Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Notebooks: Acer of HP?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Notebooks: Acer of HP?

    Ik plan een nieuwe notebook te kopen, dewelke weet ik ongeveer. De specificaties vormen geen probleem daar ken ik genoeg van.

    Welk merk notebook verkies jij op basis van je eigen ervaring gelet op de prestaties/kwaliteit van het scherm, het aantal technische mankementen van de notebook dat je al gehad hebt en de service na verkoop:

    Verkies jij Acer of HP? (graag enkel deze, andere merken interesseren mij op dit moment niet)
    Graag kort je antwoord motiveren.

    Waarom? Ik heb nu een Dell van 5 jaar oud. Buiten een versleten batterij, een kapotte hd en af en toe wat obscure bluescreens niet veel op aan te merken. Niet goed en niet slecht bevonden, daarom ook geen intentie om opnieuw voor Dell te kiezen.

    Alvast bedankt om jouw gebruikservaring te delen.
    Last edited by HendrikD; 30 november 2009, 12:05.
    Nikon D60 + Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G VRII + Nikkor 35mm f/1.8G & Panasonic DMC-TZ5

  • #2
    Re: Notebooks: Acer of HP?

    Thuis hebben we twee Acer laptops waar we tevreden over zijn. Ook over de na verkoop service.
    Eén van de laptops (nu meer dan 5 jaar oud, was gekocht met 3 jaar garantie) heeft een defecte lader gehad en binnen de werkweek ontvingen we een nieuwe.
    Diezelfde laptop heeft ook een echt defect gehad (ik weet niet precies wat, schijf? moederbord?). Omdat de reacties hier overwegend negatief waren (en nog wel zullen zijn ) over de service ("vergeet de service van Acer maar, die is onbestaand" "reparatie binnen de drie weken is snel, denk eerder aan drie maanden en meer" enzovoort) en die laptop toen dringend nodig was (examens) en ook op het einde van de garantietermijn was hebben we snelsnel een andere gekocht. Maar ook weer binnen de week (maandag-donderdag zelfs!) gerepareerd terug gekregen zonder dataverlies! M.a.w. was de aankoop niet nodig geweest!

    De tweede laptop (ook al meer dan 4 jaar oud) heeft nog geen enkel probleem gehad en wordt dagelijks zeer intensief gebruikt.

    De oudste laptop (die defect is geweest) wordt nog gebruikt (niet meer dagelijks uiteraard, als je een nieuwere hebt), maar werkt nog als nieuw

    Over HP kan ik niet oordelen, maar ik verwacht wel negatieve commentaar over Acer.

    Comment


    • #3
      Re: Notebooks: Acer of HP?

      ik heb een HP Pavillion 6000 serie gehad en ik moet zeggen, ben er niet content van geweest.
      2 keer netwerkkaart kapot, 1 keer grafische chip kapot en 1 keer DVD speler moeten laten vervangen omdat hij geen dvd's wilde schrijven. Dit alles op 2 jaar tijd.
      Alles is wel in (uitgebreide) garantie hersteld geweest maar toch...
      Ben nu overgestapt op MacBook.
      Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

      Comment


      • #4
        Re: Notebooks: Acer of HP?

        Oorspronkelijk geplaatst door HendrikD Bekijk bericht

        Verkies jij Acer of HP? (graag enkel deze, andere merken interesseren mij op dit moment niet)
        Graag kort je antwoord motiveren.
        heel jammer, had net een goed en steekhoudend maar lang verhaal, waarom je voor een HP zou kunnen gaan.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Notebooks: Acer of HP?

          Hey Bouk,

          bedankt voor je reactie maar HP behoort toch tot mijn interesses? Feel free om een mooi verhaal te vertellen Ik sta open voor alle suggesties.

          Aan de andere posters: voor alle duidelijkheid, positieve reacties zijn evenzeer gewenst (was misschien niet zo duidelijk in mijn originele post)

          Met dank
          Nikon D60 + Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G VRII + Nikkor 35mm f/1.8G & Panasonic DMC-TZ5

          Comment


          • #6
            Re: Notebooks: Acer of HP?

            Hoezo, was ik niet positief dan ?

            Comment


            • #7
              Re: Notebooks: Acer of HP?

              Hoi nabi,

              toch wel toch wel, en ik dank je voor je bijdrage (was precies wat ik wou horen).

