Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed bezig Apple . . .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goed bezig Apple . . .

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    En draait de nieuwste os versie nog op powerpc?
    Niemand een antwoord?
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

En stabiliteit is voor mij geen Apple-argument meer. Die osx (en PS op osx) crasht meer dan mijn w7 machien. En de iPad hier heeft ook geregeld zin om gewoon te stoppen met de applicatie die draait.. combineer dat dan met restricties die apple oplegt, en mijnkeuze is snel gemaakt. Ben benieuwd naar android 3.0 tablets die uitkomen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
        En stabiliteit is voor mij geen Apple-argument meer. Die osx (en PS op osx) crasht meer dan mijn w7 machien. En de iPad hier heeft ook geregeld zin om gewoon te stoppen met de applicatie die draait.. combineer dat dan met restricties die apple oplegt, en mijnkeuze is snel gemaakt. Ben benieuwd naar android 3.0 tablets die uitkomen!
        Heel juist, kijk dan nog eens naar de mail applicatie op de iPhone die regelmatig problemen heeft dat ze mails niet kan laten zien die een uur voordien wel zichtbaar waren (imap connectie)
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

En draait de nieuwste os versie nog op powerpc?
          Niemand een antwoord?
          De nieuwste OS versie (vandaag OSX 10.6.7) draait enkel op Macs uitgerust met een Intel-chip, dus NIET op een PowerPC-chip.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

ITunes wordt wel vaker aangehaald als een probleem. Maar ik denk dat die mensen die er een probleem van maken het nut ervan niet snappen.

Ook HTC, Samsung, Nokia... Hebben een programma om content tussen PC en device te synchen. Maar ik denk niet dat een van die programma's ook maar dicht bij de mogelijkheden en gebruik van iTunes geraakt.

Apple heeft als filosofie dat de master data op je PC staat. Daar staan al contacten, foto's, muziek... Het is ook op die PC dat je voor een goede backup van die data zorgt. Want een mobiel apparaat kan je eenvoudig verliezen onderweg, een PC al veel moeilijker. Nog nooit gehoord dat iemand zijn PC per ongeluk in de zee gevallen is...

iTunes is het centrale stuk dat die data dan synchroniseerd met al je mobiele apparaten die je gebruikt. Regelmatig zo'n sync uitvoeren is dan ook de boodschap.

Mensen vinden dit restrictief, maar als je eenvoudig foto's, muziek... Op andere manieren naar je device kan kopiëren via meer alternatieve methoden. Dan lijkt dat alleen eenvoudiger. Uw backup of verdeel over al mijn apparaten concept wordt dan een nachtmerrie. En mensen die zeggen dat ze die centrale storage niet nodig hebben, hebben dan waarschijnlijk nog nooit niets verloren.

Apple is nu eenmaal een controle freak, maar het feit dat ze willen dat je device aan je PC hangt om SW te installeren is enkel maar om ervoor te zorgen dat je device niet zonder batterij power kan vallen. Je kan dat niet willen, maar het is wel een stuk veiliger. Trouwens iTunes maakt eerst een backup van je device voor hij er nieuwe SW opzet. Je kan die later eventueel restoren als je wil. Als je over de air er een update van je OS opzet, en er loopt iets mis.... Dan begin je van zero, zonder enige data. Dan krijg je die meldingen op Facebook: stuur eens allemaal een SMS want mijn GSM is gecrashed en ben alles kwijt.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              De nieuwste OS versie (vandaag OSX 10.6.7) draait enkel op Macs uitgerust met een Intel-chip, dus NIET op een PowerPC-chip.
              Dus iemand die een 6 jaar oude powerpc heeft heeft pech? Terwijl hij die nog perfect kan gebruiken om te surfen en mailen zou hij enkel hiervoor moeten een nieuwe kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Ook HTC, Samsung, Nokia... Hebben een programma om content tussen PC en device te synchen. Maar ik denk niet dat een van die programma's ook maar dicht bij de mogelijkheden en gebruik van iTunes geraakt.
                Is dat te onderbouwen of is het van horen zeggen?
                Je moet iig je apple toestel nog altijd met een kabel aan de computer hangen, sync over bluetooth of andere wireless is er nog altijd niet bij.

het feit dat ze willen dat je device aan je PC hangt om SW te installeren is enkel maar om ervoor te zorgen dat je device niet zonder batterij power kan vallen. Je kan dat niet willen, maar het is wel een stuk veiliger.
                Kan enkel spreken over mijn HTC op android, maar bij OS update moet je een minimum batterij niveau hebben (of de lader er aan hangen) voordat hij er aan begint. Dus dat is geen argument.

De enkele keren dat ik voor korte tijd itunes op mijn PC heb gehad was ik er absoluut niet gek van, asap uninstall.

Comment

Dus iemand die een 6 jaar oude powerpc heeft heeft pech? Terwijl hij die nog perfect kan gebruiken om te surfen en mailen zou hij enkel hiervoor moeten een nieuwe kopen?

