Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitspaaltjes...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flitspaaltjes...

De wetten worden gemaakt door de vertegenwoordigers verkozen door "die burgers".
    Trouwens maatschappelijk draagvlak of niet, wanneer er geen orgaan is dat de wetten doet respecteren kom je weer in diezelfde anarchie terecht.
    Er zijn andere middelen om deze wetten een beter maatschappelijk draagvlak te geven dan ze te overtreden!
    Waarom zet je je in 's hemelsnaam met twee wielen op het voetpad als het niet mag?
    Wetten gelden voor iedereen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Weglaten van vrijwel alle relevante gegevens, zal je bedoelen. In dat artikel staat bijvoorbeeld al niet dat het aantal verkeersdoden op Vlaamse snelwegen zeer sterk is gestegen, terwijl de Walen een daling kenden. Vandaag gaven twee vooraanstaande politici toe dat desinformatie met als enig doel bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten, als vanzelf het oprichten van uitroeiingskampen tot gevolg heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        .
        wegens parkeren op een verhoogde berm in de bebouwde kom.
        kom nu, heeft dat ook maar iets met verkeersveiligheid te maken?
        Nooit kinderen de door you beschadigde stoep zien verlaten om met rolstoel of fietske zo'n vieze kar te passeren?

Comment

raar hé, ik heb ook al dikwijls opgemerkt dat wagens een stuk op het fietspad of op het voetpad geparkeerd staan omdat ze anders het andere verkeer te veel hinderen. Dat de fietser of voetganger dan de baan op moet zal hun een zorg wezen
          En begrijp me niet verkeerd hé, ik rijd ook een twintigduizend kilometerkes per jaar, puur voor de luxe dan nog wel.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Verbruggen Bekijk bericht
            ik noem dit alles niks met de veiligheid te maken!!! al die flitspalen en controles niks met veiligheid te maken. het heeft allemaal maar 1 groot doel en dat is een grote pure bron van inkomsten voor de staat.
            Inderdaad, niks met veiligheid te maken, enkel met het innen van boetes. Anders zou het waarschuwen van andere automobilisten voor een snelheidscontrole niet strafbaar zijn. Wat is nu veiliger? Een wagen die door een waarschuwing van een ander, aan 30km/h door 't centrum passeert? Of een wagen die aan 70km/h 't centrum passeert en een boete krijgt?
            OK, die boete zal net iets langer in 't geheugen blijven hangen...

Oh, de pakkans is groter in Vlaanderen dan in Wallonië? Tja, zou dat een gevolg kunnen zijn van federale bevoegdheden over te hevelen naar de gewesten en zo? Dat de voorstanders van een splitsing van België daar maar eens over nadenken...
            Last edited by Voltigeur; 11 april 2011, 09:01. Reden: Toevoeging...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Wat is nu veiliger? Een wagen die door een waarschuwing van een ander, aan 30km/h door 't centrum passeert? Of een wagen die aan 70km/h 't centrum passeert en een boete krijgt?
              OK, die boete zal net iets langer in 't geheugen blijven hangen...
              Ik ga het zeggen Voltigeur: Degene die zich alleen aan de regels houden als ze door derden zijn gewaarschuwd, vormen een groter gevaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Ik ga het zeggen Voltigeur: Degene die zich alleen aan de regels houden als ze door derden zijn gewaarschuwd, vormen een groter gevaar.
                En een boete komt niet van derden???
                Als jij wil beweren dat iemand die aan 30km/h langs een school passeert omdat ik 'm gewaarschuwd heb, meer gevaar oplevert dan een niet-gewaarschuwde die er aan 70km/h passeert, dan heb jij een wel heel rare opvatting over veiligheid...
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Coyote
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    link

Allé : voorlopig zitten we te zagen op die paaltjes die enkel de snelheid kunnen meten, of een doorgang door het rood licht.

Binnenkort doen ze er nog wat functies bij : gordeldracht, gsmgebruik, bumperkleven, ... En voor het milieu krijgen we zelfs de melding dat onze bandenspanning niet klopt...