              Ik wou er alleen wijzen dat er ook nog notebooks bestaan die zonder problemen werken. Als je veel fora nagaat zou je wel eens geneigd zijn anders te gaan denken.
              Helaas heb ik zelf toch ook al moeten ondervinden met mijn persoonlijke Dell (Inspiron 510M), en 2 Dell's van de firma (Latitude D800 en D820) dat falende hard-ware meer voorkomt dan iedereen lief is. (merk speelt hier eigenlijk geen rol hoor)

              En inderdaad, goeie service bestaat ook. (Getuige Dell )
              Nikon D60 + Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G VRII + Nikkor 35mm f/1.8G & Panasonic DMC-TZ5

              Comment


              • #8
                Re: Notebooks: Acer of HP?

                Was in een ver verleden netwerkbeheerder. In die firma hadden we een 5-tal laptops (meeste waren desktops), allemaal Hp/Compaq, van de business "collectie".

                Heb daar 4.5 jaar gewerkt. In die tijd hebben we bij de laptops 1 harddisk en 1 beeldscherm laten vervangen. Alle PC's lagen daar onder een 3 jaar next day/on site garantie (dat is helaas wel een dure optie).
                Beide keren zijn die dingen hersteld de dag nadat ik gemeld had dat er een probleem mee was.
                De service van HP (zeker met een dergelijke garantie) is zonder meer uitmuntend te noemen. Hun record was een switch : gebeld rond 14:00, de volgende dag rond 9:00 lag er een nieuwe...

                Heb nu onlangs ook een laptop gekocht : een "home" (pavilion DV7) versie. Heb helaas wel al 1 van de USB poorten verknoeid (waarschijnlijk met een slechte USB-kabel, die nochtans al 7 jaar werkt op mijn desktop).
                De winkel waar ik hem gekocht heb, heeft me al gemeld dat ze het ding moeten opsturen (heeft dus geen bovenstaande garantie), omdat om zo'n USB-poort te herstellen, ze het volledige moederbord moeten vervangen... Is helaas een nadeel van laptops : alles hangt aaneen...
                Ik weet dus nog niet hoelang de herstelling gaat duren. Ik heb toch 2 jaar garantie, dus ik zal hem laten herstellen als ik enkele weken met vakantie ben (zal ergens midden volgend jaar zijn). Het ding heeft toch 4 USB-poorten, 1-tje minder is zo erg niet...
                Het laptopke is die nieuwe versie met Windows 7 (64 bit) en een I7 processor. K'moet zeggen dat ding vliegt vooruit (helaas ook niet bijster goedkoop). Zelfs met die mindere grafische kaart (een GT 230M is niet de top) draaien zware dingen als een Flight simulator X (wel met service pack 2) en alles aan, als een lier. Bij "gewone" scenery haalt hij 20 fps, boven "zware" steden zakt dat naar een 15.
                Mijn oude desktop (PIV 3 Ghz) haalde met moeite 2-3 fps...
                Photoshop en lightroom zijn geen probleem ;-).
                De processor wordt in belasting wel behoorlijk warm (zijn max. temp is 100°C volgens de specificaties, en bij volle belasting geraakt hij vlotjes boven de 70°C, onbelast is dat een 40-45°C).

                Tussen de verschillende merken is trouwens heel weinig verschil qua betrouwbaarheid. Er zijn wereldwijd 6 fabrieken die de laptops maken voor zowat alle merken (ja, ook de Macbook (pro)). De betrouwbaarheid stijgt naarmate de prijs van de laptops stijgt (wat normaal is). Maar zeggen dat Acer beter is dan HP of Dell (of omgekeerd) is behoorlijk twijfelachtig. Apple heeft wat dat betreft pech : want het geld dat een Alu uitgefreesd frame kost, zorgt niet echt voor een hogere betrouwbaarheid...
                Last edited by polleke_cgc; 30 november 2009, 12:37.
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Notebooks: Acer of HP?

                  Als ICT-co beheer ik een netwerk met zo'n 600 pckes waaronder heel wat laptops van allerlei merken ...
                  mijn bevindingen: Acer en HP worden nooit meer aangekocht ...

