Het witloof staat hier al te pruttelen. Straks de hesp eromheen, wat bechamel-kaassaus erover en in de oven. Pureetje erbij, een witbierke, ... hmmm.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hmmm...
Collapse
X
-
Hmmm...
Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
And why do we fall, Bruce?Labels: Geen
-
-
Re: Hmmm...
...mogen we komen eten?
Krijg al het water in m'n mond. Lekker
Bij ons zullen het vanavond gewoon boterhammen (13-granen brood) met kaas worden.
De keus zou snel gemaakt zijnNikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
-
Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk berichtHet witloof staat hier al te pruttelen. Straks de hesp eromheen, wat bechamel-kaassaus erover en in de oven. Pureetje erbij, een witbierke, ... hmmm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk berichtHet witloof staat hier al te pruttelen. Straks de hesp eromheen, wat bechamel-kaassaus erover en in de oven. Pureetje erbij, een witbierke, ... hmmm.
heb net twee koppen dikke maaltijdsoep op. denk dat dat zal volstaan voor vandaag.
(indien niet, dan hou ik jullie op de hoogte )
Comment
-
Gisteren een variatie hierop klaargemaakt nl met prei.
Enkel omdat de zoon dat zo lekker vindt, want aan mij is dit niet besteed....
Wat vinden jullie daar lekker aan? De korst van de kaas?
Ik ken lekkerdere bereidingen met witlof! De bechamelsaus kills de smaak van het witlof.
Mijn gedacht hé
Maar laat het u vooral smaken
MielD90 - D70 - F80 + glas
Comment
-
-
nog erger dan spruitjes of prei.
ga hier voor peen en uien met klapstuk.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtBuhhhh ben net even over mijn ... gegaan, na dit te hebben gelezen.
voordeel....dan blijft er meer over voor ons. Gelukkig dat smaken verschillenNikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
Comment
-
Ge zou da witloof beter naar een songfestival sturen ...
Nee, 't komt hier morgen of overmorgen ook op tafel. Als kind kreeg je dit niet door mijn strot, nu gaat het er vrijwillig in. Hoe smaken kunnen veranderen met de jaren hé....
Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtBuhhhh ben net even over mijn ... gegaan, na dit te hebben gelezen.
ga hier voor peen en uien met klapstuk.
grt,bouk.
Ik heb het ondertussen al achter de kiezen. Na drie stuks was het buikske toch wel vol
De bechamelsaus was wel een klein beetje 'kabbelig' geworden (geschift?). Maar de smaak was OK. Ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb er wel een eierdooier bijgedaan, en wat citroensap. Voor het in de oven ging zag het er nog goed uit.
.Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
And why do we fall, Bruce?
Comment
-
Mijn ouders kweken dat witloof zelf (op grond uiteraard, die watercultuurdingen zijn gewoonweg niet te vreten...).
Vroeger moest ik ook niet veel weten van witloof (veel te brak van smaak), maar sinds ze er zelf voor zorgen, is dat ferm veranderd.Groeten,
Polleke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtMijn ouders kweken dat witloof zelf (op grond uiteraard, die watercultuurdingen zijn gewoonweg niet te vreten...).
Vroeger moest ik ook niet veel weten van witloof (veel te brak van smaak), maar sinds ze er zelf voor zorgen, is dat ferm veranderd.
Je moet ze eens stoven en als ze bijna gaar zijn twee grote soeplepels cassonade toevoegen.
Haal ze eruit en leg ze op het bord.
Zet het vuur onder de diepe pan nu hoger en laat het sap karamelliseren.
Overgiet het witloof met de karamel.
Gewoon fantastisch.
Ik heb deze middag een ratatouille klaargemaakt met vis en tagliatelle.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
Comment