Nu : alles voor de veiligheid zeker...
                    En ondertussen al jaren de wegen laten verrotten. Waar gaan ze met al dat boetegeld naartoe ?
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En een boete komt niet van derden???
                      Als jij wil beweren dat iemand die aan 30km/h langs een school passeert omdat ik 'm gewaarschuwd heb, meer gevaar oplevert dan een niet-gewaarschuwde die er aan 70km/h passeert, dan heb jij een wel heel rare opvatting over veiligheid...
                      Voor mijn part mag je de politie ook aanduiden met "derden", maar hun bedoelingen zijn tegengesteld aan die van de coyote.
                      De coyote heeft namelijk een gat gevonden in onze wetgeving, en zet de gebruikers aan die te overtreden. Je koopt geen coyote om je altijd aan de regels te houden, integendeel.
                      De cop die aanzet de wet te overtreden op ogenblikken dat hij er niet is, hoort net zo goed in de gevangenis als de coyote-gebruikers.
                      Als de politie je na een inbraak komt voorlichten, dan is dat niet om de zwakke punten van je beveiliging door te geven aan inbrekers.
                      Last edited by Poza; 12 april 2011, 09:26.

Comment

Als de politie je na een inbraak komt voorlichten, dan is dat niet om de zwakke punten van je beveiliging door te geven aan inbrekers.
                        Je citeert me, maar in jouw antwoord dwaal je af...
                        Zeg me nou gewoon wat je het veiligste vindt: 30km/h door een waarschuwing of 70km/h zonder waarschuwing...

PS: ik heb niet de Coyote aangehaald. Ik heb het over een PERSOONLIJKE waarschuwing (handgebaar, lichten, etc.)
                        Last edited by Voltigeur; 12 april 2011, 10:23. Reden: PS toegevoegd

Comment

Je citeert me, maar in jouw antwoord dwaal je af...
                          Zeg me nou gewoon wat je het veiligste vindt: 30km/h door een waarschuwing of 70km/h zonder waarschuwing...

PS: ik heb niet de Coyote aangehaald. Ik heb het over een PERSOONLIJKE waarschuwing (handgebaar, lichten, etc.)
                          30 km per uur door een zeldzame waarschuwing, betekent dat die persoon de neiging heeft 70 te rijden zonder. Hij is dus een gevaar.
                          De coyote en jouw persoonlijke waarschuwingen zijn fundamenteel niet anders dan de uitkijkpost van een inbrekersbende.
                          Last edited by Poza; 12 april 2011, 10:36. Reden: geherformuleerd

Comment

De coyote en jouw persoonlijke waarschuwingen zijn fundamenteel niet anders dan de uitkijkpost van een inbrekersbende.
                            ik bezie dat omgekeerd hoor.
                            het zijn niet de burgers die overheid bestelen, de ware struikroversbende dat is net de overheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              ik bezie dat omgekeerd hoor.
                              het zijn niet de burgers die overheid bestelen, de ware struikroversbende dat is net de overheid.
                              De verkeersveiligheid is in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de weggebruikers. De overheid heeft vergeleken daarmee, helemaal geen macht.

Comment

Voor mijn part mag je de politie ook aanduiden met "derden", maar hun bedoelingen zijn tegengesteld aan die van de coyote.
                                De coyote heeft namelijk een gat gevonden in onze wetgeving, en zet de gebruikers aan die te overtreden. Je koopt geen coyote om je altijd aan de regels te houden, integendeel.
                                De cop die aanzet de wet te overtreden op ogenblikken dat hij er niet is, hoort net zo goed in de gevangenis als de coyote-gebruikers.
                                Ik kan je het tegendeel bevestigen. Sedert ik de coyote gebruik wordt ik voortdurend geattendeerd op de sneheden die ter plaatse gelden. Ik probeer dan ook steeds in het groen te rijden. Het is dus de ideale ruggesteun om niet steeds je aandacht te moeten laten afdwalen naar de warboel van verschillende snelheidsbeperkingen die het heden ten dage geworden is.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X