Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De aap komt uit de mouw...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De aap komt uit de mouw...

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Het beste ... gewoon iedereen gerust laten, ik snap niet wat het probleem eigenlijk is!
    Aan de TS ... jij liep daar toch ook rond die dag i.p.v. in een tentje te zitten?
    Als je goed en met een positieve ingesteldheid mijn tekst leest dan gaat het alleen om verwondering en misschien wat (gezonde) naïviteit. Dat mag toch nog ?

Ja, samen met mijn vrouw en de twee kleinkinderen, één van twéé en één van vier. Mits een beetje verbeelding moet je weten dat je dan geen foto's kan nemen, zelfs van de kinderen heb ik geen foto kunnen nemen.

Voor mij is deze discussie afgesloten, terug naar de core business.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
      ..... ik dacht die fotografen allemaal dagenlang in schuilhutten met camouflage outfit zitten te wachten op de one shoot... voor de HOF van eerstvolgende maandag !
      nee dus.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ben nu een paar jaar bezig met fotografie, en een van de eerste dingen die ik geleerd heb is dat fotografie één grote leugen is.
        Dit geld voor de foto's uit dierenparken, "tamme" wilde dieren door te voederen, het blenden van foto's om de prachtige lucht te behouden tov een donkere voorgrond, wegwerken van rimpels bij modellenfotografie enz.... Vroeger dacht ik altijd dat foto's de waarheid vertelden maar niets is minder waar. En met dit te aanvaarden is het soms net de fun om de leugen geloofwaardig te laten overkomen. .
        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Ik ben geen voorstander van bewerkingen. Wel qua kleur en belichting, maar niet van het wegwerken van bepaalde dingen... Als je een foto maakt van een vogel tijdens een roofvogelshow, laat dan het riempje om de poot hangen en kloon het niet weg en vermeld gewoon dat die foto op zo'n show is gemaakt. Als een model een rimpeltje heeft, dan heetf het model een rimpeltje.

Maar ja, dat is dan weer mìjn mening, en ik dacht niet dat iemand daar zat op te wachten...

mvg,
          Bart
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Niet iedereen gaat op safari om nen aap te trekken he.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Of niet iedereen trekt een aap op safari

Mij maakt het niet uit hoe een foto gemaakt of bewerkt is, het is het resultaat dat voor me telt.

ps Ik heb onlangs 1 week strandvakantie gedaan voor 799 eurp all inclusive met neckermann. Ik heb van daaruit een 2 daagse safari gemaakt naar tsavo east voor 120 euro extra per persoon.
              Ik zie net dat er trouwens terug zo een promo loopt: http://www.neckermann.be/vliegvakant...=main&a=0&em=0

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Misschien nuttig als illustratie.
                Twee maal de senegaltrap, een keer in de zoo en een keer ter plaatse in het wild.
                Wie ziet het verschil ?

Comment

Die onderste is in het wild aan de droogte te zien.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    Die onderste is in het wild aan de droogte te zien.
                    En had je nu maar één ervan te zien gekregen zonder enige uitleg maar met de vraag "Waar is deze foto genomen?" ... had je dan kunnen zeggen waar die genomen werd?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Goede foto's en films zijn net echt.
                      De meeste natuurseries die op de TV uitgezonden worden, daarvan zijn de dieren maar ook vaak de flora in grote kooien en kassen opgenomen. Dat is niet erg, als het verhaal dat er mee er verteld wordt klopt.
                      Op de meeste natuurfoto forums is het terecht verboden om foto's van vogels in gevangenschap en nestfotografie te plaatsen. Feitelijk alle foto's die gemaakt zijn die deze beesten verstoren zijn er verboden. In België is nestfotografie zelfs wettelijk verboden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Op de meeste natuurfoto forums is het terecht verboden om foto's van vogels in gevangenschap en nestfotografie te plaatsen. Feitelijk alle foto's die gemaakt zijn die deze beesten verstoren zijn er verboden. In België is nestfotografie zelfs wettelijk verboden.
                        Hier op BD werd ooit iemand zijn foto eraf gegooid wegens inbreuk ervan ... bleek nadien met wat meer uitleg dat het opgezet spel was en alles OK.
                        Om te zeggen dat ge mensen die bijna de hele dag met fotografie bezig zijn ook kunt liggen hebben met een goed gemaakte foto.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Wat mij vooral stoort is dat je door voor dit soort toestanden te betalen, deze toestanden in stand houdt (idem met bv de Zoo).

Sommige mensen zouden alles doen voor een goede foto, bv een insect invriezen, haarlak opspuiten etc... Dat is even verwerpelijk.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Wat mij vooral stoort is dat je door voor dit soort toestanden te betalen, deze toestanden in stand houdt (idem met bv de Zoo).

Sommige mensen zouden alles doen voor een goede foto, bv een insect invriezen, haarlak opspuiten etc... Dat is even verwerpelijk.
                            Geef je hierin 200% gelijk, echter niet wat betreft de zoo an sich. Plaatsen als de Zoo van A'pen, Planckendael, ... zijn toch plaatsen waar er gezorgd wordt voor de dieren en ook nog eens samenwerken met andere dierentuinen om bedreigde diersoorten te redden van totale uitroeiing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Geef je hierin 200% gelijk, echter niet wat betreft de zoo an sich. Plaatsen als de Zoo van A'pen, Planckendael, ... zijn toch plaatsen waar er gezorgd wordt voor de dieren en ook nog eens samenwerken met andere dierentuinen om bedreigde diersoorten te redden van totale uitroeiing.
                              Ook helemaal akkoord.
                              Als het niet lukt met grote natuurreservaten in de natuurlijke habitat van de dieren, dan is een zoo nog het beste alternatief of een dierssoort van uitsterven te behoeden.
                              Voor de mensen die dieren en planten manipuleren om mooie fotos te krijgen, heb ik geen respect. het welzijn van fauno en flora staat toch hoger dan een foto.
                              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                                Voor de mensen die dieren en planten manipuleren om mooie fotos te krijgen, heb ik geen respect. het welzijn van fauno en flora staat toch hoger dan een foto.
                                Gevoelsmatig ga ik met je akkoord hoor, maar wat versta je dan onder manipuleren? Tuinvogels voederen? Roofvogels lokken met aas? Een storend grassprietje wegknippen bij een vlinderfoto? Een bedauwde libel verplaatsen? Een orchidee vertrappelen in een veld op zoek naar een vlinder?

Strikt gezien zijn het allemaal manipulaties, waarvan sommige expliciet verboden zijn en andere niet. Het is nogal een complexe materie. Ik ga zeker niet van mijzelf beweren dat ik "schadeloos" te werk ga, maar ik probeer er wel bewust mee om te gaan.

Ook even vermelden: deze discussie wordt op een fijne manier gevoerd, hulde
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X