Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplichting door parkeerbedrijf

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oplichting door parkeerbedrijf

Ik ben onlangs verhuisd en heb door omstandigheden (bedrijfswagen dus bewijs van de zaakvoerder nodig en die zat in't buitenland) nog geen bewonerskaart kunnen aanvragen, dus in de tussentijd betaal ik per sms om te parkeren.
    Vorige week stond ik een paar straten verder geparkeerd tot ongeveer 17u, maar dan heb ik den auto tot voor de deur gereden omdat er nog wa zware rommel in zat. Aangezien dat da een andere parkeerzone is, heb ik dus de ene zone beëindigd via sms, wat mij €3,50 (het tarief voor een volledige dag) heeft gekost en een sms gestuurd om het parkeren in de nieuwe zone te starten.
    Iets later kreeg ik een bericht "Geweigerd, uw vorige parkeersessie is nog niet betaald via sms" (vertraging in't systeem, kan gebeuren) dus ik wacht efkes en probeer opnieuw, weer van't zelfde. Nog efkes gewacht en opnieuw geprobeerd, toen lukte het wel, dus da heeft mij nog eens €0,85 gekost om tot 19u te mogen parkeren. Achteraf ontdek ik ne "retributiebon" van €23 achter mijne ruitewisser, uitgeschreven in den tijd tussen mijn eerste en derde poging om te betalen, want ja, die fuckers hunnen bureau is hier achter den hoek dus die controleren om de 5min.
    Aangezien ik wél betaald had maar dat dit vertraging heeft opgelopen door een fout in HUN systeem, vul ik zo'n klachtenformulier in op hun site.

Vandaag antwoord ontvangen:

Geachte mevrouw,

Wij bevestigen de ontvangst van uw bezwaarschrift betreffende de parkeerretributie met ref. ****************.

Na onderzoek van de door u aangehaalde argumenten is gebleken dat ze niet aanvaard worden.

Uw wagen met nummerplaat ******* stond op 14/03/2011 geparkeerd in de **********, een betalende zone. Dit betekent dat het nemen van een parkeerticket of het betalen via sms verplicht is (op de foto\'s, genomen door de parkeerwachter, kunnen wij geen geldig parkeerticket terugvinden achter de voorruit van uw voertuig).

Bij nazicht in het systeem van het sms-parkeren (Mobile-for 4411) stellen wij inderdaad vast dat u niet ingelogd stond voor de periode voor 17:14 uur. De retributiebon die door de parkeerwachter werd uitgeschreven om 17:14 uur is correct opgemaakt.

Omwille van deze reden kunnen wij niet overgaan tot annulering van deze retributiebon.

Wij verzoeken u ons het bedrag van de retributiebon, binnen de vijf werkdagen, over te maken aan de hand van de gegevens die u terugvindt op uw retributiebon.

Hoogachtend,

Parkeerbeheer NV
    (op ******** stonden wel dinges ingevuld natuurlijk, heb da ff weggehaald omda mijn gegevens ni overal online moeten staan )

WTF????????????????????

Iemand al eens iets soortgelijks meegemaakt en/of een idee wa hier tegen te doen valt?

Ok, ik zou het mij gemakkelijk kunnen maken en da gewoon betalen om ervan af te zijn, maar zo zit ek ni ineen, 't ga mij om't principe, hoeveel miljoenen halen die jaarlijks wel ni binnen op zo'n gortige manier?

Morgen gaan ek zowiezo al wel van mijn niet-bestaande ****** maken op hun bureau, maar 'k vermoed dak dan weer zo nen hoop bull**** te horen ga krijgen van "Mevrouw, ik ben daar niet toe bevoegd, bla bla bla, zever zever zever".

