Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale TV wordt duurder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digitale TV wordt duurder

Heb 13 jaar geleden mijn kabel al afgezegd. Kijk enkel DVD's. Nog geen seconde al die "kwaliteitsprogramma's" gemist hoor
    Betaal al veel teveel voor mijn internetabo in verhouding met de andere landen

Comment

De btw op het kabelabonnement voor digitale televisie wordt dan toch niet verhoogd van 12 naar 21 procent. De maatregel lekte uit in de pers en Open Vld drong erop aan om de verhoging te schrappen.

bron : http://www.vandaag.be/entertainment/...gitale-tv.html

Ale ze zullen elders het geld moeten gaan zoeken

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Binnenkort als we allemaal volgens sommige vogels op de fiets zitten terug fietsplaten,voor degene die dat niet kennen,een autoplaat aan uw fiets, woeaaaahhh.
        https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
          Binnenkort als we allemaal volgens sommige vogels op de fiets zitten terug fietsplaten,voor degene die dat niet kennen,een autoplaat aan uw fiets, woeaaaahhh.
          De fietsplaten hebben ze indertijd afgeschaft, maar daarvoor is de provinciebelasting in de plaats gekomen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Dixit @Vincentvq:

Voor alle duidelijkheid. BTW-verhoging op digitale tv is afgevoerd. Ze komt er niet.
            Much ado about nothing dus.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
              Dixit @Vincentvq:
              Much ado about nothing dus.

Hookee dan.

Het zal dus energie worden.
              En de kleine verbruiker is de klos.

De vergoeding voor de distributie van elektriciteit, een onderdeel van uw
              stroomfactuur, wordt dit jaar met 80 tot 85 euro verhoogd. Distributienetbeheerder
              Eandis probeert op die manier de kosten van de groenestroomcertificaten te
              recupereren. Dat meldt ons een goed ingelichte bron dicht bij het dossier. "In 2012
              wordt de distrubienetvergoeding zelfs tot 90 à 100 euro opgetrokken."

Bedrijven en particulieren die de voorbije jaren in zonnepanelen hebben geïnvesteerd,
              krijgen daar gedurende 20 jaar een subsidie voor onder de vorm van
              groenestroomcertificaten. De kosten hiervoor, die 330 tot 450 euro per 1000 kwh en
              per jaar bedragen, worden gedragen door Eandis en Infrax, de vroegere
              intercommunales.

"Bij het uittekenen van dat subsidiebeleid hebben de beleidsmakers zich compleet
              verkeken op het succes en de gemiddelde opbrengst van die zonnepanelen", zegt onze
              bron. "Het gevolg is nu dat de distributienetbeheerders stilaan bezwijken onder de
              kosten van die certificaten. En die kosten willen ze nu bijna volledig afwentelen op de
              kleinverbruikers, de gezinnen dus. Terwijl het vooral de grote bedrijven zijn met grote
              zonnepaneelparken, die het meeste certificaten binnenrijven."

bron: hbvl
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

je vergeet dat die kost van de zonnepanelen enkel als excuus gebruikt wordt om meer geld binnen te rijven. Je gaat mij niet zeggen dat de netbeheerders geen winsten meer maken maar in een maatschappij als de onze zijn alle argumenten goed om de winst te vergroten.
                Straks ga ik me nog moeten schamen omdat ik geinvesteerd heb in anderhalf certificaat per jaar . Natuurlijk, hoe duurder de elektriciteit wordt hoe meer rendement mijn investering heeft
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Dat doen ze toch ook elke keer ?
                  Een tijd geleden hebben ze het nachttarief ook toegepast tijdens het weekend (dus overdag).
                  De oplossing voor dat "probleem" was snel gevonden : ze hebben de prijs voor het gewone dagverbruik aangepast verhoogd, zodat ze hun "verlies" konden compenseren.

