Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

firefox 4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: firefox 4

    En we zitten ondertussen al aan nummer 5

    Comment


    • #32
      Re: firefox 4

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      En we zitten ondertussen al aan nummer 5
      en tegen eind dit jaar aan versie 7...
      Dat versienummer doet er niet veel toe. Het verschil tussen 4 en 5 is niet bijster groot.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #33
        Re: firefox 4

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        en tegen eind dit jaar aan versie 7...
        Dat versienummer doet er niet veel toe. Het verschil tussen 4 en 5 is niet bijster groot.
        Toch wel, want een aantal Add-ons werken niet onder versie 5, in 4 werken ze echter prima!
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #34
          Re: firefox 4

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Toch wel, want een aantal Add-ons werken niet onder versie 5, in 4 werken ze echter prima!
          Idd maar als ik een speedtest doe is hij wel sneller.
          Download Speed: 47001 kbps (5875.1 KB/sec transfer rate)
          Upload Speed: 2394 kbps (299.3 KB/sec transfer rate)
          Latency: 6 ms
          zaterdag 25 juni 2011 0:19:19
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #35
            Re: firefox 4

            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            Idd maar als ik een speedtest doe is hij wel sneller.
            Download Speed: 47001 kbps (5875.1 KB/sec transfer rate)
            Upload Speed: 2394 kbps (299.3 KB/sec transfer rate)
            Latency: 6 ms
            zaterdag 25 juni 2011 0:19:19
            Dat is wel vreemd : want je browser doet daar niets aan...

            Ik gebruik firefox trouwens zelf quasi nooit. Heb wel zowat de hele serie staan, om te vergelijken (dus ook nog chrome en safari), maar gewoonlijk gebruik ik IE 9 32 bit...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #36
              Re: firefox 4

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Toch wel, want een aantal Add-ons werken niet onder versie 5, in 4 werken ze echter prima!
              Sommige zijn disabled maar werken wel gewoon. Zet ze hier eens mee aan :



              Jan

              Comment


              • #37
                Re: firefox 4

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Dat is wel vreemd : want je browser doet daar niets aan...

                Ik gebruik firefox trouwens zelf quasi nooit. Heb wel zowat de hele serie staan, om te vergelijken (dus ook nog chrome en safari), maar gewoonlijk gebruik ik IE 9 32 bit...
                Jawel, want de meeste van die speedtests zijn flash based...

                Probeer anders eens http://www.bbned.nl/speedtest/ als speedtest en kies om een bestand te downloaden.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #38
                  Re: firefox 4

                  Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  Sommige zijn disabled maar werken wel gewoon. Zet ze hier eens mee aan :



                  Jan
                  nee, zelfs dit helpt niet, de laatste update van de add-on dateert van 2009...
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #39
                    Re: firefox 4

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Jawel, want de meeste van die speedtests zijn flash based...

                    Probeer anders eens http://www.bbned.nl/speedtest/ als speedtest en kies om een bestand te downloaden.
                    Die speedtest meet het aantal pakketjes dat passeert bij download en uploaden. Of voor dat meten, flash of java, of wat dan ook gebruikt wordt, beïnvloed niet de snelheid waarmee die pakketjes passeren. Dat is het TCP/IP protocol en je provider die dat in de grootste mate bepaalt. Die downloadsnelheid heeft zeer weinig met "browsen" te maken. Bij gewoon surfen ligt de snelheid waarmee een website wordt binnengehaald, veel lager dan de snelheid waarmee je een file kan downloaden.

                    En flash is voor zover ik weet geen browser standaard, maar heeft een plugin nodig om het weer te geven... Ik dacht niet dat Adobe ook een browser heeft uitgebracht .
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #40
                      Re: firefox 4

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Die speedtest meet het aantal pakketjes dat passeert bij download en uploaden. Of voor dat meten, flash of java, of wat dan ook gebruikt wordt, beïnvloed niet de snelheid waarmee die pakketjes passeren. Dat is het TCP/IP protocol en je provider die dat in de grootste mate bepaalt. Die downloadsnelheid heeft zeer weinig met "browsen" te maken. Bij gewoon surfen ligt de snelheid waarmee een website wordt binnengehaald, veel lager dan de snelheid waarmee je een file kan downloaden.

