Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale TV wordt duurder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digitale TV wordt duurder

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    De BTW gaat van 12 naar 21%.
    Tja, als gij dat zegt.
    Een tijdje geleden betaalde je bij ons zelfs 21% op een glaasje water. Weet eigenlijk niet of dat nog zo is. Misschien toch eens vergelijken met andere landen in de gemeenschap. Hier is er al eentje:

BTW in Spanje vóór en na de verhoging op 01 juli 2010.
    Het 4% BTW tarief blijft 4% en geldt voor:
    Basisbehoeften zoals: brood , bevroren deeg, eieren, kaas , melk , bonen en groenten en fruit, boeken, tijdschriften en kranten. Schoolbenodigdheden, met uitzondering van elektronica. Medicatie voor mensen, voertuigen voor gehandicapten , rolstoelgebruikers en collectief vervoer voor gehandicapten. Prothese en implantaten.
    Het 7% -tarief werd verhoogd naar 8 %:
    Levensmiddelen in het algemeen, zoals frisdranken, beesten die we eten of fokken, zaden en meststoffen. Contactlenzen en brillen. Liften voor mindervaliden, en items voor de diagnose van ziekten. Gezondheidswerk , sociale diensten , en tandheelkundige toepassingen. Ingevoerde kunstwerken en antiek. Kapsalons. De overdracht van de huisvesting , met inbegrip van garages en bijgebouwen. Huis bouw ( tussen de initiatiefnemer en aannemer). Diensten geleverd door kunstenaars en technici. Sport, culturele en recreatieve diensten, tentoonstellingen en beurzen. Begrafenissen. Hotel en restaurants, schoonmaken van straten en openbare tuinen. Ophaling van afval. Passagiersvervoer en tol.
    Het algemene BTW tarief van 16% steeg naar 18%:
    Alle andere producten, zoals alcoholische dranken en tabak, het fokken van dieren die gebruikt worden voor stierengevechten, landbouwmachines, cd’s, inrichtingen voor de diagnose en monitoring van de zwangerschap en,... televisie- en radiodiensten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Het was nog maar een voorstel en geen besluit, mocht de media niet zo snel met "geruchten" naar buiten komen als "waarheid", dan zouden er misschien ook veel minder discussies ontstaan.
      Natuurlijk VerSeg.
      En als de media dat niet had gepubliceerd dan hadden we het morgen aan ons broek
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Tja, als gij dat zegt.
        Een tijdje geleden betaalde je bij ons zelfs 21% op een glaasje water. Weet eigenlijk niet of dat nog zo is. Misschien toch eens vergelijken met andere landen in de gemeenschap. Hier is er al eentje:
        Ok Poza
        Leve Tenerife! Ook Spanje hee
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Natuurlijk VerSeg.
          En als de media dat niet had gepubliceerd dan hadden we het morgen aan ons broek
          En wie heeft het nu wel aan zijn broek: De media zou beter hebben opgemerkt dat onze premier gisteren zei dat inspanningen in de sociale zekerheid meer hadden geloond dan vooraf begroot.
          Onder een regeerakkoord met opbouw van sociale zekerheid versta ik namelijk niet dat dit in eerste plaats de begroting in evenwicht moet brengen, ten koste van de armen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
            En wie heeft het nu wel aan zijn broek: De media zou beter hebben opgemerkt dat onze premier gisteren zei dat inspanningen in de sociale zekerheid meer hadden geloond dan vooraf begroot.
            Onder een regeerakkoord met opbouw van sociale zekerheid versta ik namelijk niet dat dit in eerste plaats de begroting in evenwicht moet brengen, ten koste van de armen.
            Ok Poza.
            Versta ik voor 100%.
            Had er ook iets van opgevangen... maar je weet, politiek en maatschappij hier op BD
            Het zijn niet de twee onderwerpen zelf maar wat men er soms van maakt en
            waartoe het zou kunnen "lijden" enz. enz.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Verleden jaar kreeg ik een brief van Luminus.
              Die zeiden me gladweg dat de tarieven zouden verhogen.
              De reden was dat zij "vooruitzagen" plus dat er weer extra taksen zouden komen.
              Voor mij was dat een verhoging van bijna 20% mir.
              En die heb ik een gans jaar kunnen betalen.

En nu bij de eindafrekening en ondanks die "foefelare" met dat nachttarief....
              zijn mijn voorschotten gedaald met meer dan 20%.

Wat is dat allemaal?
              Wat permitteren die zich allemaal en wie laat dat toe?
              Allemaal de fout van die zonnepanelen?
              Het zijn idd. niet die paar vierkante meter op jouw dak hoor
              De grote bedrijven nekken ons plus ze pakken nog eens veel poen.
              Je bent niet verplicht om die verhoging te betalen, hé. Je kan dat protesteren (Ik heb dat ook gedaan) : ze hebben me een herberekening doorgestuurd, waarvan de verhoging een pak minder was.

Uiteindelijk heb ik bij de uiteindelijke berekening (na een jaar), dus ook toch nog een pak geld teruggekregen. Dus zelfs die herberekening was een pak te hoog ingeschat.

Ik kan begrijpen dat dat inschatten niet makkelijk is, maar ze zitten er wel altijd naast in de voor hun gunstige richting .
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Je bent niet verplicht om die verhoging te betalen, hé. Je kan dat protesteren (Ik heb dat ook gedaan) : ze hebben me een herberekening doorgestuurd, waarvan de verhoging een pak minder was.

Uiteindelijk heb ik bij de uiteindelijke berekening (na een jaar), dus ook toch nog een pak geld teruggekregen. Dus zelfs die herberekening was een pak te hoog ingeschat.

Ik kan begrijpen dat dat inschatten niet makkelijk is, maar ze zitten er wel altijd naast in de voor hun gunstige richting .
                Dat is het he Polleke
                Maar, op laat me zeggen, 20 jaar tijd is er niet veel veranderd hier thuis qua
                apparatuur.
                En kleine diepvries is er bij gekomen, dat wel.
                Een voorhistorisch wasmachine vervangen door een beter model.

Ik zou kunnen sparen door de stand-by uit te schakelen.
                Bedoel dus elke avond de stroom volledig afsluiten.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  geen probleem hier. De kabel vloog vorig jaar buiten, er rest nu enkel canvas en één via dvb-t en dat slorpt al meer dan voldoende tijd op.
                  En daar ben ik het volledig mee eens. Mocht mijn vrouw niet verslaafd zijn aan "familie" en al die andere ondingen lag heel dat decodergedoe al lang buiten. Lang leve DVBt! gratis en 0% btw.

Comment

Working...
                  X