Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's drafrenbaan Kuurne

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto's drafrenbaan Kuurne

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Ik wil zeker niet 100% gelijk krijgen, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat een aantal hier het heel erg leuk zouden vinden mocht er kunnen bewezen worden dat ik 100% ongelijk heb...
    Doe gewoon wat je al wist;
    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve
    Het occasioneel nemen van foto's voor eigen gebruik of voor werken (school) kan mits op voorhand een toelating wordt aangevraagd.
    PS: kan jij bewijzen dat ik gèèn amateur ben??
    bewijslast ligt bij u
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun
      Doe gewoon wat je al wist;

bewijslast ligt bij u
      Wat ik al wist? Ja, wat ik sinds GISTEREN weet, nadat iemand op het forum een mail naar de organisatie heeft gestuurd en dit als antwoord kreeg. Had ik het VOORAF geweten, dan had ik dat ook effectief gedaan (zoals ik reeds eerder heb gezegd, of heb je dat net gemist/bewust niet gelezen??? )
      En zoals ik hierboven meldde: na de onbeleefde, onbeschofte manier waarop ik erop werd gewezen dat ik geen foto's mag maken, de manier waarop meneer bepaalt welk materiaal een amateur kan/mag kopen, e.d. meer, heb ik al lang geen zin meer om daar nog een foto te nemen. En al zeker niet om een genomen foto beschikbaar te stellen.

Oh, en iedereen is professioneel tot het tegendeel bewezen is? Ik dacht dat het net iets makkelijker te bewijzen is als je iets als beroep uitoefent...
      Nu ja, zoals ik al zei, sommigen vinden er hun plezier in om op allerlei manieren andere forumleden te proberen in het ongelijk stellen, waarschijnlijk om zo hun uitgebreidde kennis te etaleren... Al vraag ik mij af wat hun reactie zou zijn mochten ze 't zelf meegemaakt hebben.
      Last edited by Voltigeur; 15 februari 2011, 19:03.
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

ik weet het ook niet meer zo als ik alles lees, je zou bang zijn om nog ergens iets te gaan fotograferen, krijg sterk de indruk dat je tegenwoordig beter voor alles, privé of openbaar de toestemming gaat vragen, en wees dan nog maar best op uw hoede.
        Iets soortgelijks voorgehad, voor reportage met leerkracht naar de kringloopwinkel geweest, hadden de toestemming gekregen van de directie om er te fotograferen. Mensen waren normaal op de hoogte bij het binnenkomen, de meeste mensen toch maar vriendelijk op de hoogte gesteld en dan vinden ze het meestal wel ok, behalve die éné zure pruim die net men beeld kwam ingewandeld. ik was hem niet eens aan het fotograferen, maar kreeg de tijd niet om het te zeggen, hij kwam op me af, 'zou u onmiddelijk die foto willen wissen!', stond even perplex. Heb ik dan maar gedaan alsof, om geen verdere problemen te krijgen, want hij zag er niet bepaald vrolijk uit. Sprak er een medestudent over aan en die had net hetzelde gehad met dezelfde persoon, deze had wel de discussie aangegaan. Zelfs gewoon bv. in brugge centrum ergens staan fotograferen, de mensen verdragen dus niet dat je ook soms maar je objectief in hun richting wijst, ze houden gewoon hun hand ervoor in het voorbijlopen. We kunnen allemaal tegen niets meer ?
        smile ! ...it confuses people ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat
          ik weet het ook niet meer zo als ik alles lees, je zou bang zijn om nog ergens iets te gaan fotograferen, krijg sterk de indruk dat je tegenwoordig beter voor alles, privé of openbaar de toestemming gaat vragen, en wees dan nog maar best op uw hoede.
          Iets soortgelijks voorgehad, voor reportage met leerkracht naar de kringloopwinkel geweest, hadden de toestemming gekregen van de directie om er te fotograferen. Mensen waren normaal op de hoogte bij het binnenkomen, de meeste mensen toch maar vriendelijk op de hoogte gesteld en dan vinden ze het meestal wel ok, behalve die éné zure pruim die net men beeld kwam ingewandeld. ik was hem niet eens aan het fotograferen, maar kreeg de tijd niet om het te zeggen, hij kwam op me af, 'zou u onmiddelijk die foto willen wissen!', stond even perplex. Heb ik dan maar gedaan alsof, om geen verdere problemen te krijgen, want hij zag er niet bepaald vrolijk uit. Sprak er een medestudent over aan en die had net hetzelde gehad met dezelfde persoon, deze had wel de discussie aangegaan. Zelfs gewoon bv. in brugge centrum ergens staan fotograferen, de mensen verdragen dus niet dat je ook soms maar je objectief in hun richting wijst, ze houden gewoon hun hand ervoor in het voorbijlopen. We kunnen allemaal tegen niets meer ?
          Jep, en ik denk dat in mijn specifieke geval, het vooral van de good will van de huisfotografe zal afhangen als je al dan niet toestemming krijgt als je 't aanvraagt.
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oh, en aan al de personen die deze situatie compleet normaal vinden:
            straks bij de dierentuin, 't Zwin, het Atomium, de Eiffeltoren, Park Paradisio, etc. verboden foto's te nemen. Enkel nog foto's te koop bij een aangestelde fotograaf. Denk daar maar 's over na...