                      En flash is voor zover ik weet geen browser standaard, maar heeft een plugin nodig om het weer te geven... Ik dacht niet dat Adobe ook een browser heeft uitgebracht .
                      Sorry maar daar sla je de bal echt mis, weet ik uit eigen, professionele, ervaring (nog niet zolang geleden zelfs).

                      Update weekend gehad op 't werk, en achteraf wat standaard checks gedaan, waaronder een speedtest.
                      Alle speedtests die flashgebaseerd waren gingen de mist in. De non-flash deden hun werk naar behoren.

                      Als je flash app het aantal pakketjes die passeren niet op tijd kan tellen omdat de CPU te bezig is met iets anders of je browser de zaken niet correct verhandeld krijgt, dan krijg je een vertekend beeld. Flash speedtests stellen in principe geen kl¨ten voor..
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #41
                        Re: firefox 4

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Sorry maar daar sla je de bal echt mis, weet ik uit eigen, professionele, ervaring (nog niet zolang geleden zelfs).

                        Update weekend gehad op 't werk, en achteraf wat standaard checks gedaan, waaronder een speedtest.
                        Alle speedtests die flashgebaseerd waren gingen de mist in. De non-flash deden hun werk naar behoren.

                        Als je flash app het aantal pakketjes die passeren niet op tijd kan tellen omdat de CPU te bezig is met iets anders of je browser de zaken niet correct verhandeld krijgt, dan krijg je een vertekend beeld. Flash speedtests stellen in principe geen kl¨ten voor..
                        En wat heeft dat met het verschil tussen firefox 4 en 5 te maken ???
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #42
                          Re: firefox 4

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          En wat heeft dat met het verschil tussen firefox 4 en 5 te maken ???
                          Geen idee, ik antwoordde enkel maar op jouw bericht (35).
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #43
                            Re: firefox 4

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Geen idee, ik antwoordde enkel maar op jouw bericht (35).
                            En waar heb ik in mijn bericht #35, het woord "flash" gebruikt ? Ik stel daar gewoon dat er geen snelheidsverschil is tussen verschillende browsers (en dus ook niet tussen firefox 4 en 5) als het over downloaden van bestanden gaat. De meeste browsers werken dan zelfs met een aparte downloadmanager.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #44
                              Re: firefox 4

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              En waar heb ik in mijn bericht #35, het woord "flash" gebruikt ? Ik stel daar gewoon dat er geen snelheidsverschil is tussen verschillende browsers (en dus ook niet tussen firefox 4 en 5) als het over downloaden van bestanden gaat. De meeste browsers werken dan zelfs met een aparte downloadmanager.
                              Dat heb ik gebruikt.

                              Jij zei dat de type of versie van browser geen invloed heeft op het downloaden, dat klopt, maar Macroshopper had net een speedtest gedaan en merkte een verschil waarop jij reageerde dat dit vreemd was en ik reageerde dat dit wel kon kloppen omdat de meeste speedtests flash gebaseerd zijn.
                              En de ene browser verwerkt beter flash dan de andere..
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment


                              • #45
                                Re: firefox 4

                                Flash wordt toch niet door de browser verwerkt, maar door een Adobe plugin...
                                Bij de meeste van die speedtests is de spreiding op het resultaat behoorlijk groot. Doe de test enkele malen, en de kans dat je ongeveer hetzelfde resultaat hebt, is behoorlijk klein...
                                Op speedtest.nl varieert het mijne tussen 1820 en 2000 kB/s (is dus een foutmarge van 10%...).
                                De test van Ookla (Telenet) lijkt heel wat stabieler...

                                Heb die laatste test eens met 4 verschillende browsers gedaan (IE9, firefox 5, Safari 5 en Chrome 12. De resultaten waren 4x ongeveer gelijk (op een marge van een 0.5 % na).
                                De invloed van Flash en browser lijkt toch behoorlijk minimaal.
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X