Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's drafrenbaan Kuurne

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's drafrenbaan Kuurne

Gisteren eens naar Kuurne geweest om foto's te nemen van het drafrennen.
    Het is me niet goed bekomen. Eerst een kleine 20 km gefietst om er te geraken.
    Na amper 10 foto's te hebben genomen komt een welgekleedde heer mij vragen met welk recht ik foto's neem van de rennende paarden. Ik viel al helemaal uit de lucht, ik had keurig mijn 5 euro inkomgeld betaald, nergens hangt een bordje met "Verboden te fotograferen" en op de website had ik er ook al helemaal niks van gezien. Dus ik zeg dat op een openbare plaats gewoon foto's mogen genomen worden. Waarop meneer antwoordt dat de hippodroom geen openbare plaats is, maar een privé terrein en dat enkel en alleen de huisfotografe recht heeft om foto's te nemen en deze te verkopen. Ik probeer nog in te brengen dat ik hoegenaamd niet de intentie heb om te verkopen, maar het mocht niet baten. De heer is bij me blijven staan tot ik de foto's van mijn geheugenkaartje had gewist en mijn toestel terug in mijn rugzak zat. Waarbij hij mij vertelde dat ik steeds welkom was op de renbaan, maar dat ie mij er nooit meer mocht zien met een fototoestel. En hij voegde er droogjes aan toe dat een amateur niet zo'n materiaal als het mijne koopt... Wie kan bepalen wat een amateur wel of niet koopt???

Ik ga nu toch eens trachten uit te vogelen in hoeverre dat allemaal wettelijk is.
    De huisfotografe loopt er rond met een kleine body met kitlens en maakt ronduit mottige foto's die ze tegen 12,5 euro verkoopt. Dus dit is enkel in het leven geroepen om dat mevrouwtje het alleenrecht te geven om foto's te kunnen verkopen. Men heeft geen andere keuze: zij is de enige, dus men kan de prijs en de kwaliteit niet vergelijken voor men iets koopt. Wil je een foto, dan koop je die bij haar...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Re: Foto's drafrenbaan Kuurne

pff had ze kunnen kussen van mij!

em ging lang mogen blijven staan.
    als er geen borden staan en niks op de site, dan mag het volgens mij.
    ieder zijn hobby!
    nikon stuff

Comment

Die mens kan U niet verplichten om de geschoten beelden te verwijderen.
      Hij kan U misschien wel vragen om U van de renbaan te verwijderen . Maar dat lijkt mij ook sterk dat dit
      zo maar kan. Je hebt immers betaald en doet geen vlieg kwijt.
      Misschien je kaartje van het CVB aanhangen
      Mijn website

Comment

effe mailtje gestuurd!!!
        is op ong. 10 min van mijn deur!
        mss ook es gaan zien een van de komende zondagen
        nikon stuff

Comment

Ja, hij zei dat ik het vooraf kon aanvragen en dat het dan normaal wel goedgekeurd zou worden. Waarop ik hem vroeg als ze 't dan wèl zouden geloven dat ik amateur ben en geen foto's wil verkopen. Ik kreeg geen antwoord meer...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Misschien een shooting day van maken, ineens 20 amateur fotografen. Dan gaat zijn tikker overslaan vrees ik.
            Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dafalgan Bekijk bericht
              Misschien een shooting day van maken, ineens 20 amateur fotografen. Dan gaat zijn tikker overslaan vrees ik.
              yep..daar ben ik zeker voor te porren .
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vraag mij echt af waar dat heerschap het lef vandaan haalt om in mijn plaats te bepalen welk materiaal een amateur kan/mag kopen...

Probleem is enkel nog dat ik ook om andere redenen de renbaan frequenteer. Ik ga mee om te helpen bij het klaarmaken van het paard van een neef. Dus ik loop het risico dat mijn neef zal worden geviseerd als ik daar provocerend kom aandraven met nog een legertje amateurfotografen in mijn zog...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  ...

Probleem is enkel nog dat ik ook om andere redenen de renbaan frequenteer. Ik ga mee om te helpen bij het klaarmaken van het paard van een neef. Dus ik loop het risico dat mijn neef zal worden geviseerd als ik daar provocerend kom aandraven met nog een legertje amateurfotografen in mijn zog...
                  tja...jij komt er toch mee!
                  grt,bouk.

Comment

De renbaan is hier aan mijn deur. En ieder jaar ga ik er ook naartoe voor de start van de wielerwedstrijd Kuurne-Brussel-Kuurne.
                    Dan trek ik uiteraard ook foto's. Vanop de tribune heb ik heel mooi zicht
                    op het podium waar de renners gaan tekenen en worden geinterviewd door Michel Wuyts.
                    Er staan daar echt tientallen mensen te fotograferen met de ene al wat meer dan de andere fatsoenlijk materiaal.
                    Ik zie uiteraard ook niet in waarom men daar niet zou mogen fotograferen.
                    Misschien was het een relatie van die plaatselijke fotografe die geen pottekijkers wou zeker?
                    Een ding zou ik nooit doen, en dat is mijn kaart wissen zodat pipo op zijn gemak zou zijn.
                    Ook vragen wat zijn functie is op de hippodroom en klacht of melding geven aan de organisatie.

Groeten,
                    wistofus.
                    Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                    iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                    Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wistofus
                      De renbaan is hier aan mijn deur. En ieder jaar ga ik er ook naartoe voor de start van de wielerwedstrijd Kuurne-Brussel-Kuurne.
                      Dan trek ik uiteraard ook foto's. Vanop de tribune heb ik heel mooi zicht
                      op het podium waar de renners gaan tekenen en worden geinterviewd door Michel Wuyts.
                      Er staan daar echt tientallen mensen te fotograferen met de ene al wat meer dan de andere fatsoenlijk materiaal.
                      Ik zie uiteraard ook niet in waarom men daar niet zou mogen fotograferen.
                      Misschien was het een relatie van die plaatselijke fotografe die geen pottekijkers wou zeker?
                      Een ding zou ik nooit doen, en dat is mijn kaart wissen zodat pipo op zijn gemak zou zijn.
                      Ook vragen wat zijn functie is op de hippodroom en klacht of melding geven aan de organisatie.

Groeten,
                      wistofus.
                      Ik weet intussen dat de "huisfotografe" een bevriend iemand is. Dus het heeft er enkel mee te maken dat men niet wil dat anderen ook foto's zouden gaan verkopen. Dat is de enige reden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk

tja...jij komt er toch mee!
                        grt,bouk.
                        Ik meld hier enkel wat ik meemaakte gisteren. Ik deed niet het voorstel om massaal naar daar te gaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          Ik meld hier enkel wat ik meemaakte gisteren. Ik deed niet het voorstel om massaal naar daar te gaan...
                          we komen met 105 mannen en 13 vrouwen.
                          grt,bouk.

Comment

We brengen onze snelle AFs mee en de Canons op scherp.
                            https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g
                              We brengen onze snelle AFs mee en de Canons op scherp.
                              Ik denk dat net dààr het schoentje wringt...
                              Men gelooft niet dat ik hobby fotograaf ben (wat al vrij overroepen is in mijn geval).
                              En de huisfotografe gebruikt een Canon xxxD met kitlens, dus ik viel nogal op met die 3de handse 1D Mk II en 2de handse (witte) 70-200mm...

PS: moet je voor de aardigheid 's googlen naar "hippodroom kuurne" en doorklikken naar de foto's... Je weet niet wat je ziet. En mensen betalen daar € 12,5 voor (er is geen andere optie)
                              Last edited by Voltigeur; 14 februari 2011, 17:07.

Comment

Working...
                              X