Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kabelabonnement...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kabelabonnement...

ne schotel : en geen kabelabonnement meer
    en op 3 jaar nog maar 2keer nen down gehad ( heel hevige sneeuw ( heb toen dat tv vlaanderen schotelke van 60 cm weggedaan en ene van 100 cm gezet : sindsdien prima beeld en niet meer down geweest,)) dus : leve de schotel en weg met bc en tn als tv.
    Heb ook nog nen dvb-t ontvanger staan en dus zit ik prima.

Comment

Nog iets wat ik me nu ineens afvraag : dat je bij Telenet kunt kiezen voor alleen analoog weet ik, maar kan je ook een abonnement nemen om alleen digitaal TV te kunnen kijken?
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
        Nog iets wat ik me nu ineens afvraag : dat je bij Telenet kunt kiezen voor alleen analoog weet ik, maar kan je ook een abonnement nemen om alleen digitaal TV te kunnen kijken?
        Wat denk je dat TN verkoopt?(rommel en iets wat ze niet hebben fibernet en niet eens fiberkabel?) op analoge kabel heb je analoge sinalen enkel kan deze omgezet worden naar digitaal door middel van corder.
        het is zelfs zo dat analoog sneller is dan digitaal en wie niet gelooft moet maar eens testen door de omzetting van de corder treed er vertraging op tov analoog

weet je wat straf is dat de overheid een kabel verkoopt aan een privé bedrijf die reeds is betaal door de belasting betaler en nu mag diezelfde belasting betaler nog eens betalen voor hetzelfde product omdat TN die kostprijs terug wil verdienen, en dan verhogen ze prijs nog eens en wie TN met BC wil vergelijken heeft het mis, TN heeft alleen recht op hun kabel, BC niet.
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

@foto4fun

-Het laatste stuk van de klant gaat inderdaad nog over coax, maar de fiber is dichter tot bij de klant gebracht.
          - Dat digitaal trager is dan analoog is omdat men eerst het signaal bufferen. Is ook zo als je bvb op een laptop naar een radiostation luisterd.
          - Naar mijn weten was niet de overheid eignaar vd kabel. Hier in vlaanderen was electrabel de eigenaar.

Toch wel straf al telenet zijn prijs aanpast iedereen op zijn achterste poten gaat staan. Alles wordt duurder dus kunnen ze niet anders dan volgen. Onderhoud aan een netwerk kost ook veel geld. Als morgen het bier of de aardappelen weer duurder worden ga je hier dan ook een topic over opstarten?

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            @foto4fun

-Het laatste stuk van de klant gaat inderdaad nog over coax, maar de fiber is dichter tot bij de klant gebracht.
            - Dat digitaal trager is dan analoog is omdat men eerst het signaal bufferen. Is ook zo als je bvb op een laptop naar een radiostation luisterd.
            - Naar mijn weten was niet de overheid eignaar vd kabel. Hier in vlaanderen was electrabel de eigenaar.

Toch wel straf al telenet zijn prijs aanpast iedereen op zijn achterste poten gaat staan. Alles wordt duurder dus kunnen ze niet anders dan volgen. Onderhoud aan een netwerk kost ook veel geld. Als morgen het bier of de aardappelen weer duurder worden ga je hier dan ook een topic over opstarten?

mir
            Kan je me dan uitleggen waarom vroeger in het "niet" Telenet gebied de kabel een pak goedkoper was, met een groter aanbod zenders ? (en dat ging over een goeie 15-20 %).

Telenet neemt dat "niet Telenet" gebied over, en een jaar later moet die prijs omhoog...
            En dan zeveren dat ze "oude klanten" een kleinere stijging zullen laten "ondergaan". Ik kan er ook niet aandoen dat een Infrax z'n klanten een lagere prijs aanrekende. De overname van INDI door Telenet zou volgens bv. Bourgeois enkel voor voordelen zorgen. Ik heb nog geen voordelen gemerkt...
            Die overname zou zorgen voor betere service aan dezelfde prijs. Heb dat briefje van Telenet nog altijd liggen, maar blijkbaar zijn ze behoorlijk vergeetachtig bij Telenet.
            Groeten,

