Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik vraag mij af: als ik met een elektrische auto moest rijden en harder rij dan 90 per uur, dan vervuil ik toch niks ?
Hoewel: batterij zal rapper leeg zijn, dus rapper aan den elektriek.
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Ik vraag mij af: als ik met een elektrische auto moest rijden en harder rij dan 90 per uur, dan vervuil ik toch niks ?
Hoewel: batterij zal rapper leeg zijn, dus rapper aan den elektriek.
Juist
Ik geef Touring gelijk: een (smog-)alarm helpt totaal niks aan de smog zelf.
Juist
Ik geef Touring gelijk: een (smog-)alarm helpt totaal niks aan de smog zelf.
Ben ik het helemaal mee eens, een verlaagde snelheid als het eigenlijk al te laat is ... en het effect is zo goed als nihil ... maar het is wel een prachtige manier om boetes uit te schrijven en zo extra geld uit onze zakken te kloppen
Als je dan al netjes 90 rijdt aan Leuven (E40) richting Brussel dan 'zitten ze in je gat' dat het niet normaal is en beginnen ze nog te met hun lichten te flikkeren ook ... als die dan voorbij vliegt ... want hij is al gefrustreerd omdat je niet snel genoeg uit de weg ging, dan snijdt hij meestal nog vlak voor je neus de pas af ... want hij moet de A2 op natuurlijk
Ik heb soms echt zin om eens een externe flits mee in de auto te nemen en me eens serieus te amuseren als dergelijke idioten je voorbij rijden tegen véél te hoge snelheid ... maar met mijn geluk zal ik waarschijnlijk net een politie 'flitsen' en zelf een boete krijgen
Juist
Ik geef Touring gelijk: een (smog-)alarm helpt totaal niks aan de smog zelf.
Denk ik ook.
Oorzaak van de smog (behalve het weer) zijn de industrie, het verkeer en particuliere woningen.
De industrie legt men geen extra normen op, de particuliere woningen ook niet (oncontroleerbaar) en het vrachtvervoer blijft ook tegen 90Km/u verder uitstoten. Rest het kleinere percentage van de vervuiling door auto's.
Als het totaal aan fijn stof 100% bedraagt en de verdeling is (bv.) 50% industrie, 10% huizen, 25% vrachtwagens, 15% auto's dan blijft de uitstoot nog steeds 93.5% als de gewone wagens maar de helft meer zouden uitstoten.
Men geeft trouwens zelf aan dat het verkeer niet volledig de schuldige is omdat de meeste smog zich rond de steden voordoet (meer industrie, huizen....).
Om efficiënt te zijn zou de industrie dus de productie moeten terugschroeven, de verwarming wat verlagen en ook het vrachtvervoer trager laten rijden. Probleem, de industrie gaat dat niet nemen, de transportsector gaat op zijn achterste poten en prive woningen zijn niet controleerbaar....
Denk ik ook.
Oorzaak van de smog (behalve het weer) zijn de industrie, het verkeer en particuliere woningen.
De industrie legt men geen extra normen op, de particuliere woningen ook niet (oncontroleerbaar) en het vrachtvervoer blijft ook tegen 90Km/u verder uitstoten. Rest het kleinere percentage van de vervuiling door auto's.
Als het totaal aan fijn stof 100% bedraagt en de verdeling is (bv.) 50% industrie, 10% huizen, 25% vrachtwagens, 15% auto's dan blijft de uitstoot nog steeds 93.5% als de gewone wagens maar de helft meer zouden uitstoten.
Men geeft trouwens zelf aan dat het verkeer niet volledig de schuldige is omdat de meeste smog zich rond de steden voordoet (meer industrie, huizen....).
Om efficiënt te zijn zou de industrie dus de productie moeten terugschroeven, de verwarming wat verlagen en ook het vrachtvervoer trager laten rijden. Probleem, de industrie gaat dat niet nemen, de transportsector gaat op zijn achterste poten en prive woningen zijn niet controleerbaar....
Wintersmog wordt bij hoofdzaak veroorzaakt door SO2 en fijnstof en temperatuursinversie. Dat de industrie niet wordt gecontroleerd is de reinste onzin want die mogen het heel jaar door niet veel uitstoten. Het zijn eigenlijk vooral de auto's die het probleem veroorzaken. Of het nu helpt of niet daar bemoei ik me niet mee maar een goeie filter/katalysator in elke auto zou meer doen denk ik.
Of het nu helpt of niet daar bemoei ik me niet mee maar een goeie filter/katalysator in elke auto zou meer doen denk ik.
Laat nu juist het te traag of te weinig rijden een oorzaak zijn van het slecht functioneren van deze dingen ... ze werken pas goed als ze goed warm staan en er voldoende gereden wordt.
Als die filters verstopt geraken is er maar een ding mogelijk om ze te vernietigen ... verbranding.
Ja ... gewoon uitstel van executie en vooral het laten draaien van de commerce.
Te traag rijden is zeker niet goed, te snel echter ook niet . En ja 120 is in die zin te snel voor de meeste auto's, als ik met mijn moeder haar twingo 120 probeer te rijden wil ik niet weten wat daar uitkomt alachter.
Een beter idee (enkel voor het milieu) is het afschaffen van drempels, zorgen voor groene golven bij verkeerslichten, allé alle maatregelen waardoor mensen minder moeten remmen en optrekken.
Comment