Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smog alarm.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Smog alarm.

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Waar staat dat??
    Ik zeg alleen dat de industrie niet minder moet uitstoten op smogdagen terwijl daar toch ook een groot deel van de uitstoot zit.

BTW, de "groene golf" zou een goede oplossing zijn en de drempels dragen inderdaad ook bij tot extra uitstoot, verbruik en slijtage.
    Bij de industrie gaat het om rookgaszuivering die is moeilijk aan te passen voor enkele dagen. Minder produceren zou kunnen maar wil jij vertellen tegen de arbeiders dat ze geen 120 geen 90 maar gewoon niet moeten rijden omdat de fabriek stil ligt?
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
      Bij de industrie gaat het om rookgaszuivering die is moeilijk aan te passen voor enkele dagen. Minder produceren zou kunnen maar wil jij vertellen tegen de arbeiders dat ze geen 120 geen 90 maar gewoon niet moeten rijden omdat de fabriek stil ligt?
      pffft... spijtig dat je op een forum geen handen en voeten kan gebruiken om iets uit te leggen
      Het gaat er om dat die 90 i.p.v 120 voor gewoon verkeer geen nut heeft omdat de andere vervuilers niet aangepakt worden. Een klein percentage moet een percentage minder uitstoten en de rest niet. Ergo: het heeft geen nut. Ik heb dan ook niet gezegd dat de industrie minder moet vervuilen tijdens smogalarm (de naam alleen al). Ik meen echter dat als je de uitstoot wil beperken je dat bij alle uitstoot moet doen. Vermits dat niet het geval is heeft de beperking tot 90Km/u ook geen nut. Een deel van de vervuilers (auto's) moet op een deel van de wegen (snelwegen) in een deel van het land (assen tussen steden) trager rijden. Het nut ontgaat me.... vooral omdat men overal uitstootverhogende maatregelen treft (drempels e.d.)
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Ben ik het helemaal mee eens, een verlaagde snelheid als het eigenlijk al te laat is ... en het effect is zo goed als nihil ... maar het is wel een prachtige manier om boetes uit te schrijven en zo extra geld uit onze zakken te kloppen
        Heel juist. Daarom: binnenkort permanent verlaagde snelheid!
        Zo beter?

Ik heb er geen idee van of de maatregel enig merkbaar effect heeft en daar ga ik geen uitspraken over doen zo lang ik dat niet weet. Want net zo goed als dat het maar 5% effect kan hebben, kan het ook 50% effect hebben. Niet discussieren dus over iets waar je niets over weet.

Wat wel weer merkbaar is in zo'n discussies: "laat de andere er maar voor opdraaien en/of maatregelen treffen".
        Nagenoeg iedereen rijdt met de wagen en voelt zich aangevallen. Ik wil de fora wel eens zien als men morgen iedereen met een verbrandingsinstallatie in huis (kachel, mazoutketel, gasketel,...) zwaar gaat belasten voor elke kg CO2 dat ze uitstoten boven een maximumwaarde. Omdat ze ontdekt hebben dat 75% van de smog va de gezinnen komt. Dan is't kiezen: of in de koude zitten of zwaar betalen. "Maar ge moogt wel 120 rijden op de autostrade".
        Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          pffft... spijtig dat je op een forum geen handen en voeten kan gebruiken om iets uit te leggen
          Het gaat er om dat die 90 i.p.v 120 voor gewoon verkeer geen nut heeft omdat de andere vervuilers niet aangepakt worden. Een klein percentage moet een percentage minder uitstoten en de rest niet. Ergo: het heeft geen nut. Ik heb dan ook niet gezegd dat de industrie minder moet vervuilen tijdens smogalarm (de naam alleen al). Ik meen echter dat als je de uitstoot wil beperken je dat bij alle uitstoot moet doen. Vermits dat niet het geval is heeft de beperking tot 90Km/u ook geen nut. Een deel van de vervuilers (auto's) moet op een deel van de wegen (snelwegen) in een deel van het land (assen tussen steden) trager rijden. Het nut ontgaat me.... vooral omdat men overal uitstootverhogende maatregelen treft (drempels e.d.)
          . Op de plaatsen van serieuse smogalarm - dit is In Brussel en in de onmiddelijke buurt van bepaalde stukken snelweg- zijn weinig andere vervuilers. Dat zie je op de kaartjes die de gevaarlijke plaatsen aanduiden. Er rijden daar wel veel meer diezels die aanzienlijk meer fijn stof strooien van het moment ze harder dan 90 gaan.

Comment

Dikke zever, dat smog alarm.
            Dient m.i. alleen om het gebrek aan doortastende maatregelen te camoufleren.

Er is een "partikel-taks" nodig; niet alleen een premie voor partikelfilters.
            Vervuilers zwaar afstraffen.
            Kjk maar hoe CO2-heffingen hun doel niet hebben gemist.

Comment

Waarom mogen de benzineauto's geen 120 rijden Die hebben toch geen fijn stof
              Maarre alle gekheid op een stokje, sedert het smogalarm zijn er precies toch minder files op de Antwerpse ring dank zij de 90 km/uur regel en dat zal wel een beetje helpen tegen de smog.
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                Waarom mogen de benzineauto's geen 120 rijden Die hebben toch geen fijn stof
                Maarre alle gekheid op een stokje, sedert het smogalarm zijn er precies toch minder files op de Antwerpse ring dank zij de 90 km/uur regel en dat zal wel een beetje helpen tegen de smog.
                fijn stof is een hype

Het is een probleem maar niet het enige (mss zelfs niet het grootste). SOx, NOx, KWS, PAK's, enz worden ook uitgestoten en die vormen ook mee de smog.
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Vandaag ben ik voor het werk naar Duitsland geweest, in Nederland en Duitsland hebben we nergens een speciale snelheidsbeberking gezien om de smog te verminderen.
                  Is het dan alleen in Belgie dat ze zo'n maatregel kunnen verzinnen om wat extra geld binnen te krijgen? (gisteren hebben de flitsers weer veel werk gehad).

Ik vraag mij ook af of ik met mijn benzinewagen wat sneller zou mogen rijden, die produceert per kilometer minder fijn stof dan de meeste dieselwagens...

In Duitsland hebben we wel een kleine vrachtwagen gezien die flink wat roet uitspuwde, en die reed maar 90km/h.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Smog alarm voorbij ! Scheuren maar
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                    X