Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De aap komt uit de mouw...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De aap komt uit de mouw...

Deze week met de twee (klein)kinderen naar Pairi Daiza geweest. Heelveel kinderen aan de hand van jonge moeders en dito papa's en soms ook kwikke zestigplussers die Buggy's vooruit duwen alsof ze zelf nog jonger zijn. Er liep daar nog wat anders rond, zonder Buggy's maar met zwaar Nikon en Canon materieel, zonder kitlens maar met 500mm etc. Er zijn daar twee interessante locaties nml. de volière met prachtige vogels en de show met getemde valken, gieren etc. Enfin het Mekka voor fotobeoordeling & showcase dieren.
    Wat mij een beetje droevig stemde want ik dacht die fotografen allemaal dagenlang in schuilhutten met camouflage outfit zitten te wachten op de one shoot... voor de HOF van eerstvolgende maandag !

Re: De aap komt uit de mouw...

Dit is zo'n discussie die nogal vaak terug komt

Je haalt 99% van de "fake" wildlife foto's er zo uit. En dan nog, de grens tussen wild en tam is gewoon heel vaag; tuinvogeltjes aan de voedertafel, welke categorie is dat dan? In sommige landen heb je natuurparken met dieren (wolven, beren, edelherten) die speciaal gevoederd worden voor de fotografen. Vlinders en libellen worden op een mooier takje gezet (meer dan je denkt!).

Mijn mening? Als het onderwerp er niet onder lijdt, de kijker niet bedrogen wordt, en het beeld mooi is: niets mis mee. Jammer genoeg wordt niet altijd aan alle criteria voldaan
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik heb daar op zich weinig probleem mee ik heb respect voor zowel de 100% ongeknutselde foto als een waar wat aan bijgeschaafd is door bv een gevangen vogel te fotograferen.

Kleine bedenking: een vrouw fotografeer je ook niet als ze uit haar bed komt.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Ik heb daar op zich weinig probleem mee ik heb respect voor zowel de 100% ongeknutselde foto als een waar wat aan bijgeschaafd is door bv een gevangen vogel te fotograferen.

Kleine bedenking: een vrouw fotografeer je ook niet als ze uit haar bed komt.
        Ik houd het bij ThierryM: "(Zolang) de kijker niet bedrogen wordt".
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

het gaat er toch om, of het een goede opname is.
          onder welke omstandigheden gemaakt is voor mij een tweede.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bouk heeft gelijk.
            Zo denk ik er ook over.
            Leo
            lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
              Bouk heeft gelijk.
              Zo denk ik er ook over.
              Leo
              Ik niet zo Leo
              Ik ben ouderwets Leo
              Het gaat toch ook over werk en eer niet?
              Een goede opname van een dooie vlinder op een takje bij een wazige groene achtergrond
              vind ik maar niks hoor.
              Een levend exemplaar in een vlindertuin is al iets beter imho.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Misschien nemen die 90% van hun foto's wel uit een tentje en hadden ze die dag eens goesting om iets anders te doen.

En iedereen neemt zijn foto's toch waar hij wil zeker, hier zijn er ook veel dat de show willen stelen door thuis de kinderen te fotograferen.

Als buitenstaander doe je ermee wat je wil ... je bekijkt de foto's of je negeert ze!

Alvast beter daar een fotoke te nemen maar die tenminste zelf te nemen en niet te stelen van een ander!

Het beste ... gewoon iedereen gerust laten, ik snap niet wat het probleem eigenlijk is!
                Aan de TS ... jij liep daar toch ook rond die dag i.p.v. in een tentje te zitten?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

hehe, in plankendael heb ik een mooie foto kunnen maken van dat klein aapje die met zijn mama op dat eilandje zit daar dichtbij die serre.
                  Niet echt wildlife maar toch een leuke foto mijn gedacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    hehe, in plankendael heb ik een mooie foto kunnen maken van dat klein aapje die met zijn mama op dat eilandje zit daar dichtbij die serre.
                    Niet echt wildlife maar toch een leuke foto mijn gedacht
                    Lig er maar niet wakker van
                    Eigenlijk heb ik zeer weinig foto's van dieren...
                    Maar ok, het doet er niet he
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Tijd dat BD nog eens naar de Zoo van Antwerpen of Planckendael trekt ... kunnen ze op iedereen zijn kop wat k*kk*n.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Tijd dat BD nog eens naar de Zoo van Antwerpen of Planckendael trekt ... kunnen ze op iedereen zijn kop wat k*kk*n.
                        Allee jong, dat gaat ge toch niet doen he.
                        Met dat warm weer en al die KK
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ha, da's in de buurt ( Allez, Planckendael toch....); dan kan ik mijne 100-400 nog eens tussen uit de silica-gel trekken !

PS: Ik kan mij gene safari in Zuid-Afrika permitteren hoor...

Een leeuw uit een of andere zoo vind ik ook al mooi.
                          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ter info: in Pairi Daiza is een spectaculaire roofvogel-show: die beesten vliegen daar heus niet in een vogelkooi; een je moet al een serieus stukske kunnen "pannen" om er een mooi shot van kunnen te maken.

Ja, daar zie je geregeld 400 mm en langer. Maar daar kan je ze ook eens gebruiken hé !
                            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              PS: Ik kan mij gene safari in Zuid-Afrika permitteren hoor...
                              Zo duur is dat niet hoor, even zappen naar National Geographic en go.
                              Naar Zuid-Afrika gaan ... zit er voor mij niet meer in.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...