Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een zoektocht naar de gepaste uitdaging.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een zoektocht naar de gepaste uitdaging.

Je kent het wel, of misschien niet,... Het gevoel dat je niet goed weet waarheen. Er is geen specifieke richting waarvoor je studies hebt beëindigd en eerlijkheid zelve zou je zelfs niet weten welke richting je zou kiezen mocht je de keuze weer krijgen.

Net voor onze laatste jaarwisseling heb ik mijn ontslag genomen. Ik was een verkoper op de baan die diepvriesproducten aan de man bracht. Tot nu toe ben ik altijd in de huid van verkoper gekropen. Altijd op de baan...

Maar ik nam dus ontslag. Vanwege meerdere zaken.

1) de uren: Ik vertrok vrij vroeg en kwam altijd s'avonds weer thuis. En er waren plannen om nog langere uren in te voegen.
    2) interesse: ik had geen interesse meer in de functie en zijn producten.
    3) druk: constant op cijfers moeten draaien is niet iets waar ik nog meteen voor zou willen tekenen. Een deadline afwerken, daar heb ik geen problemen mee maar telkens weer dat verkoopcijfer te behalen.
    4) woon-werk afstand: Ik woon nu bij mijn vriendin in Antwerpen en ben zelf van plan naar Antwerpen te verhuizen. Dus is het voor mij ideaal om ook in Antwerpen te werken.
    5) opleiding: Zoals eerder al gezegd heb ik geen specifieke opleiding waardoor je veelal al uit de boot valt bij sommige interessante aanbiedingen. Of je hebt ervaring nodig maar je krijgt de kans niet tot een gesprek om je te laten blijken in de hoeveelheid enthousiasme.

Vanavond heb ik een gesprek om als uitzendconsulent te werken maar om eerlijk te zijn is het maar met het idee in mijn hoofd dat ik weer aan de slag kan. Het groot commercieel gegeven loopt niet in mijn bloed. Toch niet als het om verkoop-sales gaat.

Zijn er nog mensen met zo'n probleem of dit hebben moeten doormaken?

Alvast bedankt om dit te lezen.

Groetjes

Edit: Maak aub geen opmerking op bovenstaande punten. In die zin dat ik een harde en correcte werker ben. Dat ik loyaal ben en zeker flexibel. Maar het is een combinatie van de punten die het zover doet komen.
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Re: Een zoektocht naar de gepaste uitdaging.

Wat doe je graag, wat zijn je sterke punten, je competenties?
    Wil je handenarbeid doen, of is bedienden/administratiewerk meer voor jou?
    Ga je graag elke dag 9-5 doen of wil je flexibiliteit?
    Heb je een goed gestructureerd CV waar je competenties in de verf gezet worden?
    Ben je bereid je bij te scholen?
    Ben je bereid onderaan de ladder te beginnen, wat is je minimum loongrens hier?

Ik kan nog 1001 zaken opsommen waar je eerst zelf moet uit raken om te weten wat je wil...
    Werk vinden is heel goed mogelijk, het hangt af van wat je wil en waar je naartoe wil?

Werken doe je het grootste deel van je leven (de meesten toch) probeer iets te vinden wat je graag wil doen; en doe dan alle mogelijke inspanningen om dat doel te bereiken.

Comment

Geen handenarbeid, eerder bediende.
      Een job waarin je dagelijks met creativiteit in aanraking komt.
      Waarin je flexibel kan zijn, niet enkel qua uren maar ook qua mogelijkheden.
      Dus geen statische functie.
      Absoluut bereid om bij te scholen.
      Zo ben ik ook van plan me in de fotografie bij te scholen want daar wil ik ook meer mee doen dan louter foto'kes nemen.
      Alvast bedankt voor de reactie.
      EMBLEMATA.BE
      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
        Of je hebt ervaring nodig maar je krijgt de kans niet tot een gesprek om je te laten blijken in de hoeveelheid enthousiasme.
        Ik ken het zeker.
        Ben nu al 10 jaar aan de slag bij dezelfde firma.
        Met een simpel A2 administratie diploma heb ik me opgewerkt(met de nodige bijscholing in de firma) tot een functie waar ze inginieurs voor vragen.

Ben het nu al een tijdje beu om verschillende redenen.
        -dagen van 12-14u met een bediendecontract (geen overuren uitbetaald, uren gaan in een flex-pot die je in praktijk nooit kan opnemen wegens teveel werk)
        -moeten werken met incompetente mensen, enkel aangenomen omwille familie van de grote baas
        -.....

