraaid heeft omdat zijn eerste account door eBay geschrapt werd wegens herhaaldelijke meldingen. Ge hebt altijd mensen die niet content zijn of de zaken anders zien ... niet iedereen is hetzelfde.

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Geheel mee eens: er bestaat ook nog iets als fatsoen.
                      Dat is hetgeen ze mij ne keer of vijf gelapt hebben bij een verkoop ... ik kom zaterdag betalen en afhalen ... tot de zaterdag door is, je geen antwoord krijgt op hun gsm en geen mails meer en ge weet niet of ge langer moet thuisblijven of niet.
                      Hetgeen je dan kan doen is enkel zeggen dat je verkoopt aan diegene dat eerst betaalt! Zoiets zoeken de mensen zelf ... en ja, de goei boeten dan wat voor de anderen!
                      Er zijn er zelfs die afbieden tot een spotprijs maar zelf het materiaal al ergens aanbieden in de hoop winst te maken ... als je dan aan een ander verkoopt zie je hun aanbieding ook plots eindigen.
                      En die dat bevestigen dat ze gaan kopen en dan de dag nadien een berichtje sturen dat ze het elders wat goedkoper gevonden hebben? Doe je ook iets van je prijs vragen ze dan!
                      Ga je er niet op in, dan zie je ze een week nadien nog berichtjes posten van "als iemand zo'n lens weet staan, laat mij iets weten". Dan weet ge ook wel wat uur het is.

En strafste van al, ene dat bij mij niet afgekomen is op zijn afspraak en mij uren laten wachten heeft had nadien het lef om hier ooit een topic te starten dat mensen niet eerlijk zijn en zich niet aan hun woord houden bij een verkoop.
                      Is al een tijd geleden en ga niet aanhalen wanneer of wie maar ge denkt er maar van wat je wil.

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                      Er is een plugin voor het forum waar je leden kunt raten voor verkoop en aankoop. Misschien dit even installeren en activeren?
                      Als je dat wil moet je bij eBay zijn.
                      Daar kopen ze ook soms deftig materiaal, ze laten het eens vallen of prutsen het kapot en geven u dan een dag later een negatieve rating.
                      Last edited by VerSeg; 31 mei 2011, 01:01.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Ik ben zoals verseg ook van die mening.
                        Als ik iets te koop zet 'reserveer' ik het ook niet, wie eerst komt met geld heeft het. Ook al meegemaakt dat iemand zeker een artikel gaat kopen gans weekend gewacht niemand gezien. De andere geinteresseerden warenb daarna terecht niet meer geinteresseerd.

Maar ik begrijp je ook wel je spreekt af, door een of andere reden kan je niet direct het artikel afhalen en achteraf heb je dit voor.

mir
                        Niemand is verplicht te reserveren, dat weze duidelijk. Maar àls je zegt iets te reserveren, hou je dan gewoon aan de afspraak en verkoop niet aan een ander, ook niet als ie meer biedt. Of doe tenminste de moeite om de persoon voor wie je gereserveerd had, te verwittigen.
                        Als ik uit ga eten en ik reserveer vooraf, dan wil ik ook niet meemaken dat iemand anders aan mijn tafel zit omdat ie meer geld opdoet die avond.
                        Kortom, ofwel reserveer je, ofwel doe je 't niet. Maar als je 't doet, dan hou je je aan je afspraken.

Wat betreft het aantal eerlijke verkopers hier op BD: ik denk dat de overgrote meerderheid wel eerlijke mensen zijn (al hebben noch de eerste eigenaar, noch ik met de koper/verkoper van mijn 3de hands body ook niet de allerbeste ervaringen)
                        Met mijn 24-70mm daarentegen ben ik heel tevreden over de koop, en de verkoper.
                        Ik heb er de statistieken van boven vernoemde koper niet op nageslagen, maar wel een beetje opletten voor veelverkopers, want die azen natuurlijk nog veel meer op geld dan iemand die eenmalig iets verkoopt (ik ben er onlangs eentje tegen gekomen die bijna uitsluitend postte in de rubrieken Aangeboden en Gezocht )

mvg,
                        Bart
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          ik ben er onlangs eentje tegen gekomen die bijna uitsluitend postte in de rubrieken Aangeboden en Gezocht
                          Dat kijk ik meestal ook eens na. Van die mannen die allemaal toplenzen verkopen, alles in nieuwstaat, maar die voor de rest nergens op het forum terugvindt... dat ruikt naar louche.
                          Men moet daarom niet foto's posten om betrouwbaar te zijn, maar wat algemene activiteit op het forum boezemt mij toch altijd wat meer vertrouwen in...
                          Hoewel het even goed gebeurt (pas nog) dat je van zeer actieve forumleden totaal geen antwoord krijgt op een bod... tja dat vind ik dan ook jammer natuurlijk.
                          [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            ik ben er onlangs eentje tegen gekomen die bijna uitsluitend postte in de rubrieken Aangeboden en Gezocht
                            Ik ken er ene die bijna elke week en soms meer daar alleen in post
                            en allemaal camera's en lenzen van elk merk...
                            en nog nooit ergens iets anders heeft gepost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              Ik ken er ene die bijna elke week en soms meer daar alleen in post
                              en allemaal camera's en lenzen van elk merk...
                              en nog nooit ergens iets anders heeft gepost.
                              ....en ook dat is helemaal volgens de regels dacht ik.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Working...