Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ECO cheques

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ECO cheques

    Het circus is weer begonnen.
    Volgende week krijg ik nog eens voor 250€ Eco cheques.
    Die van vorig jaar liggen nog in de kast...

    Nu wou ik dit jaar een deftige diepvriezer kopen om de oude te vervangen.

    Het verkozen model kost echter bij de bekende ketens overal mooi 899,99€, met één uitzondering waar het 899,98€ is...
    Dezelfde kan ik kopen bij Redcoon voor 650 €, maar die zijn niet zo gek om in het ECOcheque circus mee te draaien.

    Is mijn indruk nu verkeerd dat de ketens extra profiteren van de cheques om hogere prijzen te hanteren?

    Zijn die prijsverschillen nu nog logisch te noemen?
    Wat doen jullie met die cheques?

  • #2
    Re: ECO cheques

    yep...
    autodealers draaien het ook zo dat de 15% korting die de overheid geeft op modellen met lage CO, een extra korting is (er zijn er ook die het wel eerlijk voorstellen zeker)
    Vaak zijn de modellen die in aanmerking komen duurder dan dan de andere... ze verklaren dat dan door de voorzieningen om "groen" te zijn. Er zijn echter ook dingen die je niet hebt op die modellen zoals de bevestiging voor trekhaak in veel gevallen, andere velgen...

    on topic: ik hoop deze keer iets van IT materiaal te kunnen aanschaffen met die eco-brol

    Comment


    • #3
      Re: ECO cheques

      Ik heb vorig jaar ecocheques (van het jaar daarvoor) gebruikt om een nieuwe koelkast te kopen (ik heb er toch een deel mee betaald), en op de eindafrekening van de elektriciteit dit jaar was er een daling in het verbruik te zien. Met die cheques heb ik ongeveer 1/3 van de koelkast betaald, de rest zal ik over een aantal jaren terugverdienen omdat ze veel minder verbruikt.
      De oude koelkast was zo'n 25 jaar oud, en toen maakte het verbruik niet zo veel uit omdat de kostprijs van een KWh veel lager was.
      De nieuwe is een A++, en dat is een groot verschil in verbruik.

      Met de ecocheques van vorig jaar heb ik een paar maanden geleden een nieuwe fiets gekocht voor mijn zoontje (voor zijn eerste communie).


      Wat die prijsverschillen betreft, op zaken waar je subsidies op krijgt, daar wordt volgens mij altijd meer winst op gemaakt...

      Waarvoor ik de nieuwe ecocheques dit keer ga gebruiken, dat weet ik nog niet.
      Omdat ik veel kilometers afleg op de fiets zal die binnenkort wel een nieuwe ketting + tandwielen nodig hebben, die kan ik daar al mee betalen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: ECO cheques

        ik koop er gewoon fotomateriaal mee.
        art&craft te gent aanvaard die gewoon
        www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

        Comment


        • #5
          Re: ECO cheques

          Heb er een jaar geleden een spaardoucheset mee gekocht, en dit jaar een andere oven.
          Blijkbaar zit er op die ecocheques toch wat rek, want ik zie niet in wat een andere oven met eco te maken heeft .
          Maar in elk geval : ik ben ze kwijt .
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: ECO cheques

            Vorig jaar hebben wij er ook een fiets voor onze dochter mee gekocht ... Ik heb ze vandaag gekregen en deze keer gaan ze mijn led verlichting voor mijn nieuwe vitrinekasten sponsoren. Ik heb net enkele nieuwe kasten voor mijn schaalmoddelen gekocht, en die gaan nu dus verlicht worden
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: ECO cheques

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Het circus is weer begonnen.
              Volgende week krijg ik nog eens voor 250€ Eco cheques.
              Die van vorig jaar liggen nog in de kast...

              Nu wou ik dit jaar een deftige diepvriezer kopen om de oude te vervangen.

              Het verkozen model kost echter bij de bekende ketens overal mooi 899,99€, met één uitzondering waar het 899,98€ is...
              Dezelfde kan ik kopen bij Redcoon voor 650 €, maar die zijn niet zo gek om in het ECOcheque circus mee te draaien.

              Is mijn indruk nu verkeerd dat de ketens extra profiteren van de cheques om hogere prijzen te hanteren?

