Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kabelabonnement...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kabelabonnement...

wordt duurder : link.

Blijkbaar zullen ook voornamelijk de "oude" INDI-klanten die meerprijs voelen.
    De prijs van het kabelabonnement was daar inderdaad een pak lager dan bij telenet (+/- een 15 %), en dus gaat Telenet dat nu wat "nivelleren". Alles wordt duurder, dus waarom dat ook niet (burp).

Die index-aanpassing zal toch nog z'n nut hebben .
    Groeten,

Polleke

Re: Kabelabonnement...

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    De prijs van het kabelabonnement was daar inderdaad een pak lager dan bij telenet (+/- een 15 %), en dus gaat Telenet dat nu wat "nivelleren". Alles wordt duurder, dus waarom dat ook niet (burp).
    De dag dat ze effectief de prijsstijging doorvoeren lijkt mij ook de perfecte dag om de doen wat ik al lang wil doen.... TN kabel buiten. Als ik zie hoe weinig ik nog naar het huidige aanbod kijk (reclame jaagt mij al langer weg) dan zie ik niet in waarom ik nog langer kabel zou moeten hebben.
    VRT wordt het meest bekeken maar voor BBC zou ik dan toch een alternatief moeten vinden (vooral voor de F1, misschien terug naar RTBf).
    DVB-T lijkt de beste oplossing...
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Ik had ook analoge kabel van Telenet, en wou die vervangen door DVB-T.
      Mijn kabelabonnement heb ik opgezegd, maar DVB-T is er niet van gekomen.
      Waarom niet ?
      Omdat mijn signaal van de kabel gewoon blijft binnen komen, ook zonder abonnement.

Comment

Waarschijnlijk duurt dat tot er eens werken moeten uitgevoerd worden in de buurt, dan komen ze ineens ineens de plug in het bakje losdraaien.
        bye, Maurice
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          De dag dat ze effectief de prijsstijging doorvoeren lijkt mij ook de perfecte dag om de doen wat ik al lang wil doen.... TN kabel buiten. Als ik zie hoe weinig ik nog naar het huidige aanbod kijk (reclame jaagt mij al langer weg) dan zie ik niet in waarom ik nog langer kabel zou moeten hebben. DVB-T lijkt de beste oplossing...
          Goed idee - ga ik ook doen. DVB-T plus DVB-S (voor Arte + Duitse zenders).
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Toch raar dat de JAARLIJKSE prijsverhogingen van Belgacom klakkeloos aanvaard worden, maar o wee als het bij Telenet gebeurt, dan is het kot te klein.

Niet dat ik gelukkig ben met die prijsverhogingen hé.
            Last edited by nete; 29 april 2011, 20:53.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Toch raar dat de JAARLIJKSE prijsverhogingen van Belgacom klakkeloos aanvaard worden, maar o wee als het bij Telenet gebeurt, dan is het kot te klein.

Niet dat ik gelukkig ben met die rpijsverhogingen hé.
              Misschien omdat Telenet een beetje teveel leugens verspreidt ?
              Bij de overname van INDI werd gesteld dat de klanten een veel betere service en mogelijkheden gingen krijgen aan dezelfde prijs.

INDI was nog maar overgenomen, of onder het mom van auteursrechten werden plots alle zenders versleuteld (behalve de VRT's). In elke TV zit de dag van vandaag een DVB-C ontvanger, maar je kan die dus niet gebruiken, zodat Telenet wat meer digicorders kan verhuren. Bij INDI kon je quasi alle zenders vrij ontvangen (behalve uiteraard die onder de bijkomende betaal-abonnementen).

Het kabelabonnement bij INDI was ook goedkoper dan bij telenet, maar blijkbaar moet dat er nu ook aan geloven. En uiteraard wordt dat genivelleerd in de voor Telenet juiste richting. Die dezelfde prijs als vroeger is dus ook al om zeep...
              Sorry, maar als een onnozele communale het beter en goedkoper kan, dan een privé-bedrijf dan mag voor mij INDI terugkomen.
              Groeten,

