Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amaryllis van meer dan 80cm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Amaryllis van meer dan 80cm

Hey juppekes

Ik heb hier een paar van die amaryllis, die nu bloeien, staan.

Nu heb ik wel de indruk dat ik zeer grote bloemen krijg

Uit één bol komen nu 2 bloemen, waarvan er al ene meer dan 80cm hoog is, de andere ook al 70cm

Vooraleer de bloemen uit de kop kwamen, bereikte die eerste bijna 90cm

Zijn er hier nog kenners van die bloemen, die me kunnen vertellen of dit normaal is, of heb ik weer iets speciaals op mijn erf staan

Op tinternet vind ik niet echt veel terug over deze bloemen, en de meeste spreken van bloemen tussen 40 en 60cm.

Bootjes

Re: Amaryllis van meer dan 80cm

ik denk dat ze weinig licht hebben gezien in de winter.
    van te weinig natuurlijk licht hebben planten de neiging langer, bleker en minder stevige stengels te gaan maken.

Comment

Hey juppekes

Dat denk ik nu niet.

Tot twee weken geleden stond er nog niets van plant in mijn pot, zelfs geen enkel blaadje.

Opeens begonnen die bloemen te komen en enkele dagen later de plant zelf.

De pot heeft altijd aan het raam gestaan inde keuken, waar ook 2 grote koepels zitten in het plafond, dus verlichting genoeg.
      Bootjes

Comment

Die dingen zijn tegenwoordig, wegens grote populariteit, "genetisch gemanipuleerd" met als enige referentie "alles in 't heel groot" ... dat verkoopt schijnbaar ...

Comment

Lengte zegt niet alles he

Wat als de groei bij jou in de stengel is gaan zitten, met op top dus maar een petieterig klein bloempje ?

De bollen zijn m.i. niet zozeer genetisch gekweekt, alswel in een koelcel behandeld, dat ze op door de kwekers gewenste momenten in bloei willen schieten (Pasen, Kerst met name).
          Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

'k kan mij nauwelijks voorstellen dat het in een koelcel stoppen bloemen gaat opleveren die 5 tot 10x groter zijn dan de klassieke amarylisbloem
            De koeling, net als de korte-dag periode, manipuleert enkel het groei-bloei seizoen zoals aangegeven ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              'k kan mij nauwelijks voorstellen dat het in een koelcel stoppen bloemen gaat opleveren die 5 tot 10x groter zijn dan de klassieke amarylisbloem
              De koeling, net als de korte-dag periode, manipuleert enkel het groei-bloei seizoen zoals aangegeven ...
              Zijn bloem is niet 80cm groot, maar zijn stengel, als ik het goed begrepen heb.
              Bloemen met een doorsnee van 80 cm lijkt me een normale stengel niet te kunnen dragen.

P.S.
              Hij zet niet voor niks het meetlint naast de stengel in de pot, ipv het horizontaal te houden voor het meten van de doosnee van de bloemen.
              Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Working...
              X