Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte voor Japan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sterkte voor Japan

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    in Sendai staat een der Nikon fabrieken
    waar alle professionele toestellen (D3, D700, F6) worden gemaakt
    Het blijft natuurlijk absoluut nietig en totaal onbelangrijk tegenover de vreselijke ellende die zoveel Japanners gedwongen moeten meemaken, maar toch ook wat hoopvol nieuws.
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Hallucinante beelden die een mens raken.Wij kunnen ons dit moeilijk voorstellen.
      De laatste tijd toch meer van dat natuurgeweld buiten proportie.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Vreselijk, die toestanden. Soms denk ik weleens, als ik zo zie wat wij allemaal uitspoken
        en blijven uitspoken, dat de aarde beeft van schrik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
          Wie zegt dat, lulgozer? Die japanse firma was een klant van mijn werkgever.

Haitianen? daar heb ik daarom dus niets over gezegd.

Ik heb ooit discussie gehad met Japanner, over die aardbeving in Kobe, en hij zegde me dat door hun superioriteit en vernuft ze dat zonder hulp van buitenaf te boven komen. Het westen zou zoiets niet kunnen, waarna hij ruim applaus kreeg van een vijftal andere Jappen.
          Hier heeft hij toch een punt hoor. Als je ziet hoe ze van jongs af aan al 'gedrild ' worden voor zo'n situaties en hoe ze aanpassingen aan de infrastructuur doorgevoerd hebben. De redelijke kalmte tijdens de beving valt daardoor ook op.
          Geef ons zoiets en het is dikke chaos, paniek en ieder voor zich...

Comment

Nabij de kerncentrales van Fukushima is radioactief cesium aangetroffen. Eerder raakte
            bekend dat er zich zware incidenten hadden voorgedaan in twee nucleaire centrales.
            Duizenden mensen werden al geëvacueerd.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Hey juppekes

Ik vraag mij af naar waar al dat water loopt dat in die draaikolk verdwijnt?
              Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                Hey juppekes

Ik vraag mij af naar waar al dat water loopt dat in die draaikolk verdwijnt?
                Denk aan het afloopputje in de "gootsteen" van de keuken.
                Onder het wateroppervlak in de zeebodem zal de reden wel te vinden zijn.
                Gisteren zag ik er een boot in verdwijnen.

Anders vermoed ik dat door een sterke stroming zoiets ontstaat.

Er zijn nu ook al grote landverschuivingen zoals grond- of modderlawines.
                Zo werden huizen bedolven.

Die kerncentrales is erger.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                  Wie zegt dat, lulgozer? Die japanse firma was een klant van mijn werkgever.

Haitianen? daar heb ik daarom dus niets over gezegd.

Ik heb ooit discussie gehad met Japanner, over die aardbeving in Kobe, en hij zegde me dat door hun superioriteit en vernuft ze dat zonder hulp van buitenaf te boven komen. Het westen zou zoiets niet kunnen, waarna hij ruim applaus kreeg van een vijftal andere Jappen.
                  Ik denk inderdaad dat Japan een van de weinige landen is die zoiets met een minimum aan hulp van buitenaf kan verwerken.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als je zag hoe die mensen erop getraind zijn (hopla uit de helikopter, precies special forces) in het geval van een aardbeving...amai! Elke maand een oefening ofzo meen ik gisteren gehoord te hebben op het journaal bij Een ? En 1 september is de nationale aardbevingsoefeningsdag.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Ik denk inderdaad dat Japan een van de weinige landen is die zoiets met een minimum aan hulp van buitenaf kan verwerken.
                      In Japan wordt gevreesd voor een kernramp na de zware aardbeving van vrijdag.

Zaterdagmorgen is een zware knal waargenomen bij de kerncentrales van Fukushima 1.
                      Een van de vier nucleaire reactoren zou ontploft zijn. In de buurt was eerder al radioactief
                      cesium aangetroffen.

Ze kunnen de zaak niet gekoeld krijgen.
                      De diesel-generatoren vielen uit > dus geen stroom meer > geen pompen die nog
                      werkten > geen water voor de koeling.

Iemand beweerde: "Bij een meltdown is er enkel gevaar in een straal van 10 km".
                      Denk toch dat die veel hulp nodig heeft om zo'n onzin te beweren.
                      En als hun grondwater daardoor vervuild wordt.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Laten we hopen dat het geen tweede Tsjernobyl wordt...of een uitgekomen Chinasyndroom zoals men het in de VS noemt...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Laten we hopen dat het geen tweede Tsjernobyl wordt...of een uitgekomen Chinasyndroom zoals men het in de VS noemt...
                          Yup.
                          Dat is een meltdown he Joris.
                          De kern wordt zo heet dat ze zich in de grond boort....
                          En ze hebben grote problemen met de koeling.

* die ontploffing is bevestigd (CNN);

Die centrales zijn al 40 jaar oud Steven.
                          De straling is 8 keren hoger dan normaal en binnen in de centrale meer dan 1000 keer > wie wil daar nog werken?
                          Last edited by theokus; 12 maart 2011, 15:24.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            De straling is 8 keren hoger dan normaal en binnen in de centrale meer dan 1000 keer > wie wil daar nog werken?
                            Laat ons hopen dat ze het onder kontrole krijgen.
                            Nu, iedereen is te koop, terminaal zieke mensen die voor hun nageslacht nog iets willen betekenen? Hard maar niet onmogelijk.
                            Er lopen nog helden rond.

Comment

Zeg Theo..."Steven" ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Laat ons hopen dat ze het onder kontrole krijgen.
                                Nu, iedereen is te koop, terminaal zieke mensen die voor hun nageslacht nog iets willen betekenen? Hard maar niet onmogelijk.
                                Er lopen nog helden rond.
                                Het eiland zelf (het grootste dus) is 2,5 meter opgeschoven....(tot nu toe)

Uit een centrale blijft rook komen...
                                (zie CNN)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X