Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

    Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
    heb ik ook maar 1 letter naar windows verwezen?
    Ik heb zelf speciaal gezet "de deuren" zijn open en niet "de vensters" zijn open om ook maar enig misverstand hieraangaande te vermijden.
    Die windowsfanaten voelen zich wel heeeeeel snel aangesproken.
    Zeg gast, mijn post was meer ter ondersteuning van uw post dan ter countering van uw post.
    Tuurlijk heb je niet naar Windows verwezen, dat heb ik namelijk gedaan. Maar meestal wordt er spottend verteld over Windows dat het zo lek is als een zeef, terwijl er nu net hetzelfde aan de hand is met Mac.
    Het probleem ligt hem vooral bij de gebruikers, ik denk dat we het daar over eens kunnen zijn en vind het goed dat dit ook eens in het nieuws komt.

    Ik kreeg onlangs nog de vraag van iemand waarom hij geen Mac zou aankopen, zijn argument was namelijk dat hij dan nooit virussen kon krijgen. Tjah... zo'n gebruikers zijn gedoemd om miserie te krijgen.


    Ik ben al lang gestopt met de Windows <> Mac discussie, ik hou het liever constructief.
    Indien dit hier opnieuw afschuift naar een ordinaire Welles/Nietes Mac/PC discussie dan zeg ik mijn abo op dit topic op, want daar heeft niemand iets aan.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #17
      Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

      Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht

      Die windowsfanaten voelen zich wel heeeeeel snel aangesproken.
      De mac-gebruikers niet: dat zijn tenminste mensen die verstandig zijn en zich kunnen beheersen.
      Soms zie ik ze als de adel die boven het gewone volk staat.


      Na al die veilige (?) jaren denk ik wel dat Apple zich mag gaan concentreren op het
      veiliger maken van hun O.S.
      Slimme en domme en minderbegaafde gebruikers zijn er overal.
      Of ze nu Apple-, Windows- of Linuxgebruikers zijn, doet er in feite niet toe.

      De huidige techniek en kennis moet er voor zorgen dat bijv. een O.S. minder gevoelig
      wordt aan aanvallen van buitenaf.
      Eens het O.S. geïnstalleerd is zou je zorgeloos aan de slag moeten kunnen.
      Maar ja, dat is een bewezen utopie

      En Windows Vista bijv. heeft bewezen dat gebruikers zich geaffronteerd voelen als
      de besturing teveel controle heeft.
      Was dat een verkeerde aanpak? Denk het wel.
      Omdat ik bijv. nooit voorstander ben om de gebruikers te beknotten en alle schuld
      in hun schoenen te schuiven als het eventueel mis loopt.
      Veiligheid moet in de 1ste plaats gebeuren achter de schermen en je mag het als
      gebruiker niet voelen maar die moet wel weten dat die er is.

      Het is al min of meer bewezen omdat een collega hier beweert dat hij niet
      "geïnteresseerd" is in al die instellingen die Windows heeft.
      Dit is geen perfect of sluitend antwoord van mij maar iedereen snapt wat ik bedoel.
      Nu, ik denk ook zo en op een uitzondering na zal dat zo wel bij iedereen zijn
      We willen computeren en niet de godganse dag bezig zijn met instellingen ed.

      Je kan en moet dan kiezen.
      Daarom koos ik voor een systeem dat alles aan kan.
      En voor een systeem dat "native" alles kan "draaien".
      Ik ga me niet bezig houden met of virtuele ditjes en datjes of via een of andere omweg
      een programma te draaien of dat nu zakelijk is of een spel is.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

        Voila, het is weer zover.
        Zonder dat ik ook maar iets over windows zeg voelen de die fanatiekelingen zich weeral tekort gedaan en de hevige behoefte om hier een boompje op te zetten over de weldaden van hun almachtig alles kunnende (cfr theokus) systeem.
        Iets dat zo fanatiek verdedigd moet worden heb ik toch mijn vragen bij.

        Vreemd, er word iets over mac gezegd. er wordt neutraal op gereageerd en plots komen de winzombies opduiken en verkondigen dat het geen win mac discutie moet worden.
        Begin er dan zelf niet mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Comment


        • #19
          Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

          Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
          Voila, het is weer zover.
          Zonder dat ik ook maar iets over windows zeg voelen de die fanatiekelingen zich weeral tekort gedaan en de hevige behoefte om hier een boompje op te zetten over de weldaden van hun almachtig alles kunnende (cfr theokus) systeem.
          Iets dat zo fanatiek verdedigd moet worden heb ik toch mijn vragen bij.

          Vreemd, er word iets over mac gezegd. er wordt neutraal op gereageerd en plots komen de winzombies opduiken en verkondigen dat het geen win mac discutie moet worden.
          Begin er dan zelf niet mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          Je kon ook Theokus genegeerd hebben en inhoudelijk gereageerd hebben zoals je eerste post, niet?

