Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een vriend van mij wil een nieuwe laptop kopen en twijfelt tussen 2 merken (specs min of meer hetzelfde - Core i3, 4Gb RAM, enz.). Prijs is identiek.
Welk merk heeft de voorkeur : Toshiba of Acer ?
Een vriend van mij wil een nieuwe laptop kopen en twijfelt tussen 2 merken (specs min of meer hetzelfde - Core i3, 4Gb RAM, enz.). Prijs is identiek.
Welk merk heeft de voorkeur : Toshiba of Acer ?
Het voornaamste verschil tussen merken zit in hun support. En dan nog is dat behoorlijk gelijklopend...Technische verschillen tussen verschillende merken laptops zijn zeer klein. De prijs is meestal een betere indicatie om de kwaliteit aan te duiden, dan het merk. De meeste merken komen trouwens uit dezelfde fabrieken, die op de ene lijn dan HP leveren, en ernaast een Macbook pro...
Kan je het ding niet missen, dan neem je er beter een next business day on site garantie bij. Bij niet professionele laptops zal dat waarschijnlijk niet lukken, en dan mag je vlotjes op 14 dagen rekenen als het ding eens hersteld moet worden (laptops worden gewoon opgestuurd, i.p.v. hersteld in het verkooppunt).
You may not care so much about tech support for your desktop, but for a laptop it matters a bit more.
Voor wat het waard is: geen klachten over 2 Acers (eentje van september 2004, eentje van jaarwisseling 2005-2006), noch over de support van Acer. En die hebben we toch eens nodig gehad.
(Ik heb mijn verhaal over de support eens ooit neergeschreven: hier)
Last edited by nabi; 31 januari 2011, 14:22.
Reden: link toegevoegd
Welk merk er ook gekozen wordt, kijk voor de aankoop in elk geval eens op de plaatsing van de USBslots, kwestie van verregaande frustraties achteraf te vermijden.
welk merk er ook gekozen wordt, kijk voor de aankoop in elk geval eens op de plaatsing van de usbslots, kwestie van verregaande frustraties achteraf te vermijden.
Ik heb nog een Tochiba laptop en die heeft mij nog niet in de steek gelaten.
Enkel het toetsenbord verfoei ik soms. Alles ligt zo dicht bij mekaar dat ik er nogal eens naast zit en soms ineens een gans stuk tekst verloren ben, of ergens middenin een ander stuk tekst beland. Dat zal allicht eigen zijn aan de meeste laptops. Maar dit is toch iets wat ik persoonlijk heel belangrijk vind.
Voor wat het waard is: geen klachten over 2 Acers (eentje van september 2004, eentje van jaarwisseling 2005-2006), noch over de support van Acer. En die hebben we toch eens nodig gehad.
Als je een 17" wilt en je budget is max 599 euro, dan ben je natuurlijk al beperkt in je keuze. Ik had hem zelf ook Dell aangeraden, maar als ik er één samenstel (is gewoon voor de basic dingen, surfen, e-mail, Word en eens een fotootje bewerken) dan kom ik al een stuk boven het budget.
Als je een 17" wilt en je budget is max 599 euro, dan ben je natuurlijk al beperkt in je keuze. Ik had hem zelf ook Dell aangeraden, maar als ik er één samenstel (is gewoon voor de basic dingen, surfen, e-mail, Word en eens een fotootje bewerken) dan kom ik al een stuk boven het budget.
ik zou ze eens proberen bekijken bij daglicht
een vriendin heeft onlangs goedkope packard bell gekocht, ze moet met dat ding donker hoekje opzoeken ... in nabijheid van raam is scherm onleesbaar ...
Comment