Polleke

Comment

Wat telenet vooral gedaan heeft is zenders van de kabel gehaald "om plaats te maken voor digitaal en internet. CNN, BBCworld, RAI, TRT, ZDF (vervangen door Exqi maar nu dat weg is gewoon tekst). Ondertussen gaat de prijs nog maar eens omhoog.
              We kunnen de verdwenen zenders terugkrijgen.... mits extra te betalen natuurlijk.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                We kunnen de verdwenen zenders terugkrijgen.... mits extra te betalen natuurlijk.
                Ook weer fout

Je kon de verdwenen zenders vanaf die dag ontvangen met een 'cable tuner' die kon je gratis gaan afhalen bij een telenet verdeler. Ze vroegen enkel een waarborg van 50 euro die je terug krijgt als je het toestel terug ingeeft.

mir

Comment

Ook weer fout

Je kon de verdwenen zenders vanaf die dag ontvangen met een 'cable tuner' die kon je gratis gaan afhalen bij een telenet verdeler. Ze vroegen enkel een waarborg van 50 euro die je terug krijgt als je het toestel terug ingeeft.
                  Vergeet het. Het had niet te maken met het verplaatsen naar frequenties die op oude tv's niet te ontvangen waren maar met verplaatsing naar het digi-aanbod >> dus digi tv of de zenders niet terug. Zoek maar op, BBCworld en CNN zitten niet in het analoge aanbod alleen in het digitale.
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Wat telenet vooral gedaan heeft is zenders van de kabel gehaald "om plaats te maken voor digitaal en internet.
                    Dat is niet wat Telenet beslist heeft maar hetgeen hen opgelegd wordt.
                    Telenet voert alleen uit.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Vergeet het. Het had niet te maken met het verplaatsen naar frequenties die op oude tv's niet te ontvangen waren maar met verplaatsing naar het digi-aanbod >>

Dat heb ik ook niet geschreven he.
                      Die zenders moesten plaats maken voor de komst van digitale TV. Als je die zenders terug wou had je 2 mogelijkheden een gratis cable tuner ophalen zodat je de zenders terug kon ontvangen of digitale TV nemen.

mir

Comment

Die zenders moesten plaats maken voor de komst van digitale TV. Als je die zenders terug wou had je 2 mogelijkheden een gratis cable tuner ophalen zodat je de zenders terug kon ontvangen of digitale TV nemen.
                        In het begin was dit inderdaad zo maar meer en meer zenders zullen zelfs plaats moeten ruimen (lees verdwijnen) om bandbreedte vrij te maken.
                        Mensen die dan niet overschakelen naar digitaal betalen dus eigenlijk steeds meer en meer ... ge krijgt minder voor hetzelfde geld.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          ... ge krijgt minder voor hetzelfde geld.
                          Voila, schreef ik dat niet. (Je krijgt minder voor MEER geld eigenlijk).
                          bye, Maurice
                          Nikon D7500

Comment

Voila, schreef ik dat niet. (Je krijgt minder voor MEER geld eigenlijk).
                            Als de prijs erbij verhoogd wordt zeker en zonder verhoging minder voor hetzelfde geld ... uiteindelijk komt het altijd op een prijsverhoging uit!

Het is alsof ze de benzine aan dezelfde prijs zouden laten als ervoor maar je voor dezelfde prijs maar 0,9 liter zou krijgen i.p.v. 1 liter ... de prijs is wel stabiel.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

In het begin was dit inderdaad zo maar meer en meer zenders zullen zelfs plaats moeten ruimen (lees verdwijnen) om bandbreedte vrij te maken.
                              Mensen die dan niet overschakelen naar digitaal betalen dus eigenlijk steeds meer en meer ... ge krijgt minder voor hetzelfde geld.
                              Nogmaals die moeten dan een cable tuner halen als ze niet willen overschakelen naar digitale TV. Dan betalen ze nog steeds evenveel voor hetzelfde aanbod. Trouwens die zenders die dan met de cable tuner ontvangen worden zijn digitaal, ze zullen duidelijk een verschil merken met hun andere analoge zenders

mir

Comment

Als de prijs erbij verhoogd wordt zeker en zonder verhoging minder voor hetzelfde geld ... uiteindelijk komt het altijd op een prijsverhoging uit!

Het is alsof ze de benzine aan dezelfde prijs zouden laten als ervoor maar je voor dezelfde prijs maar 0,9 liter zou krijgen i.p.v. 1 liter ... de prijs is wel stabiel.
                                Dat is geen vergelijk
                                Van mij mag je er blijven over zagen maar helaas is digitaal de toekomst of we nu willen of niet.

mir

Comment

Working...
                                X