Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop : Toshiba of Acer ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe laptop : Toshiba of Acer ?

Een vriend van mij wil een nieuwe laptop kopen en twijfelt tussen 2 merken (specs min of meer hetzelfde - Core i3, 4Gb RAM, enz.). Prijs is identiek.
    Welk merk heeft de voorkeur : Toshiba of Acer ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Nieuwe laptop : Toshiba of Acer ?

eerlijk? geen van beiden... dit is waarschijnlijk persoonlijk... keuze gaat bij mij steeds naar Dell of Asus... veel betere kwaliteit.

Als je ECHT moet kiezen tussen Toshiba of Acer kies dan maar voor Toshiba, die hebben nog een redelijk goede support.
    5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Een vriend van mij wil een nieuwe laptop kopen en twijfelt tussen 2 merken (specs min of meer hetzelfde - Core i3, 4Gb RAM, enz.). Prijs is identiek.
      Welk merk heeft de voorkeur : Toshiba of Acer ?
      Het voornaamste verschil tussen merken zit in hun support. En dan nog is dat behoorlijk gelijklopend...Technische verschillen tussen verschillende merken laptops zijn zeer klein. De prijs is meestal een betere indicatie om de kwaliteit aan te duiden, dan het merk. De meeste merken komen trouwens uit dezelfde fabrieken, die op de ene lijn dan HP leveren, en ernaast een Macbook pro...
      Kan je het ding niet missen, dan neem je er beter een next business day on site garantie bij. Bij niet professionele laptops zal dat waarschijnlijk niet lukken, en dan mag je vlotjes op 14 dagen rekenen als het ding eens hersteld moet worden (laptops worden gewoon opgestuurd, i.p.v. hersteld in het verkooppunt).
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
        eerlijk? geen van beiden... dit is waarschijnlijk persoonlijk... keuze gaat bij mij steeds naar Dell of Asus... veel betere kwaliteit.

Als je ECHT moet kiezen tussen Toshiba of Acer kies dan maar voor Toshiba, die hebben nog een redelijk goede support.
        Helemaal mee eens.

Jan

Comment

Laptop support :
          You may not care so much about tech support for your desktop, but for a laptop it matters a bit more.

Voor wat het waard is: geen klachten over 2 Acers (eentje van september 2004, eentje van jaarwisseling 2005-2006), noch over de support van Acer. En die hebben we toch eens nodig gehad.

(Ik heb mijn verhaal over de support eens ooit neergeschreven: hier)
          Last edited by nabi; 31 januari 2011, 14:22. Reden: link toegevoegd

Comment

Welk merk er ook gekozen wordt, kijk voor de aankoop in elk geval eens op de plaatsing van de USBslots, kwestie van verregaande frustraties achteraf te vermijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
              welk merk er ook gekozen wordt, kijk voor de aankoop in elk geval eens op de plaatsing van de usbslots, kwestie van verregaande frustraties achteraf te vermijden.

:d:d:d

Eigenlijk wou ik zoëven (post #5 over laptop support) deze link posten : http://www.squaretrade.com/htm/pdf/S...ility_1109.pdf
              maar ik vond hem pas nu
              Last edited by nabi; 31 januari 2011, 14:28. Reden: alweer link toegevoegd

Comment

Ik heb nog een Tochiba laptop en die heeft mij nog niet in de steek gelaten.
                Enkel het toetsenbord verfoei ik soms. Alles ligt zo dicht bij mekaar dat ik er nogal eens naast zit en soms ineens een gans stuk tekst verloren ben, of ergens middenin een ander stuk tekst beland. Dat zal allicht eigen zijn aan de meeste laptops. Maar dit is toch iets wat ik persoonlijk heel belangrijk vind.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Voor wat het waard is: geen klachten over 2 Acers (eentje van september 2004, eentje van jaarwisseling 2005-2006), noch over de support van Acer. En die hebben we toch eens nodig gehad.
                  Vanwege de matige kwaliteit ?

Jan

Comment

Als je een 17" wilt en je budget is max 599 euro, dan ben je natuurlijk al beperkt in je keuze. Ik had hem zelf ook Dell aangeraden, maar als ik er één samenstel (is gewoon voor de basic dingen, surfen, e-mail, Word en eens een fotootje bewerken) dan kom ik al een stuk boven het budget.
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Vanwege de matige kwaliteit ?

Jan
                      Als je nou eens alles had gelezen, maar ja, een beetje vooringenomen, zeker

Comment

Als je een 17" wilt en je budget is max 599 euro, dan ben je natuurlijk al beperkt in je keuze. Ik had hem zelf ook Dell aangeraden, maar als ik er één samenstel (is gewoon voor de basic dingen, surfen, e-mail, Word en eens een fotootje bewerken) dan kom ik al een stuk boven het budget.

Tja, het is altijd compromissen.
                        Kijk eens op http://www.laptopshop.be/keuzehulp
                        Last edited by nabi; 31 januari 2011, 16:12.

Comment

ik zou ze eens proberen bekijken bij daglicht
                          een vriendin heeft onlangs goedkope packard bell gekocht, ze moet met dat ding donker hoekje opzoeken ... in nabijheid van raam is scherm onleesbaar ...

Comment

30 euro erbij en je bent klaar :

http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/pr...2/default.aspx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              Plus de kosten om het toetsenbord te vervangen naar AZERTY

Comment

Working...
                              X