          Soit, ik volg het wel vanop een afstandje..
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #20
            Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

            Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
            Voila, het is weer zover.
            Zonder dat ik ook maar iets over windows zeg voelen de die fanatiekelingen zich weeral tekort gedaan en de hevige behoefte om hier een boompje op te zetten over de weldaden van hun almachtig alles kunnende (cfr theokus) systeem.
            Iets dat zo fanatiek verdedigd moet worden heb ik toch mijn vragen bij.

            Vreemd, er word iets over mac gezegd. er wordt neutraal op gereageerd en plots komen de winzombies opduiken en verkondigen dat het geen win mac discutie moet worden.
            Begin er dan zelf niet mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            Ik voel me totaal niet aangesproken.
            Ik ben geen fanatiekeling.
            Ik ben geen winzombie.
            Ik ben heel praktisch en heel nuchter ingesteld; Kris.
            En wat ik schreef zal NIEMAND pijn doen, is ook niet aanstootgevend en is verre van beledigend.
            Ik ben wel gewend om met verstandige mensen om te gaan
            En in de laatste paragraaf heb ik alleen maar trachten uit te leggen waarom ik een keuze gemaakt heb en dat is er blijkbaar teveel aan
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Na 5 maanden parallel met Mac en Windows te werken is mijn conclusie :
              Mac is voor mij geen echte meerwaarde. Een groot gemak is wel de vlugge start en afsluiten, geen virusgescan met vertragingen allerhande en inderdaad timemachine. En voor wie houdt van design, een juweeltje. Waarom zou je anders, als je op een reklame iemand vóór een computer ziet zitten, altijd een Apple zien?
              Maar voor de rest kan ik nog altijd beter overweg met windows.
              Voilà, zo simpel is het
              Jij legt het uit op jouw manier en ik op de mijne
              Ik heb uren gewerkt op een Mac Pro bij mijn vriend Freddy J. uit Hasselt.
              En ik kon die ook kopen en zelfs twee als het moest
              Maar ik ben er niks mee.

              En hoe hoger de boom wordt hoe meer wind die zal vangen.
              Dus Apple zal ook niet gespaard blijven van virus-aanvallen, hackers en noem maar op.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Voilà, zo simpel is het
                Jij legt het uit op jouw manier en ik op de mijne
                Ik heb uren gewerkt op een Mac Pro bij mijn vriend Freddy J. uit Hasselt.
                En ik kon die ook kopen en zelfs twee als het moest
                Maar ik ben er niks mee.

                En hoe hoger de boom wordt hoe meer wind die zal vangen.
                Dus Apple zal ook niet gespaard blijven van virus-aanvallen, hackers en noem maar op.
                Hoe hoger de boom, hoe harder de Apples zullen vallen...

                Sorry
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #23
                  Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                  Ik ben benieuwd...
                  Deze "aanval" is alleszins niet van een virus, maar van een Trojan of iets in die aard. Tja, als je ergens zit te surfen en "ineens" (out of the blue) wordt je om je paswoord gevraagd, en je geeft dat dan.
                  Tot nader bericht is een antivirusprogramma op Mac even zinnig als een antiweerwolfprogramma, al zullen firma's als Symantec en dergelijke je van iets anders proberen te overtuigen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                    Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                    Vreemd, er word iets over mac gezegd. er wordt neutraal op gereageerd en plots komen de winzombies opduiken en verkondigen dat het geen win mac discutie moet worden.
                    Is dat niet vice-versa?
                    De meeste kritiek komt altijd van die dat het niet gebruiken.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                      Van mij mag iedereen gebruiken waar hij het liefst mee werkt. Het speelt compleet geen rol of dat windows, OS X, linux of OS 2 is. Als het doet wat het moet doen, dat is het enige wat telt. En al die dingen doen (deden) wat ze moeten doen.
                      Voor mij lukt dat beter met Windows, maar iemand anders mag daar gerust anders over denken. Zolang die ander maar niet constant zegt, dat OS X het enige is dat z'n werk goed doet. In een ander topic lees ik dat sommigen zelfs verliefd worden op een Apple. Van mij mag dat, maar liefde maakt blind, hé (en verliefd worden op een domme machine vind ik nog altijd belachelijk)...

                      Dat apple nu ook geplaagd wordt met dergelijk onzin is uiteraard jammer, maar het ligt in de lijn van de verwachtingen. Er is GEEN enkel beveiligingsysteem dat je hiertegen kan beveiligen : er wordt gewoon gevraagd om software te installeren (op redelijk dubieuze wijze), en als de gebruiker daarvoor zelfs de moeite doet om z'n paswoord in te tikken, dan heeft die gebruiker pech gehad, hé.

                      Ik vind het eigenlijk vreemd, dat er nog geen enkele van die malware-schrijvers op het idee is gekomen om een "applicatie" te schrijven om je documenten te wissen (eventueel ook het mom van een anti-virus). Dat kan dus evengoed perfect.
                      De producenten van backup-hardware zouden daar toch heel blij mee zijn .
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                        Jongens allemaal rustig blijven.
                        Lees de eerste post nu eens rustig door en denk eens even na.

