Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Omdat tot nu toe Linux een veilige omgeving is.
    Linux is allesbehalve een veilige omgeving. Dat die indruk bestaat omdat de desktopgebruikers in de minderheid zijn en daar toch wel veel aandacht geschonken wordt aan het beschermen van de gebruikers tegen zichzelf, is Linux een OS dat gebruikt wordt op zodanig veel platformen van de allerkleinste tot de allergrootste, letterlijk. Een Linux omgeving zoals die veel gebruikt wordt in een serveromgeving vraagt evenveel aandacht en onderhoud als een Windows systeem of een Mac systeem in dezelfde situatie. Het is werkelijk pompen of verzuipen.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Linux is allesbehalve een veilige omgeving. Dat die indruk bestaat omdat de desktopgebruikers in de minderheid zijn en daar toch wel veel aandacht geschonken wordt aan het beschermen van de gebruikers tegen zichzelf, is Linux een OS dat gebruikt wordt op zodanig veel platformen van de allerkleinste tot de allergrootste, letterlijk. Een Linux omgeving zoals die veel gebruikt wordt in een serveromgeving vraagt evenveel aandacht en onderhoud als een Windows systeem of een Mac systeem in dezelfde situatie. Het is werkelijk pompen of verzuipen.

Dave
      Wat die serveromgeving betreft ed. wist ik ook al Dave.
      (nodige aandacht en onderhoud)
      Ik wil bescheiden blijven maar ik kan er ook niets aan doen dat ik dat weet he

Met Ubuntu heb ik me een keer een jaar intensief bezig gehouden.
      En dan ga je automatisch vergelijken... met Windows.
      Ik "wilde" echt maar het ging niet. Dat was een jaar afzien
      (ok ik overdrijf een beetje maar ik moest het weten en ik had er me in vast gebeten)

En nog veel vroeger heb ik ooit wat gedaan met Linux.
      (ook Knoppix, Mandriva ed.)
      Gezien de laatste versie boeken ze wel veel vooruitgang op gebied van
      gebruikersvriendelijkheid en de installatie van een aantal belangrijke drivers en de
      interface.

Mijn nieuwe pc heeft een wisselframe voor de SSD.
      Dus als ik weer in mijn krammen krijg dan haal ik die Win7-SSD eruit
      en de Ubuntu-SSD gaat erin
      Zodoende blijft alles intact en apart.
      Last edited by theokus; 20 mei 2011, 21:41.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
        Tja, dat is ook weer een site waar je SW moet downloaden en kopen hè.
        Uiteraard zeggen zij dat het nodig is.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Boach : heb ook nog 13 maanden dagelijks professioneel moeten werken op mac : wat een verademing dat ik thuis terug achter mijn windows-PC kon zitten... .
          Hier van hetzelfde... 't Appleke is gedegradeerd tot een ordinaire surf-machine gebruikt tussen de reclameblokken in bij tv kijken.
          Sorry voor de Mac gebruikers, maar mijn W7 pro machine is een verademing voor het werk dat ik moet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            Tja, dat is ook weer een site waar je SW moet downloaden en kopen hè.
            Uiteraard zeggen zij dat het nodig is.
            Je kan deze threats ook elders terugvinden hoor
            Google is your friend. Er staat niet dat iets "nodig" is, of dat je iets "moet" downloaden. Wel een lijst met oude en nieuwe virussen en schadelijke code die aangetroffen is. Dat zou mij persoonlijk niet aanzetten tot gebruik van een antivirus (doe ik ook niet in windows) maar het weerlegt gewoon jou ongeinformeerd statement dat er geen virus bestaat voor Mac os.

Virusschrijvers wrijven zich in de handjes over zo'n mentaliteit.
            Last edited by JCviggen; 21 mei 2011, 08:32.

Comment

Voor het testen van besturingssystemen bestaat vandaag een heel eenvoudige methode : nl. virtualiseren. Daarmee scheidt je evengoed de besturingssystemen voor de volle 100% af.
              Die "mizerie" met sledes is dus nergens voor nodig.
              Een heel goeie (en gratis) is virtualbox. Werkt 100% voor Linux en Windows. Je moet dan natuurlijk geen zware 3D applicaties gaan draaien, maar dingen als The Gimp (toch ook geen licht ding) zijn geen probleem.
              Wil je 10 verschillende besturingssystemen installeren : je doet maar hé. Ze allemaal tegelijk laten draaien zal door geheugenbeperkingen niet lukken, maar het werkt voor de rest heel goed.
              Heb zelfs OS X erop aan het draaien gekregen (de laatste versie), maar dat werkt helaas niet 100% (vooral grafisch schort er het een en ander aan)..

Mocht je het ooit eens uittesten : onder linux en windows niet vergeten van de "Guest-additions" ook te installeren binnen je "virtueel" besturingssysteem, want die zijn heel belangrijk om bv. je beeldscherm-drivers aan de praat te krijgen.

Mijn linux-tijdperk is ook al van een tijdje geleden (de tijd van Red-hat voor Fedora).
              Nu speel ik nu en dan eens met Ubuntu en Mint onder Virtual box. Die live-CD's gebruik ik niet, wegens te traag.
              Denk dat ik toch binnenkort eens ga proberen om die gnome 3 vitueel aan de praat te krijgen. We zullen wel zien of het lukt .
              Groeten,

Polleke

Comment

De beveiligingsupdate voor Mac OS X die Apple deze week uitrolde, werd na enkele uren al omzeild door de makers van de scareware MacDefender.

Het kat-en-muisspel tussen Apple en de ontwikkelaars van de MacDefender-scareware is begonnen. Apple gaf deze week een beveiligingsupdate vrij. Maar amper enkele uren later circuleerde al een variant op MacDefender op het internet die niet door de update wordt herkend.

Elke 24 uur een update
                Apple counterde zeer snel en voegde de nieuwe variant toe aan de zwarte lijst met verdachte malware in OS X. Dat schrijft MacRumors op basis van een bericht van de Italiaanse website Spider-Mac. Die lijst wordt sinds de recente beveiligingsupdate elke 24 uur automatisch geüpdatet.

De eerste klachten van Macgebruikers die zich door de valse virusmeldingen van de scareware in de luren lieten leggen, werden door Apple genegeerd. Medewerkers van de klantendienst AppleCare werden opgedragen om het bestaan van de scareware dood te zwijgen en gedupeerden niet te helpen.

Eind mei, een dikke maand nadat het aantal klachten explosief begon te groeien, erkende Apple eindelijk het probleem en beloofde het een oplossing. Die werd deze week dus aangeboden in de vorm van een beveiligingsupdate. Maar de scareware-ontwikkelaars hadden hun antwoord al klaar.

Uitputtingsslag
                Als Apple snel op de bal kan blijven spelen en nieuwe varianten onmiddellijk onschadelijk kan maken met een toevoeging aan de zwarte lijst, zullen de ontwikkelaars minder geld van naïeve Macgebruikers ontvangen en meer tijd in nieuwe versies moeten steken. Apple hoopt dat de scarewaremakers het uiteindelijk zullen opgeven.
                tjah...
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  tjah...
                  Bron?
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Bron?
                    Zocht je dit:
                    ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Zocht je dit:
                      ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

jep..
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                      X