              Zijn die prijsverschillen nu nog logisch te noemen?
              Wat doen jullie met die cheques?
              Kijk hier eens , meestal goede prijzen .

              Comment


              • #8
                Re: ECO cheques

                Prijzen zijn niet slecht, maar nu heeft VdB zijn prijs aangepast na een mailtje.
                Met de print van mijn mail mag ik naar de winkel gaan, en ik krijg de Redcoon prijs.

                Comment


                • #9
                  Re: ECO cheques

                  groot boerenbedrog die ecocheques
                  Dat m'n werkgever iets wil doen voor het milieubewustzijn, daar kan ik nog in komen.
                  Maar dat men met de uitvinding van de ecocheques een mens verplicht om z'n centen uit te geven aan duurdere producten, dat vind ik onverantwoord en ondemocratisch.
                  Koelkast, oven en fietsen heb ik al.
                  Dus gebruik ik ze om in de supermarkt biovoeding aan te kopen.
                  Maar eigenlijk zijn dat producten voor de bovenlaag van de samenleving of voor groene freaks. vermoedelijk gezond, maar bovenal een pak duurder.
                  Als m'n cheques op zijn, let ik terug op de centjes en koop ik weer gewone producten. Een gedragswijziging zal het dus zeker niet teweeg gebracht hebben.
                  Met andere woorden: ik ben tegen de ecocheques en biovoeding laat ik staan als ze op zijn.
                  Bij mij werken die ecocheques dus niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ECO cheques

                    Eco cheques zijn dus gewoon een extra die je krijgt, je hoeft er (in tegenstelling tot maaltijdcheques) zelf NIKS voor bij te dragen.
                    Die dingen zijn 24 maand geldig. Wat dus wil zeggen dat je niet verplicht bent deze elk jaar uit te geven, maar je kan ze sparen en die het volgende jaar gebruiken. Wat de som verdubbelt. Die 250€ wordt er dan 500€. Als je 'n beetje uitkijkt kan je daar al wel iets voor krijgen dacht ik zo.

                    Ik begrijp niet echt waarom er problemen gemaakt worden over iets wat je krijgt, zonder zelf enige bijdrage te moeten aan leveren...

                    mvg,
                    Bart

                    PS: het is volgens mij gewoon de bedoeling om mensen ertoe aan te zetten om energievriendelijkere producten te kopen. Koelkast X van 499€ laten staan, en opteren voor de energievriendelijke van 699€...
                    In veel gevallen is de intwikkelingskost en productiekost hoger bij die laatste, wat de prijs voor de klant ook hoger maakt. Met die ecocheques kan je nu ongeveer evenveel uit eigen zak betalen en toch een duurder product kopen. En doe je dat niet, dan zoek je toch een handelaar die er nogal losjes en frauduleus mee omspringt... Wat volgens mij nog erger is dan zogezegd meer vragen omwille van gekregen kortingen.
                    Last edited by Voltigeur; 26 juni 2011, 02:00.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: ECO cheques

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Prijzen zijn niet slecht, maar nu heeft VdB zijn prijs aangepast na een mailtje.
                      Met de print van mijn mail mag ik naar de winkel gaan, en ik krijg de Redcoon prijs.
                      Redcoon doet veel moeite om u een eerlijke prijs te bieden en wat doe je: hun inspanning negeren en ze zelfs gebruiken om in een soek (Vdb) dezelfde prijs te krijgen.
                      Als iedereen zo handelt is er binnenkort geen Redcoon meer om mee te gaan pronken bij Vdb.....
                      Flauwe manier van handelen vind ik.

                      Enne, als je geen weg weet met je cheques, je mag ze altijd opsturen hoor.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: ECO cheques

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Redcoon doet veel moeite om u een eerlijke prijs te bieden en wat doe je: hun inspanning negeren en ze zelfs gebruiken om in een soek (Vdb) dezelfde prijs te krijgen.
                        Als iedereen zo handelt is er binnenkort geen Redcoon meer om mee te gaan pronken bij Vdb.....
                        Flauwe manier van handelen vind ik.

                        Enne, als je geen weg weet met je cheques, je mag ze altijd opsturen hoor.
                        Je gaat kort door de bocht maat.
                        Als Redcoon ook Ecocheques accepteert, dan had ik daar zonder twijfel gekocht.
                        Ik heb recent regelmatig bij hen besteld, maar doet dat er eigenlijk toe?