                  Acer laptops: veel problemen met vooral videokaart, hdd, moederbord ... service: laptop directie is ooit 6 weken in herstelling geweest ...
                  HP laptops: slechte beeldkwaliteit, vastlopen, warm lopen, batterij vlug defect, eentje is "opgesmoord" ...

                  goede ervaringen met Dell: nog geen laptops defect zowel Latitude als Inspiron (prachtig beeld ... ). heb vorige week nog eens een oude Dell PII latitude met Win 2000 bovengehaald ... werkt nog uitstekend ...

                  ook Toshiba is zeer goed met prima beeldkwaliteit, nog geen defecten.

                  gebruikers werken liefst met de Toshiba's.

                  laptops worden uitgeleend aan veel verschillende gebruikers (leerlingen, leerkrachten) en moeten dan ook tegen een stootje kunnen ...

                  veel succes met je nieuwe laptop!!
                  Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                  www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

                  Comment


                  • #10
                    Re: Notebooks: Acer of HP?

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Tussen de verschillende merken is trouwens heel weinig verschil qua betrouwbaarheid. Er zijn wereldwijd 6 fabrieken die de laptops maken voor zowat alle merken (ja, ook de Macbook (pro)). De betrouwbaarheid stijgt naarmate de prijs van de laptops stijgt (wat normaal is). Maar zeggen dat Acer beter is dan HP of Dell (of omgekeerd) is behoorlijk twijfelachtig. .
                    BOEL

                    Comment


                    • #11
                      Re: Notebooks: Acer of HP?

                      Oorspronkelijk geplaatst door HendrikD Bekijk bericht
                      Ik plan een nieuwe notebook te kopen, dewelke weet ik ongeveer. De specificaties vormen geen probleem daar ken ik genoeg van.

                      Welk merk notebook verkies jij op basis van je eigen ervaring gelet op de prestaties/kwaliteit van het scherm, het aantal technische mankementen van de notebook dat je al gehad hebt en de service na verkoop:

                      Verkies jij Acer of HP? (graag enkel deze, andere merken interesseren mij op dit moment niet)
                      Graag kort je antwoord motiveren.

                      Waarom? Ik heb nu een Dell van 5 jaar oud. Buiten een versleten batterij, een kapotte hd en af en toe wat obscure bluescreens niet veel op aan te merken. Niet goed en niet slecht bevonden, daarom ook geen intentie om opnieuw voor Dell te kiezen.

                      Alvast bedankt om jouw gebruikservaring te delen.
                      ik heb nog een acer staan die ik voor mijn vorige werk gebruikte.
                      ik heb nooit problemen gehad met acer.
                      zelfs niet als ik eraan zat te klooien

                      de prestaties/kwaliteit van het scherm zijn geweldig heel scherp beeld.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Notebooks: Acer of HP?

                        hier deze acer laptop is echt een aanrader


                        deze laptop kost € 1399
                        maar dan heb je ook wat

                        hier de systeemeisen
                        18,4 inch FullHD-laptop
                        LED-verlicht breedbeeld (16:9)
                        Intel Core i7-processor 720QM
                        NVIDIA GeForce GT 240M videokaart met 1 GB aan DDR3-geheugen
                        500 GB schijfruimte
                        Tuba CineBass Booster (subwoofer)
                        802.11b/g/n Wireless LAN
                        HDMI-verbinding
                        Windows 7 Home Premium 64-bit
                        Last edited by jesse2314; 30 november 2009, 15:52.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Notebooks: Acer of HP?

                          acer : slechte naservice.
                          wilt u een goede laptop : Asus, vorige week nog bevestigd in de kranten, de meest betrouwbare laptopmerk. minste defecten over de hele lijn,
                          slecht : HP meeste defecten.

                          b.
                          Bijna niks meer....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Notebooks: Acer of HP?

                            Oorspronkelijk geplaatst door benbits Bekijk bericht
                            acer : slechte naservice.
                            wilt u een goede laptop : Asus, vorige week nog bevestigd in de kranten, de meest betrouwbare laptopmerk. minste defecten over de hele lijn,
                            slecht : HP meeste defecten.

                            b.
                            hoe zo heeft acer een slechte naservice
                            acer : slechte naservice.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Notebooks: Acer of HP?

                              trouwens moet je hier eens kijken
                              Natuurlijk was ik aanvankelijk ook verlekkerd door al die Asus (en clones) informatie die de laatste tijd over ons heen wordt gestort! Maar als ik eens goed nadenk, is het enige wat me echt aantrek…


                              hier hebben ze het over asus

                              Comment

                              Working...
                              X