En voor de spelling-gestapo (die op elk forum wel aanwezig is ): sorry voor het dialect en soms lelijk taalgebruik, maar in dit geval vind ik het zeer moeilijk om beleefd te blijven (hoewel ik dit in mijn mailing met de oplichters in kwestie wel heb gedaan, aangezien ze anders zowiezo al niet echt bereidwillig zouden zijn).
    betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Re: Oplichting door parkeerbedrijf

Als je merkte dat het via SMS niet lukte kon je nog altijd op de oude manier een ticket kopen aan de automaat
    Ale das mijn gedacht he.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Mooi taalgebruik voor een opvoedster!

Leuk voor die fuckers die hun werk doen, als iedereen zo gaat reageren!

Ik heb eigenlijk veel respect voor die kerels die zich de hele dag laten uitschelden.

Het zijn geen oplichters, zij vertegenwoordigen het systeem dat gewoon belastingen int.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Als je merkte dat het via SMS niet lukte kon je nog altijd op de oude manier een ticket kopen aan de automaat
        Ale das mijn gedacht he.

mir
        Niet iedereen heeft altijd kleingeld op zak/in huis, volgens mij zijn daarom net de bankkaart en zulke sms-systemen bedacht

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
        Mooi taalgebruik voor een opvoedster!

Leuk voor die fuckers die hun werk doen, als iedereen zo gaat reageren!

Ik heb eigenlijk veel respect voor die kerels die zich de hele dag laten uitschelden.

Het zijn geen oplichters, zij vertegenwoordigen het systeem dat gewoon belastingen int.
        Beste Steven, het is niet omdat ik opvoedster ben (trouwens, ik sta in de psychiatrie, onze gasten spreken véél platter dan ik ) dat ik in mijn privéleven steeds correct taalgebruik moet hanteren.
        Bovendien heb ik het met "die fuckers" niet over de parkeerwachters, maar over het algemeen bestuur van dat bedrijf, zij zijn immers degenen die het geld innen en weigeren om hun fouten toe te geven.

Comment

Groot gelijk Lynneke, tenminste een vrouw met niet bestaande ******* aan haar lijf

Weet dat veel van die kerels en bedrijven werken met premies... dan moet ik er geen tekening bij maken zeker.

Verder is het systeem dat prive bedrijven controlerende taken uitoefenen ronduit verwerpelijk!

Laat je niet doen meiske!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
            Groot gelijk Lynneke, tenminste een vrouw met niet bestaande ******* aan haar lijf

Weet dat veel van die kerels en bedrijven werken met premies... dan moet ik er geen tekening bij maken zeker.

Verder is het systeem dat prive bedrijven controlerende taken uitoefenen ronduit verwerpelijk!

Laat je niet doen meiske!
            Oef, toch iemand hier die mijn frustratie begrijpt, waarvoor dank

Net nog eens even naar het parkeerbedrijf gebeld, te horen gekregen dat ze niet terugkomen op hun beslissing en dat, indien ik weiger te betalen, dit bedrag steeds hoger en hoger zal worden en uiteindelijk zal eindigen in een dagvaarding.
            Dilemma: wil ik mezelf dit gedoe aandoen voor een stomme €23 of laat ik me (zoals de meeste Belgen) gewoon doen door dit soort maffia-praktijken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
              ...........
              of laat ik me (zoals de meeste Belgen) gewoon doen door dit soort maffia-praktijken?
              zou het maar doen, anders wordt het een heel duur geintje hoor.
              waar alleen jij maar nadeel van hebt.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bestaat er een procedure om dit aan te vechten eigenlijk? Is er iets vermeld op je retributie document?

Mocht je je verzonden sms boodschappen en zo nog hebben zou je kunnen proberen met deze je gelijk te halen?