Als ze links iets uitdelen, gaan ze het rechts wel compenseren. Is het normaal dat mensen die geen zonnepanelen kunnen leggen (omdat ze geen privé-eigendom hebben : huurders, appartementeigenaars, ...) moeten betalen voor de premies die die anderen opstrijken ? Je zou denken dat een kWh een kWh is, en toch wordt een kWh van een zonnepaneel duurder terugbetaald, ...
                  Men mag zonnepanelen promoten, maar dan wel op een manier dat het betaalbaar is...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Ik lees deze morgen ook in diverse kranten dat door het succes van zonnepanelen de distributiekosten weer omhoog gaan. Ik wil er toch even op wijzen dat het niet die enkele panelen bij een particulier liggen de oorzaak zijn van de grote GSC kosten. Het zijn dus oa de industriële zonnevoetbalvelden van de rijke ondernemingen die met de GSC's gaan lopen. Daarnaast nog de windmolens en waterkrachtcentrale's. Wist je dat de biocentrale van Rodenhuize nabij Gent op tien jaar tijd 1 miljard euro zal opbrengen aan groenestroomcertificaten voor Electrabel.
                    Maar dat schrijven ze allemaal niet in het artikel he.
                    Ik heb momenteel een goede verstandhouding met mijn buren en zou dit graag zo houden.

Zoals hier reeds geschreven ze moeten ergens een reden vinden om terug het geld uit onze zakken te slaan.

En dan wat betreft de premies, wij werken met 2 en kunnen van geen enkele andere premie genieten. We behoren tot de middenklasse die voor alle premies of kortingen te veel verdiend om ervoor in aanmerking te komen.

Met alle respect, maar ik klaag toch ook niet dat mijn belastingsgeld gaat naar zei die al jaren onterecht steun krijgen van het ocmw of stempelgeld? Dat er anderen zijn die van sociale tarieven genieten voor vanalles en nog wat?
                    Energie wordt steeds duurder maar vind het jammer dat ze het op de gewone burger steekt die jaren gespaard heeft voor zijn zonnepanelen te kunnen aanschaffen.
                    De ene koopt hem graag een nieuwe suv een andere wekelijks nieuwe kleren ; op cafe of restaurant enz ; 4x op reis enz... en de andere spaart voor zonnepanelen.
                    Enige bedoeling van dit artikel is mensen tegen elkaar opzetten en sensatie brengen.

mir
                    Last edited by mir; 19 maart 2011, 10:40.
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Dat doen ze toch ook elke keer ?
                      Een tijd geleden hebben ze het nachttarief ook toegepast tijdens het weekend (dus overdag).
                      De oplossing voor dat "probleem" was snel gevonden : ze hebben de prijs voor het gewone dagverbruik aangepast verhoogd, zodat ze hun "verlies" konden compenseren.

Als ze links iets uitdelen, gaan ze het rechts wel compenseren. Is het normaal dat mensen die geen zonnepanelen kunnen leggen (omdat ze geen privé-eigendom hebben : huurders, appartementeigenaars, ...) moeten betalen voor de premies die die anderen opstrijken ? Je zou denken dat een kWh een kWh is, en toch wordt een kWh van een zonnepaneel duurder terugbetaald, ...
                      Men mag zonnepanelen promoten, maar dan wel op een manier dat het betaalbaar is...
                      Juist juist.
                      En dat heb ik verd.... goed gevoeld?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Ik lees deze morgen ook in diverse kranten dat door het succes van zonnepanelen de distributiekosten weer omhoog gaan. Ik wil er toch even op wijzen dat het niet die enkele panelen bij een particulier liggen de oorzaak zijn van de grote GSC kosten. Het zijn dus oa de industriële zonnevoetbalvelden van de rijke ondernemingen die met de GSC's gaan lopen. Daarnaast nog de windmolens en waterkrachtcentrale's. Wist je dat de biocentrale van Rodenhuize nabij Gent op tien jaar tijd 1 miljard euro zal opbrengen aan groenestroomcertificaten voor Electrabel.
                        Maar dat schrijven ze allemaal niet in het artikel he.
                        Ik heb momenteel een goede verstandhouding met mijn buren en zou dit graag zo houden.

Zoals hier reeds geschreven ze moeten ergens een reden vinden om terug het geld uit onze zakken te slaan.

En dan wat betreft de premies, wij werken met 2 en kunnen van geen enkele andere premie genieten. We behoren tot de middenklasse die voor alle premies of kortingen te veel verdiend om ervoor in aanmerking te komen.

