Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitspaaltjes...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Flitspaaltjes...

    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Ik kan je het tegendeel bevestigen. Sedert ik de coyote gebruik wordt ik voortdurend geattendeerd op de sneheden die ter plaatse gelden. Ik probeer dan ook steeds in het groen te rijden. Het is dus de ideale ruggesteun om niet steeds je aandacht te moeten laten afdwalen naar de warboel van verschillende snelheidsbeperkingen die het heden ten dage geworden is.
    Als die warboel het probleem is, dan heeft Coyote je daarmee niet te chanteren. Het is niet jouw fout, en gij hoeft voor de schijnbare rechtzetting niet meer te betalen dan wij voor de echte.

    Comment


    • #62
      Re: Flitspaaltjes...

      3 vrienden, 1 tante en 1 nicht en een meisje dat ik als jeugdwerker onder mijn hoede had zijn gestorven in verkeersongevallen die enkel te maken hadden met te hard rijden en andere moedwillige overtredingen.

      ik ben een heel milde mens op heel veel gebieden, maar als het gaat om stoerdoenerij met de auto en risico's nemen om een paar seconden te winnen pleit ik voor de IJzeren Hand.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #63
        Re: Flitspaaltjes...

        Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Ik kan je het tegendeel bevestigen. Sedert ik de coyote gebruik wordt ik voortdurend geattendeerd op de sneheden die ter plaatse gelden. Ik probeer dan ook steeds in het groen te rijden. Het is dus de ideale ruggesteun om niet steeds je aandacht te moeten laten afdwalen naar de warboel van verschillende snelheidsbeperkingen die het heden ten dage geworden is.
        Dat is de juiste manier om die coyote te gebruiken (nl als geheugensteun ), maar ik vrees een beetje dat je tot de minderheid behoort.

        Daarnaast : iemand die een waarschuwing nodig heeft om zich aan het verkeersreglement te houden (en dan heb ik het niet meer over die coyote, maar die vraag over die 70 km./h), zou beter eerst terug beginnen met het verkeersregelement eens op te frissen. Het is genoegzaam bekend, dat aan ALLE scholen 30 km/h geldt en steeds meer centrums zone 30 zijn. Dus daar passeren aan 70 km./h is gewoon moorddadig... Ook zonder waarschuwing moet dat lukken.
        Mocht iedereen een poging doen om de regels wat te volgen, het zou een pak veiliger zijn (en vele goedkoper op ALLE vlakken). Of wat denk je dat al die verkeersellende ons kost aan "secundaire" kosten en menselijk leed ?
        Maar ja : we stappen in ons cocon van plaatstaal van 1 mm. dik, en we wanen ons onkwetsbaar en dus behouden we ons het recht voor om onze aggressiviteit maar te laten botvieren... Degene die de fouten maakt, zit in elk geval niet achter dit stuur (euch...).
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #64
          Re: Flitspaaltjes...

          Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Als die warboel het probleem is, dan heeft Coyote je daarmee niet te chanteren. Het is niet jouw fout, en gij hoeft voor de schijnbare rechtzetting niet meer te betalen dan wij voor de echte.
          maw Coyote helpt de veiligheid op de weg.
          En wat denk je er dan van dat in Brussel snelhiedsovertredingen in zone 30km slechts worden geverbaliseerd vanaf 57km en in zones van 50km vanaf 76km ?
          Opgegeven redenen : werkdruk van de parketten en bij die hoge snelheidslimieten worden de overtreders automatisch veroordeeld of voor de rechtbank gedaagd.
          Dit zijn dan onze idiote wetten met twee maten en twee gewichten. Waarom staan er in Wallonië ook maar een derde van de flitspalen van in Vlaanderen? Je kan dan natuurlijk afkomen met de reden dat het verkeersnet daar veel minder dicht is dan in Vlaanderen. Er zal altijd wel een uitleg zijn.
          Maar verkeersopvoeding en verkeersreglementering heeft ook wel een evolutie doorgemaakt die rechtstreeks te relateren valt aan de hoeveelheid weggebruikers die er de laatste 30 jaar zijn bijgekomen.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #65
            Re: Flitspaaltjes...

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            3 vrienden, 1 tante en 1 nicht en een meisje dat ik als jeugdwerker onder mijn hoede had zijn gestorven in verkeersongevallen die enkel te maken hadden met te hard rijden en andere moedwillige overtredingen.
            Mijn vader is na 50 jaar fysiek afzien, 33 operaties en onaflatend vechten voor zijn rechten, aan het einde van zijn krachten. Zijn uitkering is er alleen maar minder op geworden.

            Comment


            • #66
              Op de plaatsen waar hoge snelheid het gevaarlijkst is wordt er zelden geflitst...
              Eerder op lange rechte banen die om een of andere duistere reden tot zone 50 zijn omgedoopt, enkele meter voorbij de plaats waar er van 70 naar 50 geswitcht wordt...maw, niet op plaatsen waar harder rijden gevaar oplevert maar op plaatsen waar men weet dat op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk geïncasseerd kan worden.