Good luck chica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
                  Niet iedereen heeft altijd kleingeld op zak/in huis, volgens mij zijn daarom net de bankkaart en zulke sms-systemen bedacht
                  Dat is geen excuus, je kan altijd aan iemand op straat of in een zaak geld laten wisselen. Je hebt gewoon pech dat hun systeem niet werktte en ze voorbij jouw auto gelopen zijn op dat moment. Misschien is het een les om de volgende keer alsnog een ticket te nemen aan de automaat als het niet lukt via SMS

mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Hallo,
                    Het is eigenlijk heel simpel. Op je afrekening van Mobile for one staan al je sms'jes. Dan kan je controleren of je op het moment dat je geverbaliseerd bent betaald hebt of niet (of beter gezegd, dat je geregistreerd was of niet). Of als je via de verzonden sms-jes in je telefoon kan aantonen..... Als dat niet zo is, dan heb je geen poot om op te staan. Ondanks je frustratie. En soms loopt die sms-communicatie niet vlot, daar kan ik van meespreken (dubbele betaling, geen reacties....). Het is een handig systeem -als het werkt- maar duur.
                    (Diep ademhalen).

Comment

23 euro betalen met de opmerking dat de betaling geen "schulderkentenis" inhoudt, doch slechts valt te beschouwen als een "voorschot" om te voorkomen dat de interesten en boetes zouden oplopen.

Verder hangt het af van de omstandigheden: Wat is het parkeerreglement, welke bewijzen heb je (zij hebben het bewijs dat je voertuig geparkeerd stond in een betalende zone en dat er geen parkeerticket zichtbaar in het voertuig aanwezig was en dat de betaling via SMS na hun registratie gebeurde), wat zegt het reglement over betalingsproblemen (alternatieve betalingsmethode via ticket verplicht?), etc...

Een bewijs van jouw "oprechte bedoeling" ligt misschien in de registratie van jouw betaling van het dagtarief in zone A (voor zover de bank / de GSM-operator je het juiste uur van betaling kan verstrekken) en de betaling van het tarief voor zone B. Je zou daarbij nog een beroep kunnen doen op hun billijkheid, aangezien je reeds het tarief voor een hele dag betaalde + het bijkomende tarief voor de tweede zone....
                      Geniet van foto's maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
                        Hallo,
                        Het is eigenlijk heel simpel. Op je afrekening van Mobile for one staan al je sms'jes. Dan kan je controleren of je op het moment dat je geverbaliseerd bent betaald hebt of niet (of beter gezegd, dat je geregistreerd was of niet). Of als je via de verzonden sms-jes in je telefoon kan aantonen..... Als dat niet zo is, dan heb je geen poot om op te staan. Ondanks je frustratie. En soms loopt die sms-communicatie niet vlot, daar kan ik van meespreken (dubbele betaling, geen reacties....). Het is een handig systeem -als het werkt- maar duur.
                        (Diep ademhalen).
                        Ik ben inderdaad wel zo slim geweest om alle sms-en in mijn inbox te laten staan, morgen ga ik langs hun bureau om het op deze manier te proberen, maar als zij het been stijf houden, valt hier helaas niks aan te doen vrees ik.
                        'k Ga alleszinds proberen om er zo goe mogelijk uit te zien, wie weet zit er wel een eenzame man of lesbienne op dat bureau Vrij zielig eigenlijk, maar zo werkt het wel vaak...

Comment

'k Ga alleszinds proberen om er zo goe mogelijk uit te zien
                          mag ik mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                            mag ik mee?
                            Als we afspreken dat jij hen overtuigt of de boete in mijn plaats betaalt, deal hehe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                              Daarover kan men van mening verschillen. Ooit, jaren terug op de Louizalaan in Brussel had een aannemer boren laten plaatsen met parkeerverbod zodat de mensen die er kwamen werken voor de deur konden parkeren. Aan de voorruit hadden we een toelating van de politie om daar te parkeren, met vermelding van adres e.d. Toch bleken de F*****ers er in te slagen om een "retributie"formulier onder de ruitenwisser te steken (net op de plaats waar de toelating lag). Wij hadden juist gezien dat ze ons "aan't opschrijven" waren en konden de twee parkeerwachters nog inhalen, hun commentaar, niets te maken met toelatingen, dien maar een klacht in....

Vermits parkeerbedrijven privé zijn gaat het er om winst te maken en hopen ze waarschijnlijk dat je het zo gaat laten omdat er tegenin gaan duurder zou kunnen uitkomen dan gewoon betalen.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Working...
                              X