Comment

Oh, en aan al de personen die deze situatie compleet normaal vinden:
              straks bij de dierentuin, 't Zwin, het Atomium, de Eiffeltoren, Park Paradisio, etc. verboden foto's te nemen. Enkel nog foto's te koop bij een aangestelde fotograaf. Denk daar maar 's over na...
              Met het atomium moet je nu al oppassen hoor:

Wat niet wil zeggen dat ik het allemaal maar normaal vind

Yannick

Comment

.....
                Iets vragen is toch geen moeite
                Ik heb een tijdje terug van (rottende)oude treinen foto's gaan nemen en ben eerst in het wachthokje(zit de vzw) gaan vragen of ik foto's mocht nemen en dit terwijl ik vrij over de verlaten sporen kon lopen en er wandelaars waren.(ik ben niet heiliger dan de paus ben ergens als eens weg gestuurd geweest)
                En zoals ik al zei op sommige punten heb je gelijk maar niet op het verbod, je had eerst contact kunnen opnemen maar jij wil dat het ergens te lezen staat nu dat is niet eens verplicht, als een aangestelde zegt dat het niet mag dan mag het niet leer daar eens mee leven.
                ---END---
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Ik was van de week in een wielerhal in Amsterdam om een training bij te wonen om te oefenen met panning, ik heb er ook totaal niet bij nagedacht om eerst toestemming te vragen
                  Mijn nichtje moest die dag trainen. Toen ik foto's aan het maken was kwam er iemand naar me toe en ik begon een beetje zenuwachtig te worden.... Maar hij vroeg of ik op de baan wilde gaan staan zodat ik nog betere foto's kon maken!
                  Je ziet dat het dus ook anders kan. Waarschijnlijk hebben ze daar geen huisfotografe

Comment

Je kan misschien eens vragen of de huisfotografe haar bijverdiensteke aangegeven is aan de belastingen.

Nogmaals : als de organisatie vindt dat ze één bepaalde persoon als 'huisfotografe' mogen aanstellen, is dat hun goed recht, jammer genoeg.

Ik ga regelmatig naar hondenshows en daar zijn heel veel mensen die met - ook deftig materiaal - foto's nemen. Vooral van hun eigen, winnende hond. Ik kan me echter voorstellen dat als er teveel hinder is, sommige organisaties in de toekomst zullen bepalen dat er enkel foto's door een paar mensen genomen mogen worden, en dat zullen dan idd 'de vriendjes' of bevriende pers zijn.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