              Comment


              • #67
                Re: Flitspaaltjes...

                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                maw Coyote helpt de veiligheid op de weg.
                Integendeel. Hun schijnoplossing is zelfs een argument om dat probleem van de veranderende snelheidsbeperkingen niet aan te pakken.
                Ik moet de rest van je bericht dus ongelezen in zijn geheel afkeuren.

                Comment


                • #68
                  Re: Flitspaaltjes...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  Op de plaatsen waar hoge snelheid het gevaarlijkst is wordt er zelden geflitst...
                  Bij mijn allesomvattend onderzoek stel ik vast dat de enige flitspaal die bij ons staat niet zo'n erg mooi monument is voor al degene die daar zijn omgekomen.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Flitspaaltjes...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    Bij mijn allesomvattend onderzoek stel ik vast dat de enige flitspaal die bij ons staat niet zo'n erg mooi monument is voor al degene die daar zijn omgekomen.
                    Lichtjes overdrijven kan jij wel ... Op de overgrote meerderheid van plaatsen waar flitspalen staan of waar er geflitst wordt viel geen enkel slachtoffer denk ik.

                    In dit kader van deze topic moet ik Touring bijtreden...
                    Last edited by Wimpy; 12 april 2011, 13:24.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Flitspaaltjes...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      Integendeel. Hun schijnoplossing is zelfs een argument om dat probleem van de veranderende snelheidsbeperkingen niet aan te pakken.
                      Ik moet de rest van je bericht dus ongelezen in zijn geheel afkeuren.
                      Misschien postuleren voor een plaatsje als adviseur bij het ministerie van verkeer.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #71
                        Re: Flitspaaltjes...

                        Nog een vraagje voor de mensen die het zo veilig vinden als je u aan de verkeersregels houdt. Dus als ik op de E40 richting Brussel uiterst links rijd tegen 70km/u (perfect legaal) is dit veiliger dan dat ik daar 125 zou rijden?
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: Flitspaaltjes...

                          70km/u (perfect legaal) is dit veiliger dan dat ik daar 125 zou rijden?
                          Natuurlijk is dat veiliger. In de veronderstelling dat iedereen 70 rijdt hé
                          Homo Sapiens Pentaxiensis

                          Comment


                          • #73
                            Re: Flitspaaltjes...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                            Lichtjes overdrijven kan jij wel ... Op de overgrote meerderheid van plaatsen waar flitspalen staan of waar er geflitst wordt viel geen enkel slachtoffer denk ik.

                            In dit kader van deze topic moet ik Touring bijtreden...
                            De kat ligt inderdaad gebonden bij de beslissingsbevoegdheid van steden en gemeenten.
                            Onze burgemeester was echter postbode, en kan dus wel lezen.

                            Volgens het Departement Mobilteit worden Flitspalen vooral geplaatst op de gevaarlijke punten waar in het verleden zware ongevallen zijn gebeurd.
                            Die 'gevaarlijke punten' zijn door de Vlaamse overheid tijdens het gelijknamige project in kaart gebracht. Indien blijkt dat tijdens de voorgaande drie jaar zeer zware ongevallen zijn gebeurd, krijgen die plaatsen voorrang en wordt er heraangelegd en/of uitgerust met flitspalen.
                            Ze laten ook weten dat ze niet flitsen bij oranje, tenzij je te snel gaat.
                            De Roodlichtcamera's werden geinstaleerd op vraag van politie of gemeente, of op voorstel van het Agentschap Wegen en Verkeer zelf, maar sinds 2003 kan de aanvraag dus ook gebeuren op basis van dat project 'Gevaarlijke punten' van de Vlaamse overheid.
                            Last edited by Poza; 12 april 2011, 16:02. Reden: laatste alinea toegevoegd

                            Comment


                            • #74
                              Re: Flitspaaltjes...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              Nog een vraagje voor de mensen die het zo veilig vinden als je u aan de verkeersregels houdt. Dus als ik op de E40 richting Brussel uiterst links rijd tegen 70km/u (perfect legaal) is dit veiliger dan dat ik daar 125 zou rijden?
                              Als u 70 km rijdt op het uiterst linkse vak, houdt u zich niet aan de verkeersregels Tenzij u iedereen voorbij steekt die minder dan 70 rijdt , dan zijn die allemaal in overtreding
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • #75
                                Re: Flitspaaltjes...

                                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                Als u 70 km rijdt op het uiterst linkse vak, houdt u zich niet aan de verkeersregels Tenzij u iedereen voorbij steekt die minder dan 70 rijdt , dan zijn die allemaal in overtreding
                                Dat is mijn zorg dan niet he dat die in overtreding zijn.
                                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                                http://www.stevevandegaer.be

                                Comment

                                Working...
                                X