Tja. Op mijn iMac G4 (PowerPC), die trouwens vandaag de dag nog diensten bewijst voor mijn kleindochter, moest ik snel zijn om nog een iPod te kunnen kopen die daarmee compatibel was. De moderne iPods (om nog niet te spreken van de iPhone) hebben meer nodig dan een USB 1 poort. Maar die iPod (ik denk 2de of 3de generatie) doet nog alle dagen dienst, en sluit nu even vrolijk aan, aan mijn Intel iMac en de nieuwste iTunes.
                  Da's de evolutie. Wat niet wil zeggen dat die oude Macs voor de schroothoop bestemd zijn. Zo heb ik op de zolder nog een iMac G3 die nog OS 9 draait (en die ikzelf nog af en toe gebruik). Die heeft zelfs niet van iTunes gehoord.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                    Ik heb een iPad en erger er me dood aan dat die regelmatig eens aan de PC moet hangen voor back-ups, voor het automatisch transfereren van podcasts of om gekochte muziek erop te zetten. De iPad is een fantastische machine maar op die manier blijft het toch een beetje een kleuter-computertje.
                    Backups, daar moet je natuurlijk wel ergens mee heen, lijkt me logisch via de pc?
                    En al de rest, doe ik via itunes op de ipad zelf (podcasts downloaden, muziek kopen, noem maar op)
                    Zelfs mijn foto's en filmpjes komen via wifi van mijn camera direkt op mijn ipad (zonder tussenkomst van kabel, pc, mac of wat ook....)
                    Volgens mij kan je , mits je een itunes account hebt, zo goed als zonder pc. En als je ook nog eens mobile me hebt, is de belangrijke data (contacts, agenda, files) ook nog eens online gebackuped.

Comment

Dat klopt ergens wel.
                      Maar kijk eens naar de kant van de developer.
                      Die PowerPC is een totaal andere CPU, dus de SW is ook geheel verschillend.

De kost om een software pakket voor 2 versies van een OS te schrijven is al te hoog. Als dan nog 1 van die versies een andere architectuur heeft dan wordt het ook voor de SW echt te duur omdat te blijven onderhouden.

Er brengt dan ook geen enkele firma nog SW uit voor de PowerPC MAC's vandaag.

Ooit gehoord bij HP. 90% van de inkomsten komt van producten die het laatste jaar werden uitgebracht. Iets wat 3 jaar oud is, wordt totaal geschrapt en je kan er bijna geen support meer voor krijgen.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                        Is dat te onderbouwen of is het van horen zeggen?
                        Ja ik heb ervaring met Nokia, Samsung (niet Android variant), Sony Ericsson, LG en nu ook BlackBerry.
                        Ik vind iTunes een verademing tegenover wat die mannen aanbieden.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

De kost om een software pakket voor 2 versies van een OS te schrijven is al te hoog. Als dan nog 1 van die versies een andere architectuur heeft dan wordt het ook voor de SW echt te duur omdat te blijven onderhouden.
                          Dan moeten ze bij microsoft toch wel slim zijn dat zij hun OS kunnen bouwen voor zowel intel als amd en daar alle software laten op werken?

Comment

Dan moeten ze bij microsoft toch wel slim zijn dat zij hun OS kunnen bouwen voor zowel intel als amd en daar alle software laten op werken?
                            zowel intel als amd maken gebruik van de x86-instructieset (en nog nen hoop uitbreidingen daarop), maw ms hoeft niets appart te ontwikkelen daarvoor
                            http://www.mimoza.be/

Comment

Mijn beperkte ervaring met itunes voor windows is dat er nogal veel bugs in zitten, dagelijks gebruik kan ik niks over zeggen maar de keren dat ik het nodig had waren redelijk frustrerend.
                              Als je dan nog ziet wat voor rommel er mee wordt geinstalleerd zoals quicktime dan ben ik blij dat ik er ver weg van kan blijven zolang de ipad van de vriendin geen updates nodig heeft (had ze gratis gekregen anders had ik wel wat anders voorgesteld)

Ik sync zelden m'n telefoon maar ik zie verder niet echt iets wat mankeert aan de software. Paar jaar geleden was de software van sony ericsson wel echt slecht, nokia was beter maar nog te weinig keuze om specifieke onderdelen te installeren. Kan inmiddels veranderd zijn.

Comment

Ja ik heb ervaring met Nokia, Samsung (niet Android variant), Sony Ericsson, LG en nu ook BlackBerry.
                                Tot voor enkele jaren had ik veel plezier van en met FMA
                                FMA is a SMS Manager, Mobile Phone Monitor, Remote Control Agent, Phonebook Manager, Organizer, Fun and much more; whatever you want it to be, it is…

Werkt prima met bleutooth en Sony Ericcson(die gsm heb ik nog)

OVI van Nokia is ook prima.

Kis van Samsumg is echt gericht op die "apps" ed.
                                Maar als ik me niet vergis (ben geen echte kenner) wordt de Galaxy S niet compleet
                                ondersteund....

Het is persoonlijk maar voor mij is het belangrijk dat ik kan sms-en via het toetsenbord
                                van mijn pc
                                En dat lukt met FMA en Ovi.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X