Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anti-virus vraagje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Anti-virus vraagje.

Mijn antivirus software (Bitdefender) vervalt binnen enkele dagen. Ik stel mij de vraag waarom ik deze betalende software (ong. 30 euro per jaar) nog zou verlengen. Mijn zoon draait de gratis software AVG op zijn laptop en dat werkt ook.
    Of zie ik dit verkeerd? Graag jullie advies.

Ter info: ik draai XP SP3.
    Last edited by Peter K; 16 april 2011, 13:27.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

Re: Anti-virus vraagje.

Op mijn oude pc stond ook AVG en ben hier altijd heel content van geweest.
    Heb wel gehoord dat je die niet mag gebruiken met Windows Vista want dat AVG bepaalde delen van Vista zou beschouwen als Trojaanse paarden en zo stilaan uwe windows zou vernietigen. Eerlijk gezegd vind ik dat zelf een beetje als een urban legend klinken, maar heb het zeker voor het onzekere genomen en Avira (ook gratis) op mijn laptop gezet, intussen gebruik ik die al 3 jaar en heb nog nooit een probleem gehad.
    Duurder is zeker niet altijd beter, Norton is daar het beste bewijs van
    betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
      Op mijn oude pc stond ook AVG en ben hier altijd heel content van geweest.
      Heb wel gehoord dat je die niet mag gebruiken met Windows Vista want dat AVG bepaalde delen van Vista zou beschouwen als Trojaanse paarden en zo stilaan uwe windows zou vernietigen. Eerlijk gezegd vind ik dat zelf een beetje als een urban legend klinken, maar heb het zeker voor het onzekere genomen en Avira (ook gratis) op mijn laptop gezet, intussen gebruik ik die al 3 jaar en heb nog nooit een probleem gehad.
      Duurder is zeker niet altijd beter, Norton is daar het beste bewijs van
      En wat is zo slecht aan Norton. Die belasting van je systeem is al jaren een mythe (norton behoort nu zelfs tot de anti-virus pakketten met de laagste belasting).
      Zelf gebruik ik de gratis versie van Avira, maar je moet wel beseffen dat een dergelijke gratis versie geen volledige bescherming biedt...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        En wat is zo slecht aan Norton. Die belasting van je systeem is al jaren een mythe (norton behoort nu zelfs tot de anti-virus pakketten met de laagste belasting).
        Zelf gebruik ik de gratis versie van Avira, maar je moet wel beseffen dat een dergelijke gratis versie geen volledige bescherming biedt...
        Ik besef inderdaad dat dit geen volledige bescherming biedt, net zoals ik besef dat computers niet onsterfelijk zijn, dus van zaken die me dierbaar zijn (vooral foto's), heb ik een back-up op mijn externe harde schijf.
        Wat Norton betreft, trek ik mijn woorden in, want ik heb er eerlijk gezegd geen flauw idee van hoe het daar tegenwoordig mee zit en sprak gewoon vanuit mijn eigen ervaring, maar deze dateert van 5-6 jaar geleden dus het kan best zijn dat dit intussen helemaal anders is, dat laat ik in het midden.
        betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
          Mijn antivirus software (Bitdefender) vervalt binnen enkele dagen. Ik stel mij de vraag waarom ik deze betalende software (ong. 30 euro per jaar) nog zou verlengen. Mijn zoon draait de gratis software AVG op zijn laptop en dat werkt ook.
          Of zie ik dit verkeerd? Graag jullie advies.

Ter info: ik draai XP SP3.
          In de beginne had ik Norton, vervolgens McAfee, dan eentje waarvan ik de naam vergeten ben, en als laatste gebruikte ik Trend Micro.
          Allemaal betalende versies.
          En om volledig te zijn heb ik eens een demo gebruikt van Kaspersky Internet Security.
          Nu staat er Avast Free op, ben er content van aangezien ik mijn surf gedrag door de jaren heen heb aangepast en dat blijkt toch de beste anti 4us.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik werk ook al een paar jaar met een gratis anti virus programma. Avast. Dit staat zowel
            op mijn laptop als op die van mijn vrouw. Heb tot nog toe geen problemen gehad. Dus een
            tevreden gebruiker.

Comment

Hier ook een tevreden Avast gebruiker
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Ik heb jaren AVG gebruikt maar heb nu op alle PCs hier Avast. Gratis en goed. Het is niet omdat een pakket betalend is dat het daarom beter is.

Nu is de beveiliging van je PC wel meer dan antivirus alleen. Firewall instellingen op je router, personal firewall op je PC, antivirus, browserkeuze + add-ons en een deugdelijke hostfile maken dat jet net toch al iets veiliger wordt. En het belangrijkste: de klikgrage vingertjes in bedwang houden...
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Alle computers hier thuis hebben AVG.
                  1 draait nog op Windows XP, de andere op Vista.
                  Tot op heden nog geen 'beestjes' gehad.
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Ik zet nu op elke Windows gewoon de Microsoft Security Essentials ... goedkoop, simpel, niet te belastend en het werkt ook.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ik zet nu op elke Windows gewoon de Microsoft Security Essentials ... goedkoop, simpel, niet te belastend en het werkt ook.
                      Ik zou dit ook wel graag willen gebruiken, maar ik heb het eens geïnstalleerd, en toen na méér dan een uur de harde schijf nog altijd onafgebroken stond te ratelen heb ik het voor bekeken gehouden.

Mijn Avast die ik al jaren gebruik gaat in elk geval niet zo te keer.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

In mijn Windowsdagen (nog niet zo heel lang geleden: voor november 2009) heb ik ook nog Avast gebruikt . Was er ook heel erg tevreden van.

Misschien een rare vraag, maar...is er een eigenlijk een goede gratis antivirus voor Mac ? Ik heb hier wel iets staan van Sophos, maar of er andere/betere zijn weet ik eigenlijk niet...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          In mijn Windowsdagen (nog niet zo heel lang geleden: voor november 2009) heb ik ook nog Avast gebruikt . Was er ook heel erg tevreden van.

Misschien een rare vraag, maar...is er een eigenlijk een goede gratis antivirus voor Mac ? Ik heb hier wel iets staan van Sophos, maar of er andere/betere zijn weet ik eigenlijk niet...
                          Ik heb mijn mac van eind 2009, via de appstore een gratis antivirus geinstalleerd en alles laten scannen.
                          Geen beestjes of dergelijke gevonden dus conclusie, je hebt geen antivirus nodig op de mac, althans nu nog niet.
                          Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
                          https://500px.com/marnix_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik zou dit ook wel graag willen gebruiken, maar ik heb het eens geïnstalleerd, en toen na méér dan een uur de harde schijf nog altijd onafgebroken stond te ratelen heb ik het voor bekeken gehouden.

Vreemd, bij mij thuis staat het op 3 computers en null problemo....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Hangt van je pc af, MSE gaat namelijk na de installatie een full scan doen, vandaar de activiteit waarschijnlijk.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                              X