                        Ik heb gewoon mijn aangeleerde onderhandelingstechnieken gebruikt om te kopen.
                        Ik heb hetzelfde bericht aan Krefel en Saturn gestuurd, maar die reageren blijkbaar beduidend trager.

                        Ik dacht dat het iedereen vrij stond om dit te doen als klant, net zoals de verkoper dit kan en mag doen. Hoe je je er bij voelt trek ik me niet aan.

                        Als iemand vindt dat hij duurder moet zijn dan webshops, dan moet die zijn meerwaarde bewijzen. Voor een gewone diepvriezer heb ik die meerwaarde nog niet gezien.

                        En bij de laatste TV die ik kocht (bij Saturn, maar VdB had dezelfde prijs) ontdekte ik dat Redcoon 30% goedkoper was op bedrag van 750€ !!
                        Toen is de balans helemaal omgeslagen... , alleen spijtig dus dat ze die domme cheques niet willen.

                        Het is wel zo dat wij Belgen ons die grote prijsverschillen zelf aan doen, door eigenlijk relatief weinig online te kopen. Als VdB en Saturn rustig overleven en mooie omzetten zien met soms te hoge prijzen, dan zullen ze niet geneigd zijn om te zakken.
                        In Nederland zijn er meer webshops, en meer mensen kopen online. Dus zie je de verschillen met de winkels zakken. Je ziet ook meer dat winkels ook online verkopen, en dan natuurlijk direct concurreren met andere webshops.

                        En daarom betalen we in Belgïe zo veel meer voor onze spullen.

                        Als je dan de oceaan oversteekt wordt het helemaal te gek.
                        een AV receiver die hier verkocht wordt aan 750€ wordt ginder aangeboden aan 450$.
                        Moeilijk te gebruiken hier onwille van 110V, maar je ziet direct dat de concurrentie ginder veel erger speelt...

                        Comment


                        • #13
                          Re: ECO cheques

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Redcoon doet veel moeite om u een eerlijke prijs te bieden
                          Dit is nogal cru denk ik, Redcoon koopt gewoon niet via de normale kanalen en ze kopen in bulk wat de prijs ook drukt.

                          Ik heb er al verschillende dingen gekocht, en er zit zo goed als nooit een NL handleiding bij, mijn gsm stond in het Pools toen ik de doos opendeed ... zegt genoeg denk ik.

                          Dus kan Redcoon prijzen aanbieden die gewone winkels niet kunnen ... net hetzelfde als Dell schermen, ik heb mijn laatste twee ook bij Redcoon gekocht, zelfs met mijn korting kon Dell niet aan die prijzen komen ... en ik heb mijn verkoper bij Dell dit dan ook vermeld ... hij kon hier niets aand doen, ik kreeg nog wel extra korting bij Dell, maar zelfs dan waren de 2209WA duurder dan bij Redcoon.

                          Trouwens VDB is nu ook niet echt de goedkoopste hé, meestal staan hun prijzen gelijk of zelfs hoger dan elders en moet je met een bewijs afkomen om de normale prijs te betalen ... omgekeerde wereld hoor, en zelfs dan lukt het niet want de prijs die ik meehad (en die ze online nagekeken hebben) was onder hun aankoopprijs volgens de hoofdzetel ... dus VDB ... laat me niet lachen, die zijn zeker niet mijn eerste keuze.
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: ECO cheques

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Het circus is weer begonnen.
                            Volgende week krijg ik nog eens voor 250€ Eco cheques.
                            Die van vorig jaar liggen nog in de kast...
                            van wie krijg je die en waarom?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: ECO cheques

                              In bepaalde beroepssectoren zit in dat je voor 250€ ECO cheques krijgt.
                              Dat is ergens een akkoort tussen werkgevers, werknemers en de regering om de koopkracht te verhogen zonder dat de belastingen omhoog gaan, en terwijl ook nog milieuvriendelijke aankopen stimuleren.

                              In plaats van gewoon een loonsverhoging, en een belastingsverlaging hebben ze er een ingewikkeld verhaal van gemaakt...

                              Comment

                              Working...
                              X