Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplichting door parkeerbedrijf

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oplichting door parkeerbedrijf

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

Verder vind ik reactie #26 er toch een beetje ove

mir
    Ik weet dat ik op het randje zit en misschien iets over het randje.
    Het gaat me er om dat je rechtvaardigheid niet creëert door "er goed uit te zien" maar door argumenten.
    Vrouwe justitia heeft geen blinddoek om er onderdoor te gluren toch?
    En als "er goed uitzien" gebruikt wordt, waarom dan ook geen andere tactieken aanspreken om een rechtvaardige behandeling te "verdienen"?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Ik weet dat ik op het randje zit en misschien iets over het randje.
      Het gaat me er om dat je rechtvaardigheid niet creëert door "er goed uit te zien" maar door argumenten.
      Vrouwe justitia heeft geen blinddoek om er onderdoor te gluren toch?
      En als "er goed uitzien" gebruikt wordt, waarom dan ook geen andere tactieken aanspreken om een rechtvaardige behandeling te "verdienen"?

Pas op ik begrijp je reactie wel, maar zou het zelf niet durven posten

Het is nu eenmaal zo dat iemand die een mooi snoetje heeft alles vlotter gedaan krijgt.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Pas op ik begrijp je reactie wel, maar zou het zelf niet durven posten

Het is nu eenmaal zo dat iemand die een mooi snoetje heeft alles vlotter gedaan krijgt.

mir
        Toch bij sommige mannen. Bij vrouwen krijgen knappe vrouwen dan vaak weer de wind van voor. Alles heeft zijn voor- en nadelen

Comment

Als het betaalsysteem stuk is moet je naar het volgende gaan zeggen ze in de wet, als dit niet kan (omdat er maar ééntje is) dan moet ge uw parkeerschijf zetten.

Dus als je kon bewijzen dat hun systeem "defect" is en je had een parkeerschijf geplaatst, dan had je al een punt om u te verdedigen.
          Een tweede sms-systeem zal daar wel niet bestaan zeker?

Maar zoals reeds door anderen aangehaald ... muntstukken kun je ook gebruiken en Proton op vele plaatsen ook.

Nu versta ik de frustratie wel als alles verliep zoals je aanhaalde maar je haalt ook aan dat je de wagen daar plaatste omdat er nog zware rommel in zat ... vermoedelijk om dat er uit te halen.
          Stond je dan niet in de buurt van je wagen terwijl ze die bon gemaakt hebben?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

@ts wat niet meteen duidelijk is in je bericht maar wel aanleiding heeft me deze vraag te stellen, was je aan het laden/lossen of stond je geparkeerd?

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
            Trouwens, als je zelfstandige bent kan je die 'boete' inbrengen als onkost. Het is trouwens geen boete, maar een tarief voor een dag parkeren. Dat zal normaal ook op het bonnetje staan. Iets in de zin van "U koost voor het dagtarief" of iets dergelijks.
            Even iets duidelijk maken het gaat niet om een boete maar een parkeerretributie en dat is een groot verschil, een boete kan je niet inbrengen en retributie wel.
            Een retributie is een billijke vergoeding voor een prestatie of een dienst geleverd door de stad in het individueel belang of voordeel van degene die gebruik maakt van die dienst of prestatie.

En iedere burger kan deze kosten in brengen in zijn belastingen.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als het betaalsysteem stuk is moet je naar het volgende gaan zeggen ze in de wet, als dit niet kan (omdat er maar ééntje is) dan moet ge uw parkeerschijf zetten.
            Heu kun je die wetgeving dan eens hier zetten art...... (geen gemeentewet want dat is op lokaal niveau)
            Last edited by foto4fun; 23 maart 2011, 03:37.
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Ik dacht ook wel dat wanneer de parkeermeters stuk zijn je je parkeerschijf dient te plaatsen.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                Heu kun je die wetgeving dan eens hier zetten art...... (geen gemeentewet want dat is op lokaal niveau)
                Dit staat in de wetgeving:
                Artikel 27. 3.1, 1°, preciseert : " op plaatsen met parkeermeters of <parkeerautomaten> geschiedt het parkeren op de wijze en onder de voorwaarden die op deze toestellen zijn vermeld. "
                Het is dus van belang dat de modaliteiten voor het parkeren en voor het betalen van het parkeergeld duidelijk worden aangegeven
                2°. Is de parkeermeter of parkeerautomaat buiten gebruik, dan moet de parkeerschijf worden gebruikt volgens de nadere regels van 27.1.
                3°. Het gebruik van de parkeerschijf is niet verplicht bij het parkeren op plaatsen met parkeermeters of parkeerautomaten, wanneer zij in een zone met beperkte parkeertijd liggen, behalve in het geval bedoeld in 27.3.1.2°.
                Op plaatsen gesignaleerd door het verkeersbord E5, E7 of E9a tot E9h, aangevuld met een onderbord met de vermelding " betalend ", evenals op plaatsen met parkeermeters of parkeerautomaten, kan het parkeren eveneens geschieden op andere wijzen en onder andere voorwaarden die ter plaatse ter kennis van de betrokkenen worden gebracht.
                nu @VerSeg waar staat in de wetgeving dat je naar een ander parkeermeter/parkeerautomaten moet gaan?
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht

