Bestaat er zoiets als een rechtsverdedigingsvergoeding van de overheid indien ik een rechtzaak win?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vergoeding van de overheid voor een advocaat
Collapse
X
-
- 6 december 2002
-
Labels: Geen
-
-
Re: Vergoeding van de overheid voor een advocaat
Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk berichtBestaat er zoiets als een rechtsverdedigingsvergoeding van de overheid indien ik een rechtzaak win?
-
Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk berichtBestaat er zoiets als een rechtsverdedigingsvergoeding van de overheid indien ik een rechtzaak win?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtvraag het eens aan je advocaat.
grt,bouk.
typisch boukDe gustibus et coloribus non est disputandum
Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk berichtJa, Dat bestaat. De Rechter beslist dan over de rechtsplegingsvergoeding, zoals dat heet. Theoretisch betaalt de verliezende partij de advocaat van de winnende partij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk berichtDus je kan nog steeds de rechtszaak winnen en de volledige kosten zelf moeten betalen - zoadat er slechts één winnaar is: de advokaat.
Het probleem is dat veel oplichters dit ook weten, niemand gaat voor 500 of 1000 Euro een rechtszaak beginnen, je advocaat kost al meer dan waar het uiteindelijk over gaatFotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk berichtDus je kan nog steeds de rechtszaak winnen en de volledige kosten zelf moeten betalen - zoadat er slechts één winnaar is: de advokaat.
Een gekend voorbeeld: Sommigen maken er een sport van om zonder bewijs gemengde huwelijken aan te klagen wegens schijnhuwelijk. Ze hebben bij mijn weten echter nog nooit de bijhorende boete kunnen afdwingen, noch werden zij veroordeeld voor tergend geding, en aldus de kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk berichtJa, Dat bestaat. De Rechter beslist dan over de rechtsplegingsvergoeding, zoals dat heet. Theoretisch betaalt de verliezende partij de advocaat van de winnende partij.Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk berichtDus je kan nog steeds de rechtszaak winnen en de volledige kosten zelf moeten betalen - zoadat er slechts één winnaar is: de advokaat.
Vergeet ook niet dat de rechtsplegingsvergoeding afhankelijk is van de waarde waarover het geschil gaat. Dat er enige gelijkenis is met het ereloon is puur toeval . Bovendien (is mijn ervaring) hebben advocaten blijkbaar alle belang in uitstelLast edited by nabi; 22 februari 2011, 19:06. Reden: wijzigde "die het geschil heeft" in "waarover het gaat"
Comment
-
De verliezer betaalt...
Vanaf 1 januari 2008 treedt een nieuwe wet in werking die ervoor zorgt dat de winnende partij van een proces een forfait krijgt van de verliezer voor zijn
advocaatskosten. Let wel: het gaat hier wel degelijk om de advocaatskosten, niet om de gerechtskosten (dagvaarding, rolrechten, attesten, eventuele vertalingen,...). Wie de gerechtskosten moet betalen, daarover beslist de rechtbank in haar vonnis. Normaal worden ze ten laste van de verliezende partij
(-en) gelegd. Krijgen beide partijen deels gelijk en deels ongelijk (bijv. als de vordering wordt ingewilligd maar niet voor het volledige bedrag), dan kan de rechtbank een verdeelsleutel voor deze kosten opleggen. Ze kan echter ook bepalen dat elk van de partijen de eigen kosten dient te dragen.
Christoffels Advocaten & Bemiddelaars - Just Right - deskundige raadgevers in alle rechtsgebieden. Gratis intakegesprek. Steeds klaar om te adviseren, bemiddelen en u te vertegenwoordigen.
Officieel: http://193.191.208.6/cgi_loi/loi_N.pl?cn=2007042185Never resist temptation or it could go away...
Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel
Comment
-
- 6 december 2002
-
Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk berichtJa, Dat bestaat. De Rechter beslist dan over de rechtsplegingsvergoeding, zoals dat heet. Theoretisch betaalt de verliezende partij de advocaat van de winnende partij.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk berichtEn waarvan hangt dit af? Van de willekeur van de rechter of van mijn mooi gezicht.
Advocaten betaal je trouwens voor een gedeelte via al je rechtsbijstandverzekeringen. Die van de vakbond kan je aftrekken van de belastingen. Dat is de hier gvraagde 'Vergoeding van de overheid voor een advocaat'. Of je al dan niet wint speelt geen rol.Last edited by Poza; 22 februari 2011, 22:22.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk berichtEn waarvan hangt dit af? Van de willekeur van de rechter of van mijn mooi gezicht.
Lees eens : http://www.raadslieden.be/de_nieuwe_...le_studie.html
In die pagina staan de tabellen ook.
Comment
-
Elke rechtszaak heeft één grote winnaar, soms zelfs twee. En het is noch de eiser, noch de verweerder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk berichtElke rechtszaak heeft één grote winnaar, soms zelfs twee. En het is noch de eiser, noch de verweerder
Ik heb zelfs de indruk dat een schade nooit volledig word vergoed. In de States worden bijvoorbeeld in geval van een gerechtelijke dwaling wel duizelingwekkende schadeloosstellingen uitgekeerd door de staat.Last edited by Poza; 23 februari 2011, 11:16.
Comment
Comment