Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raiogestuurde klok

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Raiogestuurde klok

Mijn radiogestuurde klok werkt niet meer na het even uithalen van de batterij voor een ander doeleind . Daarna terug die batterij er in gestoken en sindsdien werkt de klok niet meer . Dit is nu toch al 3 dagen geleden . Op de achterzijde van die klok staat er een reset , een set en een wave knopje om in te drukken . Ondanks verschillende malen op dat reset knopje gedrukt te hebben krijg ik ze niet meer aan de praat .
    Iemand een oplossing ?

Re: Raiogestuurde klok

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Mijn radiogestuurde klok werkt niet meer na het even uithalen van de batterij voor een ander doeleind .
    Iemand een oplossing ?
    zitten de batterijen er goed om in.
    plus op plus en min op min?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
      Mijn radiogestuurde klok werkt niet meer na het even uithalen van de batterij voor een ander doeleind . Daarna terug die batterij er in gestoken en sindsdien werkt de klok niet meer . Dit is nu toch al 3 dagen geleden . Op de achterzijde van die klok staat er een reset , een set en een wave knopje om in te drukken . Ondanks verschillende malen op dat reset knopje gedrukt te hebben krijg ik ze niet meer aan de praat .
      Iemand een oplossing ?
      Aan het raam gelegd?
      Accu zeker goed?

Comment

Zo doe ik het ook, nieuwe bat en aan het raam leggen... Soms doet ze even raar en koerst ze het juiste uur voorbij, is een PHILIPS
        Flickr

Comment

Er is een groot verschil inzake ontvangstgevoeligheid bij die dingen.
          Raar maar waar.

Ik heb er hier ook eentje die een bar slechte ontvangst heeft. Die moet ik al op onze tuintafel zetten om een goede ontvangst te kunnen krijgen. Eenmaal ze opgestart is kan ik ze dan naar binnen verhuizen.....

Dus een paar keer van plaats veranderen, eens bij het raam zetten en desnoods effe buiten.

Als je er te veel mee sukkelt, gewoon wegjassen en voor 8 euro een nieuwe in den Aldi gaan halen. Die van de Aldi zijn wél goed !

Ik heb twee JUNGHANS radiogestuurde polshorloges en die werken wél overal.

PS: Dat radio-signaal opvangen gaat ook niet op 123; soms moet je wel 5-10 minuten geduld hebben.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Mijn radiogestuurde klokjes laten het soms ook afweten. Bij nieuwe batterij zeker bij een raam zetten en weg van storingsbronnen (TV, PC, monitor e.d). De laatste 2-3 weken merk ik trouwens op dat 1 van mijn klokjes hier soms ook enkele uren geen sync maakt (normaal op het uur). Bij nieuwe batterijen kan het 10 minuten duren eer je een sync hebt.

Hetzelfde heb ik soms met de buitenthermometer die een korte of langere tijd geen temperatuur aangeeft maar dan automagisch weer normaal werkt.

Zorgen voor goede ontvangst en proberen om storingen te vermijden....
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Ik heb jaren geleden ook eens zoiets meegemaakt.
              We gingen op reis naar Oostenrijk en ik nam de radiogestuurde wekker mee.
              Toen ik hem daar uit de valies haalde was hij als het ware het noorden kwijt. Ik dacht eventjes de batterijen eruit en terug er weer in en het zal wal weer gaan, ja?, tarara, niets dus.
              Thuis werkte hij nochthans perfekt. Dan bij terug thuiskomst hier ook nog eens geprobeerd,
              maar nada, niets om hem weer op gang te brengen. Had er nochthans 30euro aan versleten.
              Had hem gekocht voor de "zachte" wekker die erin zat. Eerst heel stilletjes piepgeluidjes en na een minuutje wat luider. Kwestie van het ganse huishouden hier niet op stelten te zetten.
              Dan maar een nieuwe gekocht die het nog altijd goed doet, maar maakt als wekker veel kabaal

Zou het systeem niet meer kunnen missen. Altijd de juiste tijd en niet meer omkijken naar de omschakeling van winter naar zomeruur

Groeten,
              wistofus
              Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
              iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
              Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Ik zal al jullie raadgevingen eens opvoplgen en anders de vuilbak in en een nieuwe kopen .

Comment

Re: Radiogestuurde klok

Niets hielp tot dat ik er eens goed mee heb geschud en de wijzers zetten zich in beweging tot 12 uur en daar bleef het bij .
                  Last edited by noliko; 6 februari 2011, 16:10. Reden: Taalfout

Comment

Als em op 12 uur staat dan heb je een reset gedaan normaal.
                    De klokt wacht dan gewoon tot hij een goed signaal kan oppikken.
                    Het sygnaal moet komen uit duitsland en is zeer gevoelig voor weersomstandigheden! (geloof het of nie)
                    Doordat we in belgie al een eindje van de zender weg zijn werkt het hier soms een hele tijd niet.
                    Je moet gewoon wachten, en als em na een dag nog niet in beweging komt, geef em een reset en zet em eens op een ander plaats bij het raam.

Comment

Ik heb ook zo een radiogestuurde wekker op de slaapkamer, als de stroom wegvalt krijgt hij geen uur door tot je de rolluik omhoog doet en met de wekker voor het raam gaat staan.
                      Bovendien moet ik dan de antenne er uit trekken anders staat elke week het uur s'morgens verkeerd veroorzaakt door het slechte ontvangst denk ik, door de antenne er uit te trekken blijft de data behouden.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

verplicht leesvoer voor fans van radiogestuurde tijdaanduiding ... als je dit begrijpt gebrijp je alles

http://en.wikipedia.org/wiki/DCF77

Comment

Working...
                        X