nu @VerSeg waar staat in de wetgeving dat je naar een ander parkeermeter/parkeerautomaten moet gaan?
                  Ik denk dat je gewoon beroep moet doen op je gezond verstand. Er staat in de wet toch ook niet dat je enkel aan de dichtstbijzijnde automaat mag betalen, wel? Meestal staat er ofwel maar één automaat ofwel staan er verschillende zodanig opgesteld dat je van de ene de andere kan zien. Parkeermeters daarentegen zijn gekoppeld aan één enkele parkeerplaats en daar is de situatie duidelijk (maar kent er nog iemand een plaats waar die nog gebruikt worden?).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    Vanuit het standpunt van verkeer zou parkeren helemaal gratis moeten zijn.
                    Want of het nu betalend is of niet, de straten staan toch overal vol. dus naar verkeersveiligheid of “parkeerbeleid” zoals men het noemt, maakt het niets uit.
                    “parkeerbeleid” is een eufemisme om de mensen het geld uit de zakken te kunnen kloppen.
                    Zeer vreemd hoor.
                    Het is net omwille van het vele verkeer dat men dit wil beperken door parkeergeld te innen en bepaalde zones duurder maken dan andere. Zo ontmoedigd men het gebruik van de wagen en wil men de steden ontlasten.

Als je dan met betalend parkeren zit dan moet je ook gaan controleren of het heeft geen zin.
                    Akkoord dat je vroeger minder kans had tegen de lamp te lopen omdat dit enkel door de politie gecontroleerd werd en er dus minder volk voorhande was.

En ja, ik ken de uitleg van "ik was maar 10minuten te laat". Ge waard te laat he. Punt.
                    Kindjes proberen ook altijd de lijn te verleggen en die krijgen ook straf. Normaal zou je op een zekere leeftijd geleerd hebben dat je die lijn niet moet verleggen. Sommigen leren het nooit.
                    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Het is crapuul ,
                      die minderbegaafde parkeerwachters ,
                      sukkelaars zijn het hahaha ,

@heaucheneaudt , de topicstarter verglijken met een hoer is degoutant en marginaal
                      zeker een uitspraak van een lelijke verbitterde man of vrouw ,

Ikzelf zou hem zeker niet betalen ,mail eens naar p-magazine ,
                      deze hebben er enkele maanden terug een advocaat op gezet op de gangsterpraktijken
                      van onafhankelijke firma's die je gegevens opvragen via t'stad ,

( je kan maar proberen hé , ik weet nog dat er een artikel in stond dat je zeker je boete's niet moest betalen , als deze niet van de politie kwam )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                        Het is crapuul ,
                        die minderbegaafde parkeerwachters ,
                        sukkelaars zijn het hahaha ,

@heaucheneaudt , de topicstarter verglijken met een hoer is degoutant en marginaal
                        zeker een uitspraak van een lelijke verbitterde man of vrouw ,
                        Haha!

Die 2 alinea's gaan héél goed samen! (not)

Trouwens:
                        - welke hoog opgeleide wil dat werk doen?
                        - heel veel opleiding en intelligentie heb je voor de job niet nodig, net als voor het inpakken van goederen bv. maar iemand moet het doen
                        - ondertussen werkt die laag opgeleide toch maar mooi en zit niet aan de dop.

Veel maffia is daar niet aan, klant heeft betaald: OK
                        Klant heeft niet betaald: dagtarief aanrekenen (staat op de parkeerautomaten)

Het is makkelijk op anderen hun kop te zitten voor je eigen fouten.
                        Last edited by nevermore; 23 maart 2011, 10:49.
                        Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

ah geef toch toe dat die parkeerwachters Kl... zijn,
                          soms ben je nog maar achter je ticket of ze staan al te schrijven ,

maar ik heb een mooi alternatief hoor ,
                          onlangs ook ging ik frietjes halen op de markt hier ,
                          en mn auto bewust niet in een parkeerstrook gezet
                          de kl... kwam om me op te schrijven , en ik liet hem maar doen , tot hij klaar was ,
                          ben dan op hem afgestapt om te zeggen dat ik niet reglementair geparkeerd stond en dat hij daar geen zaken bij had ,
                          dat het werk was voor de politie ipv een parkeerwachtertje omdat ik niet reglementair geparkeerd stond ,
                          en eens lekker gelachen in zn gezicht ook

Dus tipje mensen als je op een gearceerde strook ofzo staat , of niet in een parkeervak ,
                          kan die belachelijke parkeerwachter NIKS doen

Comment

Goh ja, kan je doen.

En met wat "geluk" komt er dan een ijverige agent langs, dan krijg je een boete (deze kan je niet inbrengen in je beroepsonkosten en is vaak hoger dan het dagtarief).
                            Met veel geluk oordeelt de agent dat je een gevaar vormt op die plek en laat je takelen. (dan spreken we al over dagtarief parkeren x 10)

Succes!

Comment

hier kan ik me in vinden. Iedereen tracht zijn boterham te verdienen binnen zijn mogelijkheden.
                              in verband met de laatste allinea van je vorige posting; dit zou de dame moeten weten, ze beweert opvoedster te zijn
                              Verder kan ik ze er misschien op wijzen dat deze regelingen ook te maken hebben met de bewoners ook de kans te geven om te parkeren. Als ze straks haar bewonerskaart heeft en ze stelt vast dat er te weinig gecontroleerd wordt en er teveel niet betalers tussen staan, waardoor ze zelf geen plaatsje vindt met haar kaart, gaat ze waarschijnlijk ook klagen bij het district.
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ja hallo nevermore ,
                                als je erbij staat bedoel ik wel hé ,
                                (bvb als je frieten haalt aan een frietkot fzo )

ik ga ook mn auto niet parkeren in een gearceerde zone om dan 5u te gaan winkelen fzo hé

Comment

Working...
                                X