                        Het gaat om scare-ware zoals men dat noemt. Je krijgt tijdens het surfen op het net een bericht in je browser dat je een virus hebt en dat je snel de SW even moet downloaden en installeren. Als je dat doet dan heb je die malware dus zelf geïnstalleerd.

                        Een discussie over hoe veilig Mac OS is versus Windows heeft geen zin want:

                        1) Er is dus nog steeds geen enkel virus voor OSX beschikbaar, dus de paniek in het Apple kamp is totaal niet nodig.

                        2) Tegen scare-ware kan je in het OS zelf niets doen. Je kan het downloaden en installeren van applicaties moeilijk gaan afzetten. Als je je systeem juist hebt opgezet (OS maakt niet uit). Dan krijg je van je OS de vraag of je wel zeker bent of je het programma wil downloaden of installeren.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ik voel me totaal niet aangesproken.
                          Ik ben geen fanatiekeling.
                          Ik ben geen winzombie.
                          Ik ben heel praktisch en heel nuchter ingesteld; Kris.
                          En wat ik schreef zal NIEMAND pijn doen, is ook niet aanstootgevend en is verre van beledigend.
                          Ik ben wel gewend om met verstandige mensen om te gaan
                          En in de laatste paragraaf heb ik alleen maar trachten uit te leggen waarom ik een keuze gemaakt heb en dat is er blijkbaar teveel aan
                          Je bent misschien gewoon van met verstandige mensen om te gaan, maar je weet blijkbaar niet wat de woorden betekenen die je zelf schrijft.
                          Lees eens rustig je vorig schrijfsel na en lees dan eens wat je hier schreef.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            1) Er is dus nog steeds geen enkel virus voor OSX beschikbaar, dus de paniek in het Apple kamp is totaal niet nodig.

                            Hallo?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                              Bon, de gebruker geeft zelf de toesteming om het te nstalleren nietwaar...?

                              Gebruik hier al meer dan 4 jaar Macs zonder antivirus oid. Nog geen probleem gehad... Ik schamper op Windows gebruikers (en erger me aan dat ik het verplicht dien te gebruiken op het werk.) Wat een verademing als je gewoon terug achter een mac zit... Wil zeker niet meer terug!
                              Ik gebruik al meer dan 4 jaar PCs zonder antivirus. Nog geen probleem gehad. Ik erger me aan Mac gebruikers die denken dat het alleen op Mac kan op die manier. Heb beide, wil zeker geen van beide missen.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                                Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                                Je bent misschien gewoon van met verstandige mensen om te gaan, maar je weet blijkbaar niet wat de woorden betekenen die je zelf schrijft.
                                Lees eens rustig je vorig schrijfsel na en lees dan eens wat je hier schreef.
                                Kris, ik ga met iedereen om
                                En daar heb ik meer dan 50 jaren nooit een probleem mee gehad.
                                Wat schrijven betreft moet ik me hier niet bewijzen
                                Heb daar ook geen zin in.

                                Voor mij is het vrij duidelijk dat naarmate Apple meer gebruikt wordt, Apple meer zal bloot staan en aantrekkelijker zal worden voor virus-makers, hackers enz.
                                Apple zal daarop moeten inspelen of ik dat nu goed vind of niet.
                                En ik sta daarbij of daarom, ook niet in mijn handen te wrijven "van leute ende vermaak"
                                Het kan me eigenlijk niets schelen welke besturing of soort computer het betreft
                                Ooit zal Linux ook wel eens getroffen worden.
                                Waarom zeg ik dat?
                                Omdat tot nu toe Linux een veilige omgeving is.
                                Maar ik gebruik het niet omdat ik er niet alles mee kan doen of ik moet omwegen gebruiken en teveel "prutsen" om een gewoon (voor mij toch) programma aan het
                                draaien te krijgen.
                                En aan een dual-boot begin ik ook niet aan.

                                Liever dus één besturing die alles aan kan.
                                Ik ga het nog erger maken Kris
                                De meeste programma's zijn gemaakt voor Windows. Kan ik niets aan doen he.
                                Het zijn ook de programma's die Windows (groot) gemaakt hebben en niet de kwaliteit
                                van Windows als besturing

                                Natuurlijk zal de (Apple) gebruiker ook uit zijn doppen moeten gaan kijken he.
                                Maar in feite maakt het weer niet uit voor die specifieke gebruiker welk systeem
                                die gebruikt.
                                Van een ezel (gebruiker) kan ik geen paard maken he Kris
                                Maar gelukkig stoot diezelfde ezel zich niet twee maal aan dezelfde steen
                                Hopelijk.
                                Ik blijf het erg vinden in deze tijd, dat mensen zich laten vangen door bepaalde
                                e-mails, of zomaar klakkeloos paswoorden vrijgeven of zich veilig wanen als ze
                                het internet gebruiken.
                                En een vals gevoel van veiligheid is ook niet gezond.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X