Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze taal wordt vermoord.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Onze taal wordt vermoord.

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
    Wat is niet meer zo jong? Ik ben begonnen op mijn 22, maar ik zie eigenlijk geen reden om niet vanaf 13 of 14 al te beginnen.
    Voor mij niet gelaten. Hij is een fijne hobby. Kan hem dus alleen maar aanbevelen. Zelf
    ben ik trouwens altijd 15 gebleven. Dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      Is fotografie dan echt geen hobby voor de jeugd?
      Pijnlijk, zeker gezien het feit dat BD door heel wat buitenstaanders aanzien wordt als forum voor gepensioneerde hobbyfotografen.
      Met discussies zoals deze is het niet verwonderlijk dat een toestroom van jonge (getalenteerde) fotografen uitblijft.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
        Pijnlijk, zeker gezien het feit dat BD door heel wat buitenstaanders aanzien wordt als forum voor gepensioneerde hobbyfotografen.
        Met discussies zoals deze is het niet verwonderlijk dat een toestroom van jonge (getalenteerde) fotografen uitblijft.
        Wees gerust, wie echt geïnteresseerd is zal zich niet laten afschrikken, want een beter alternatief is er niet
        Last edited by dréten; 27 maart 2011, 18:30.

Comment

Er zijn m.i. enkele Nederlandstalige fora die inhoudelijk veel meer te bieden hebben, maar ze zijn wel stukken kleiner dan BD.
          Ik durf gerust zeggen dat BD mijn "groei" als fotograaf meer geremd dan gestimuleerd heeft. Maar dat is (persoonlijk en) off-topic

Comment

Ik durf gerust zeggen dat BD mijn "groei" als fotograaf meer geremd dan gestimuleerd heeft. Maar dat is (persoonlijk en) off-topic
            Blijkbaar word je nog altijd liever geremd dan dat je groeit aangezien je hier blijft vertoeven...

Mvg,
            Frederic

Comment

Inkoppertje natuurlijk
              't Is niet omdat ik hier af en toe nog actief ben dat ik niet op andere sites/fora kan gaan zien hé. Ik haal quasi al mijn inspiratie van fotografen die ik volg op andere sites.
              En, toegegeven, er is een handjevol fotografen voor wie het de moeite is om hier wat rond te hangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik hou me al gedeisd als ik gewaar wordt dat er in een zin "alleszins" gaat gebruikt worden.
                Jaja...

Comment

Er zijn m.i. enkele Nederlandstalige fora die inhoudelijk veel meer te bieden hebben, maar ze zijn wel stukken kleiner dan BD.
                  maar als je een probleem hebt, kom je toch hier hè.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Bron: http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/21258

We zijn niet meer in de Middeleeuwen me dunkt.
                    Nee.Als ik tegenwoordig de beleefdheidsvorm wil gebruiken zeg ik u. Maar dat was hier niet het geval.

Ben desalniettemin content dat je hier nu zelf toch plots taaladviezen geeft.
                    Mag ik bij de keuze van je bronnen echter een iets hogere autoriteit aanraden: De vraag "Is het gij kwam, of gij kwaamt", en het bijhorende antwoord van De Taalunie, zal je zeker interesseren.
                    Ik weet dat mijn verheven, archaïsche stijl niet altijd in de smaak valt, maar dat is vooral omdat ik veel, vaak grappig bedoelde bijzinnen gebruik, die langer zijn dan drie woorden,... of meer.
                    Het leven is al hard genoeg, zoals je terecht opmerkte.

Laatste aanpassing: een banale tikfout. (Doe ik altijd, zolang de inhoud daardoor niet verandert, én zolang het de leesbaarheid bevordert. De dt-fouten vallen daar niet onder)
                    Last edited by Poza; 28 maart 2011, 10:50.

Comment

Ik lees hier trouwens weinig over het Witte Boekje: De laatste uitgave is natuurlijk niet officieel goedgekeurd door de Nederlandse Taalunie, want de uitgevers hebben die naam van hun beschermelingen gepikt. Ik dacht dat dit nog steeds de handleiding van een paar Nederlandse straatgazetjes was, die de democratisch overeengekomen spellingsregels willen vermoorden.
                      Iedereen kan namelijk een behoorlijk gemotiveerde verandering indienen, maar zou zich volgens mij toch beter neerleggen bij wat het uiteindelijk geworden is.

Comment

Working...
                      X