Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitspaaltjes...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flitspaaltjes...

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Je reed aan een gecorrigeerde snelheid van 123 km/h. Men doet daar een 6 km./h vanaf : je reed dus effectief 10 km./h te snel... Op je teller wil dat zeggen dat je een 135-140 km/h deed (want die overdrijven altijd)...
    Je zit fout! Wat is die 6km? Dat is een MARGE. Je denkt toch niet dat ze je 6 km kado gaan geven? Het is de afwijking die het toestel kan maken. Ik kan dus idd 129 gereden hebben, maar het toestel kan ook fout (6km/h te veel) gemeten hebben en dan reed ik effectief 123 km/h.
    En wat die kilometerteller betreft, daar ben ik van op de hoogte. Helaas de meeste anderen niet. Die bouwen dan nog eens een extra marge in om toch maar zeker niet geflitst te worden. Met het gevolg dat er regelmatig aan 55-60km/u (op de GPS) geslenterd wordt op een baan van 70. En dan mag je daar natuurlijk niet inhalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
      En wat die kilometerteller betreft, daar ben ik van op de hoogte. Helaas de meeste anderen niet. Die bouwen dan nog eens een extra marge in om toch maar zeker niet geflitst te worden. Met het gevolg dat er regelmatig aan 55-60km/u (op de GPS) geslenterd wordt op een baan van 70. En dan mag je daar natuurlijk niet inhalen
      In mijn dorp rijden alleen de bejaarden aan die snelheid. Dat recht hebben ze.
      Gelieve 50 meter afstand te houden.
      In de States gaan ze al flippen als je korter dan 250 meter komt.

Comment

Je zit fout! Wat is die 6km? Dat is een MARGE. Je denkt toch niet dat ze je 6 km kado gaan geven? Het is de afwijking die het toestel kan maken. Ik kan dus idd 129 gereden hebben, maar het toestel kan ook fout (6km/h te veel) gemeten hebben en dan reed ik effectief 123 km/h.
        De nauwkeurigheid van geijkte snelheidsmeters in flitspalen (zeker in de nieuwere types) is stukken beter dan die marge. Vadertje staat geeft je die 6 km./h dus wel cadeau... De ijking van die dingen staat bv. ook vermeld op het verbaal.
        Best is de snelheidsaanduiding van je GPS te gebruiken, die is in elk geval nauwkeuriger dan de snelheidsmeter van de auto.
        In principe zou je daar ook nog eens de marge kunnen bijtellen, maar dat laat ik over aan gasten met wat geld teveel ...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          De nauwkeurigheid van geijkte snelheidsmeters in flitspalen (zeker in de nieuwere types) is stukken beter dan die marge. Vadertje staat geeft je die 6 km./h dus wel cadeau... De ijking van die dingen staat bv. ook vermeld op het verbaal.
          Best is de snelheidsaanduiding van je GPS te gebruiken, die is in elk geval nauwkeuriger dan de snelheidsmeter van de auto.
          In principe zou je daar ook nog eens de marge kunnen bijtellen, maar dat laat ik over aan gasten met wat geld teveel ...
          Dat klopt: de meetapparaten van de politie zijn met de huidige techniek 100% correct.
          De marge die ze rekenen naar onderen zijn zuiver uit juridische redenen omdat ze ervan uitgaan dat de snelheidsmeters in de auto's van de verbalisant niet correct zouden kunnen zijn en ze overmacht zouden kunnen aanvoeren. Maar in de regel wijken ze naar boven af. Iemand die 123 km/u rijdt ziet de naald van zijn snelheidsmeter op 130 km/u staan.
          Daarbij komt ook nog dat snelheidsmeting van een flitspaal een momentopnamen is.
          Daarom dat ze in Nederland steeds vaker op trajectmeting overgaan.