Met alle respect, maar ik klaag toch ook niet dat mijn belastingsgeld gaat naar zei die al jaren onterecht steun krijgen van het ocmw of stempelgeld? Dat er anderen zijn die van sociale tarieven genieten voor vanalles en nog wat?
                        Energie wordt steeds duurder maar vind het jammer dat ze het op de gewone burger steekt die jaren gespaard heeft voor zijn zonnepanelen te kunnen aanschaffen.
                        De ene koopt hem graag een nieuwe suv een andere wekelijks nieuwe kleren ; op cafe of restaurant enz ; 4x op reis enz... en de andere spaart voor zonnepanelen.
                        Enige bedoeling van dit artikel is mensen tegen elkaar opzetten en sensatie brengen.

mir
                        Weten we allemaal mir.
                        Punt is dat de gewone gebruiker kan opdraaien en betalen.
                        Het gaat er niet om of wij je dit wel of niet gunnen.

** Nog vier antwoorden en we belanden bij Godwin

Verleden jaar kreeg ik een brief van Luminus.
                        Die zeiden me gladweg dat de tarieven zouden verhogen.
                        De reden was dat zij "vooruitzagen" plus dat er weer extra taksen zouden komen.
                        Voor mij was dat een verhoging van bijna 20% mir.
                        En die heb ik een gans jaar kunnen betalen.

En nu bij de eindafrekening en ondanks die "foefelare" met dat nachttarief....
                        zijn mijn voorschotten gedaald met meer dan 20%.

Wat is dat allemaal?
                        Wat permitteren die zich allemaal en wie laat dat toe?
                        Allemaal de fout van die zonnepanelen?
                        Het zijn idd. niet die paar vierkante meter op jouw dak hoor
                        De grote bedrijven nekken ons plus ze pakken nog eens veel poen.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

En dus geen verhoging van de BTW. Eerst voorgesteld tot verhoging van OVLD en nu kunnen ze populair gaan doen daar te zeggen dat ze het laten schrappen hebben:

Een verhoging van de btw op digitale tv komt er echter niet. De regering wilde zo de gebruikers van analoge en digitale televisie gelijk behandelen. Analoge tv-kijkers betalen nu al 21 procent. ‘Er is geen enkele reden om digitale televisie beter te behandelen dan analoge televisie’, klonk het donderdag. De maatregel zou 40 miljoen euro opbrengen.

Maar gisterenmorgen drong vicepremier Guy Vanhengel (Open VLD) erop aan om de maatregel te schrappen. En Open VLD haalde zijn slag thuis. Al zorgde het wel voor zure reacties bij andere partijen, die er op wezen dat de maatregel door de liberalen was voorgesteld.
                          Bron: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...3136.art?ckc=1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            je vergeet dat die kost van de zonnepanelen enkel als excuus gebruikt wordt om meer geld binnen te rijven. Je gaat mij niet zeggen dat de netbeheerders geen winsten meer maken maar in een maatschappij als de onze zijn alle argumenten goed om de winst te vergroten.
                            Straks ga ik me nog moeten schamen omdat ik geinvesteerd heb in anderhalf certificaat per jaar . Natuurlijk, hoe duurder de elektriciteit wordt hoe meer rendement mijn investering heeft
                            Haha.... Gij, gij verdorie, gij geldwolf
                            Jong op het middelbaar had ik dat al door: investeren in energie is de toekomst.
                            Had ik het maar gedaan
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              En dus geen verhoging van de BTW. Eerst voorgesteld tot verhoging van OVLD en nu kunnen ze populair gaan doen daar te zeggen dat ze het laten schrappen hebben:

Bron: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...3136.art?ckc=1
                              Ah ok en bedankt.
                              't Was ook in feite niet de moeite he: 43 miljoen euro....
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Eerst voorgesteld tot verhoging van OVLD en nu kunnen ze populair gaan doen daar te zeggen dat ze het laten schrappen hebben
                                Het was nog maar een voorstel en geen besluit, mocht de media niet zo snel met "geruchten" naar buiten komen als "waarheid", dan zouden er misschien ook veel minder discussies ontstaan.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...