Polleke

Comment

Tja, maar BC is niet veel beter, voor mij mag de RTT terugkomen.
                Ik herinner me nog dat BC jaren geleden met veel tromgeroffel kwam aankondigen dat België één telefoonzone werd en het dus véél goedkoper ging zijn om naar niet-aangrenzende zones te bellen. Inderdaad, van Lochristi naar bv. Arlon bellen werd 70% goedkoper. Maar ze voerden dan meteen de hatelijke connectiekost in zodat een zonaal gesprek (waarschijnlijk zo'n 95 % van alle telefoonverkeer) plots en beetje duurder werd.
                Dus enkele procenten klanten wonnen erbij, de overgrote meerderheid stak er aan toe.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Het kot is alleen te klein als je klant bent, he. TN heeft zich van in het begin heel populair gemaakt hier. Eerst nemen ze de kabel over en hebben ze zonder enig contact te nemen een domiciliëring (die stande pede geannuleerd werd), dan nemen ze een aantal zenders weg en daar kwam dan al een paar keer een tariefverhoging bij. Dus ja, het kot is te klein
                  Hetzelfde gaat op voor BGC, elke "prijsverlaging" had een hogere factuur tot gevolg. Het resultaat is dat hier VOIP gebruikt wordt i.p.v. BGC.

We hebben al de duurste tarieven voor telecom en TV (energie ook trouwens) t.o.v. de omringende landen en dus is er geen enkele reden om nog maar eens de prijs te verhogen, behalve als het gaat om meer winst uit te keren aan de aandeelhouders
                  Klanten zijn toch maar lastposten.
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Het kot is alleen te klein als je klant bent, he. TN heeft zich van in het begin heel populair gemaakt hier. Eerst nemen ze de kabel over en hebben ze zonder enig contact te nemen een domiciliëring (die stande pede geannuleerd werd), dan nemen ze een aantal zenders weg en daar kwam dan al een paar keer een tariefverhoging bij. Dus ja, het kot is te klein
                    Hetzelfde gaat op voor BGC, elke "prijsverlaging" had een hogere factuur tot gevolg. Het resultaat is dat hier VOIP gebruikt wordt i.p.v. BGC.

We hebben al de duurste tarieven voor telecom en TV (energie ook trouwens) t.o.v. de omringende landen en dus is er geen enkele reden om nog maar eens de prijs te verhogen, behalve als het gaat om meer winst uit te keren aan de aandeelhouders
                    Vroeger betaalden we tv-taks. Als ik me niet vergis was dit ongeveer 6000 frank per jaar.
                    We hadden ook een grote antenne op het dak thuis.
                    Wat ik zeggen wil is dat de verdeling beter was.
                    Meer mensen, meer zelfstandigen hadden er iets aan plus de BRT destijds.
                    Nu verdwijnt alles in de zak van eentje he.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

't Gaat bij mij niet om de prijsverhoging. 't Is dan gewoon een goed moment om je opzeg te doen. Anders ben jij het die zogezegd contractbreuk pleegt, en betaal je nog een hoop administratie-, afsluit- en andere (you name it) kosten.
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Vroeger betaalden we tv-taks. Als ik me niet vergis was dit ongeveer 6000 frank per jaar.
                        Niet naïef zijn, hé. Eigenlijk betaal je die nog, alleen zit de tv-taks nu vervat in je belastingen. Daar bovenop betaal je nu aan een privéfirma voor de kabel. Twee verschillende dingen dus. Tv-taks ging als dotatie (gedeeltelijk) naar de BRT/RTB, kabelabonnement gaat naar de privé.
                        bye, Maurice
                        Nikon D7500

Comment

Om nog maar te zwijgen over het geld dat richting de staat vloeit.
                          Kijk hier maar eens wat het de staat opbrengt, en dat moet ook van ergens komen...

En dan mag de regering nog niet beslissen om "zomaar eventjes" een bedrijf extra te gaan belasten, zoals ze onlangs bij de energieproducenten beslisten, want ook dat zal hoogstwaarschijnlijk wel op 1 of andere manier aan de klant worden doorgerekend...
                          Ware het niet beter voor de klant als de operatoren nièt hoefden extra te betalen voor verlenging van de licentie, maar dat de voorwaarden voor het behoud van de licentie werden aangepast voor een verlenging wordt toegestaan? Bijvoorbeeld verplichte prijsaanpassingen doen voor klanten, verplichtingen om netwerkverbeteringen uit te voeren, verplicht gezamelijk gebruik van nieuwe (en eventueel bestaande) antennes en dergelijke meer? Onrechtstreeks zal het de overheid ook centen opbrengen.
                          Maar nu incasseert de overheid direct, en dit wordt direct aan de klant doorgerekend...

mvg,
                          Bart
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Als je het maar kan uitleggen, hé : link.

De kabel is te goedkoop in België. Man, man, man...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Ja ja, de omzet is met amper 4,6 % gestegen.
                              Het is duidelijk dat ze bij Telenet zwarte sneeuw zien.

Comment

Working...
                              X