How , van hondenshows weet ik meer , is meestal geen probleem om daar te fotograferen , alleen het magische woord is er uit : je mag niemand anders hinderen !!!
                      De hondenshow draait om de honden , zorg dat je de toeschouwers/deelnemers niet hindert , de meesten zijn trots op hun dier en willen maar al te graag op een betere kwaliteit foto staan , zet nadien je foto's op picassa en nodig mensen uit die je daar fotografeerde om je werk te gaan bekijken . Op deze manier staan er foto's van mij op de website van de Zwitserse rasvereniging , op de belgische site , diverse kwekers hebben de foto's in de groter formaten opgevraagd , dit was voor mij absoluut geen probleem om gelijkgestemde "Picardiers" te helpen , op deze manier hebben we uiteindelijk ook onze al zo lang onvindbare nieuwe pup gevonden , mensen die het sympathiek vonden dat we de foto's ter beschikking stelden hielpen ons ook zoeken naar kwekers waar nestjes beschikbaar waren ,
                      gewoon wat minder zuur omgaan met de mensen, wat beter luisteren naar mekaar en al eens iets belangeloos doen voor elkaar , kortom al die dingen waar iedereen het wel over heeft dat dit tegenwoordig ontbreekt in ons maatschappij maar nogal dikwijls eens wordt vergeten dat dit bij jezelf begint.
                      mvg Dewiene
                      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                        How , van hondenshows weet ik meer , is meestal geen probleem om daar te fotograferen , alleen het magische woord is er uit : je mag niemand anders hinderen !!!
                        De hondenshow draait om de honden , zorg dat je de toeschouwers/deelnemers niet hindert , de meesten zijn trots op hun dier en willen maar al te graag op een betere kwaliteit foto staan , zet nadien je foto's op picassa en nodig mensen uit die je daar fotografeerde om je werk te gaan bekijken . Op deze manier staan er foto's van mij op de website van de Zwitserse rasvereniging , op de belgische site , diverse kwekers hebben de foto's in de groter formaten opgevraagd , dit was voor mij absoluut geen probleem om gelijkgestemde "Picardiers" te helpen , op deze manier hebben we uiteindelijk ook onze al zo lang onvindbare nieuwe pup gevonden , mensen die het sympathiek vonden dat we de foto's ter beschikking stelden hielpen ons ook zoeken naar kwekers waar nestjes beschikbaar waren ,
                        gewoon wat minder zuur omgaan met de mensen, wat beter luisteren naar mekaar en al eens iets belangeloos doen voor elkaar , kortom al die dingen waar iedereen het wel over heeft dat dit tegenwoordig ontbreekt in ons maatschappij maar nogal dikwijls eens wordt vergeten dat dit bij jezelf begint.
                        mvg Dewiene
                        Voila, dat was het nu. Ik had nog met plezier mijn 70-200 eens uitgeleend aan de huisfotografe, en de bruikbare foto's had men gewoon de volgende week op CD-rom gratis gekregen. Maar ik kreeg zelfs de kans niet om dat te zeggen...
                        En inderdaad, je moet niemand hinderen. En daar let ik ook op.
                        En zoals ik al zei, een foto van een paard dat over de finish gaat en de prijsuitreiking interesseren mij hoegenaamd niet. Dus de huisfotografe, noch het publiek weren door mij gehinderd. Men is zelfs speciaal naar de andere kant van de renbaan moeten komen om mij te zeggen dat ik geen foto's mocht nemen.

Comment

.......... Men is zelfs speciaal naar de andere kant van de renbaan moeten komen om mij te zeggen dat ik geen foto's mocht nemen.
                          men vond misschien, dat u zich daar verdacht ophield?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            men vond misschien, dat u zich daar verdacht ophield?
                            grt,bouk.
                            Dit zijn speculaties/insinuaties van iemand die noch de renbaan, noch mij, noch de situatie kent...
                            Soms lijkt het er echt op alsof mensen hier naar redenen zoeken om mij compleet in het ongelijk te kunnen stellen.

Comment

Dit zijn speculaties/insinuaties van iemand die noch de renbaan, noch mij, noch de situatie kent...
                              Soms lijkt het er echt op alsof mensen hier naar redenen zoeken om mij compleet in het ongelijk te kunnen stellen.
                              dan moet je toch AL mijn comments nog maar eens goed lezen!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                dan moet je toch AL mijn comments nog maar eens goed lezen!
                                grt,bouk.
                                Bouk, enkel het eerste gedeelte was op jou en jouw LAATSTE post bedoeld.
                                Het laatste gedeelte was in zijn algemeenheid bedoeld.
                                Sorry voor het misverstand, was eigenlijk ook niet zo heel duidelijk.

Comment

Working...
                                X