Al verschillende sollicitaties gedaan, altijd dezelfde zever:
        -ik doe al 6 jaar ander werk dan waarvoor ik mijn diploma heb (kan ik het nog wel)
        -ik heb 6 jaar ervaring in een hoge functie, maar heb het nodige diploma niet
        -anderen zeggen dan weer dat ik teveel competenties heb en hun aangeboden functie mij niet zal kunnen boeien. (mag ik aub zelf beslissen of het mij aanstaat of niet)
        -......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
          Ik ken het zeker.
          Met een simpel A2 administratie diploma heb ik me opgewerkt(met de nodige bijscholing in de firma) tot een functie waar ze inginieurs voor vragen.

Ben het nu al een tijdje beu om verschillende redenen.
          -dagen van 12-14u met een bediendecontract (geen overuren uitbetaald, uren gaan in een flex-pot die je in praktijk nooit kan opnemen wegens teveel werk)
          -moeten werken met incompetente mensen, enkel aangenomen omwille familie van de grote baas
          -.....

Al verschillende sollicitaties gedaan, altijd dezelfde zever:
          -ik doe al 6 jaar ander werk dan waarvoor ik mijn diploma heb (kan ik het nog wel)
          -ik heb 6 jaar ervaring in een hoge functie, maar heb het nodige diploma niet
          -anderen zeggen dan weer dat ik teveel competenties heb en hun aangeboden functie mij niet zal kunnen boeien. (mag ik aub zelf beslissen of het mij aanstaat of niet)
          -......
          Kan dit perfect volgen.
          De baas is baas en blijft baas en zal nog bazer worden
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

......... (mag ik aub zelf beslissen of het mij aanstaat of niet)
            -......
            natuurlijk, maar kan die "anderen" ook wel volgen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ken het zeker.

Doet me denken aan die reclame die momenteel loopt op de radio.
              Dus je solliciteert voor administratief bediende. En je kan snel, blind en foutloos typen...

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                natuurlijk, maar kan die "anderen" ook wel volgen.
                grt,bouk.
                Ik ook. Waarom nog meer tijd verspillen en energie steken in iets die toch op voorhand gedoemd is om te mislukken. Zij zullen wel beter welk profiel ze zoeken.
                Het heeft geen zin om een kernfysicus te gebruiken om een kachel aan te steken he.. bij wijze van spreken.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Ik ook. Waarom nog meer tijd verspillen en energie steken in iets die toch op voorhand gedoemd is om te mislukken. Zij zullen wel beter welk profiel ze zoeken.
                  Het heeft geen zin om een kernfysicus te gebruiken om een kachel aan te steken he.. bij wijze van spreken.
                  Voor bedrijven heeft het wel zin om een kernfysicus slechts het loon te betalen
                  van een kachel-aansteker.... ook bij wijze van spreken.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Voor bedrijven heeft het wel zin om een kernfysicus slechts het loon te betalen
                    van een kachel-aansteker.... ook bij wijze van spreken.
                    En hoelang denk je dat die kernfysicus gemotiveerd zal blijven? Na 2 weken kunnen ze een nieuwe procedure opstarten en dan zijn ze weer verder van huis.

Comment

Zij die niet gestart geraken: Wordt chauffeur bij DE LIJN en houd dan de openstaande vacatures in het oog. Doorgroeien kan, al is het niet voor iedereen weggelegd en moet je soms wel geduld oefenen.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

1e voorwaarde bij De Lijn: "Ben je bereid regelmatig te staken voor pitluttigheden?"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eLDe Bekijk bericht
                          1e voorwaarde bij De Lijn: "Ben je bereid regelmatig te staken voor pitluttigheden?"
                          Dit is wel scherp door de bocht hoor. Ik werkte er meer dan 36 jaar, meestal met veel plezier, en zo dikwijls wordt er niet gestaakt. Het is natuurlijk zo dat als zo'n bedrijf stil ligt dit een grote weerslag heeft op de gemeenschap. Het is pas dan dat de meeste mensen gaan beseffen dat zonder openbaarvervoer de files nog veel groter zijn.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            Dit is wel scherp door de bocht hoor. Ik werkte er meer dan 36 jaar, meestal met veel plezier, en zo dikwijls wordt er niet gestaakt. Het is natuurlijk zo dat als zo'n bedrijf stil ligt dit een grote weerslag heeft op de gemeenschap. Het is pas dan dat de meeste mensen gaan beseffen dat zonder openbaarvervoer de files nog veel groter zijn.
                            Ja vooral als ze als idioten zonder aankondiging gaan staken en iedereen die wel naar zijn werk wil, zo onverwacht met een hoop problemen opschepen.
                            Sorry maar die actie van gisteren doet me enkel maar walgen van de mentaliteit en kan absoluut niet rekenen op enig begrip (het was dan nog de metrobestuurder zelf die is beginnen te slaan).

/edit: dit is niet persoonlijk bedoeld..

Comment

we wijken (weer) af mensen?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X