Comment

snelwegen met veel te korte afritten (E313) waar de voertuigen op de snelweg staan aan te schuiven
            Zo is de situatie aan de afrit Evere: Zéééér gevaarlijk. Die file is daar gekomen door de lichten weg te nemen en er een rondpunt te plaatsen: zeer onoordeelkundig.
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

met de veel te korte op en afritten in België moet men als buitenlander goed rekening houden.
              voor men het weet vlieg je de bocht uit.
              was echt wennen voor ons hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht
                België begint meer en meer op een echte politiestaat te lijken in vergelijking met andere landen
                Dan kom jij waarschijnlijk weinig in Nederland want daar is de pakkans nog veel groter, hun statistiek verkeersslachtoffers is dan ook minder negatief dan de onze
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dafalgan Bekijk bericht
                  Toch ben ik blij dat ze eindelijk iets aan de vervelende bumperklevers gaan doen !
                  In Duitsland stond er een paar jaar geleden een boete op tot € 2.000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    In Duitsland stond er een paar jaar geleden een boete op tot € 2.000.
                    En terecht, nou ja. Ik heb ook wel een doeltreffende straf gevonden.
                    Ik rij altijd met een kleine marge zal ik zeggen. Een baan van 70 doe ik meestal tegen 73-75. Komt er dan toch iemand in mijn poep hangen dan ga ik automatisch 60 rijden en gebruik regelmatig mijn ruitensproeiers
                    Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Wanneer je in Nederland gewoon aan de verkeersregels houd kost het u niets: ik moet in 46 jaar nog de eerste bekeuring voor te snel rijden krijgen en ik ben voor mijn werk veel met de auto onderweg geweest. Ook nog altijd voor de verzekering schadevrij gereden. Maar velen worden monsters wanneer ze in hun heilige koe zitten.
                      Daar gaat mij het niet om. Ik ben óók niet iemand die veel bekeuringen krijgt (Ik rijd sinds 1997 auto en heb ik al die jaren slechts 2x een kleine snelheidsbekeuring gehad) maar kom op, administratiekosten op een bekeuring En moeten betalen voor de bewijslast Dat slaat toch nergens op

Maar niet om het een of 't ander, maar hoe vaak staan ze bij jou in de 30km-wijk te controleren? Bij mij hier nooit! En dat terwijl de basisschool bij mij in de straat staat. Maar waar staan ze wel? Op de snelweg waar mensen soms 130 rijden ipv 120...
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Maar waar staan ze wel? Op de snelweg waar mensen soms 130 rijden ipv 120...
                        Liegen de kranten dan als ze melden dat het aantal doden op de autosnelwegen toeneemt, tewijl die elders afnemen? Het zou ons niet verwonderen.

Of ge zijt ne Waal, misschien? Op de Vlaamse snelwegen groeide vorig jaar de doden met 18,9 % (afgerond: negentien, of 1/5de). In Wallonië was er een daling van 7,1 %.
                        Bron: De Verkeersbarometer van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV).

En wat die scholen betreft: Onze maatschappij kan voor een invaliditeitsuitkering tot 80 euro per dag moeten afdokken, terwijl je een kind kan gelijkschakelen met iemand die nooit heeft gewerkt. Invaliden die nooit hebben gewerkt kosten bijna niks.
                        Last edited by Poza; 10 april 2011, 10:53.

Comment

Een maatschappij kan maar deftig functioneren als er regels zijn zodat er zonder te grote conflicten kan worden samengeleefd. Die regels zijn nu éénmaal noodzakelijk. Iedereen wil zijn ding doen maar anderen het hunne laten doen is al stukken moeilijker.
                          Regels zijn dus een must in een geordende maatschappij. Zoniet verval je in anarchie.
                          Die samenlevingsregels worden in wetten gegoten.
                          De maatschappij en de samenleving zal dus maar goed werken als iedereen zich aan de gemeenschappelijke regels houdt!
                          Als ik de commentaren hierboven lees blijkt dit voor velen toch moeilijk te zijn!
                          Blijkbaar leven we toch in een zeer egocentrische omgeving.

Comment

ja, maar voor regels en wetten moet er ook een maatschappelijk draagvlak zijn, anders probeert de burger er massaal onderuit te komen.
                            ik denk dat het rechtsvaardigheidsgevoel door de flitspaalbossen ver zoek is geraakt.
                            en daarom dat de doorsnee Vlaming flitspalen niet zo genegen is.
                            men heeft (terecht volgens mij) het gevoel dat het eerder om kassa kassa draait dan om verkeersveiligheid.

nog zoiets: onlangs stond ik geparkeerd met twee wielen op de stoep.
                            een paar dagen later krijg ik de rekening in de bus:
                            100,0 euro.
                            wegens parkeren op een verhoogde berm in de bebouwde kom.
                            kom nu, heeft dat ook maar iets met verkeersveiligheid te maken?
                            nee, wel alles met struikroverij door de overheid.

Comment

Interessant gegeven...

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Alles om die "groenen" maar als volgzame schaapjes in de verkiezingen te houden.

Henri
                                lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
                                X