Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e aansluiting v.a.de modem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2e aansluiting v.a.de modem

Goedemiddag,

Voor een paar maanden is er een technieker ,in opdracht van Telenet,langsgeweest om de modem te vervangen.Op de vraag of het mogelijk was om aan de uitgang een 2e P.C. aan te sluiten,kregen we een klaar en duidelijk "JA"en dit zonder "abonnements meerkost" Een verzoek naar Telenet was voldoende,zij zouden dan het nodige doen.
    Antwoordt van Telenet : stap naar een elektrieker,deze doet het nodige.
    Nu is mijn vraag : heeft er al iemand deze klus al zelf gedaan,moeilijk kan dit niet zijn??
    Volgens mij heb ik een "dominostekker" of hoe noemt zo iets en kabel nodig?
    Waar kan ik me dat allemaal aanschaffen?
    Alvast bedankt voor julie hulp.
    Grtjs
    Jos

Re: 2e aansluiting v.a.de modem

Je hebt een switch nodig deze plaats je achter je modem en van daaruit kan je dan naar je pc's vertrekken. Ik weet niet welk abonnement je hebt bij telenet maar normaal gezien heb je zeker recht op 2 ip adressen. Wil je meer pc's aansluiten kan je eventueel een router overwegen ipv een switch.

Switch of router kan je in elke computerzaak kopen.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Dank Mir voor de raad.
      Als ik het goed heb is een router een draadloze verbinding?
      Over draadloze verbindingen heb ik al vele verhalen gehoord,o.a. misbruik,geen verbinding e.d.

Grtjs

Comment

Als je overstapt naar een FIBER abonnement, moet het modem worden vervangen en die nieuwe modems hebben een 4 poorts switch + draadloos acces point. Dus 4 PC's met een UTP kabel + draadloos (in theorie een onbeperkt aantal) De technieker van Telenet doet die draadloze configuratie zelf. Werkt prima.
        Comfortably numb with my Pentax

Comment

Bedankt Pink Floyd fan,
          Een goed idee.Heb je een idee wat een Fiber abonnement kost?

Grtjs
          Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
            Bedankt Pink Floyd fan,
            Een goed idee.Heb je een idee wat een Fiber abonnement kost?

Grtjs
            Jos
            dat kan je hééééééééél gemakkelijk te weten komen als je even naar de site van Telenet gaat kijken.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              dat kan je hééééééééél gemakkelijk te weten komen als je even naar de site van Telenet gaat kijken.
              Bedankt,

Heb me het Fiber abonnement aangeschaft. De technieker komt op 16 febr.langs.
              Hopelijk verloopt alles naar wens.

Grtjs
              Jos

P.S. Ik geef een seintje als alles achter de rug is

Comment

Uiteraard kan je die draadloze functie net zoals in een router uit zetten als je deze niet wenst te gebruiken.

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Gewoon een router met paar switch poortjes op heb je nodig.
                  Die bestaan MET of ZONDER draadloos optie.

Om het heeeeeeel simpel uit te leggen:
                  - een switch is beetje zoals een dominostekker voor elektriek.
                  - een router is beetje vergelijkbaar met een stroomblokje die je gebruikt om je gsm op te laden bv.

Een router heeft op internet een zeer belangrijke functie als extra beveiliging.
                  Zo kunnen ze veel moeilijker van buiten inbreken in jou pc.
                  Met een switch heb je deze beveiliging totaal niet.

Ideaal is om ze achter elkaar te zetten als volgdt:

Internetmodem -> Router -> switch -> meerdere PCs

Maar zoals ik al eerst zei, kan je die bakjes in 1 kopen (router met een switch ingebouwd)

Kostprijs +- 50 euro

In veel gevallen kan je die zo gewoon op je modem aansluiten en het zou KUNNEN werken.
                  Maar als het niet werkt kan je best iemand laten komen die er iets van kend want het is nogal redelijk technisch.
                  De installatie duurd een klein half uurtje zo +-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

Ideaal is om ze achter elkaar te zetten als volgdt:

Internetmodem -> Router -> switch -> meerdere PCs
                    Dit klopt niet als je Telenet digitale TV neemt. De Digibox (recorder in mijn geval) moet voor de router komen. Heeft iets te maken met het IP adres van de digibox.
                    Dus switch > TV en switch > router > PC's.
                    Maar met het nieuwe FIBER abonnement vervalt losse router en switch. Scheelt 2 stopcontacten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                      Dit klopt niet als je Telenet digitale TV neemt. De Digibox (recorder in mijn geval) moet voor de router komen. Heeft iets te maken met het IP adres van de digibox.
                      Maar met het nieuwe FIBER abonnement vervalt losse router en switch. Scheelt 2 stopcontacten.
                      Klopt wat je zegd, maar ik hoorde niets over digitaal tv anders had ze al een switch e

Comment

Bedankt "iedereen",voor de info.
                        Tot op heden heb ik nog geen digitale T.V.,wij hebben nog een "aquarium TV" (beeldbuis). De dag dat hij het loodje er bij neerlegt schaffen we ons,natuurlijk, een flatscreen aan en kiezen we voor digitaal.

Grtjs
                        Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
                          Bedankt "iedereen",voor de info.
                          Tot op heden heb ik nog geen digitale T.V.,wij hebben nog een "aquarium TV" (beeldbuis). De dag dat hij het loodje er bij neerlegt schaffen we ons,natuurlijk, een flatscreen aan en kiezen we voor digitaal.

Grtjs
                          Jos
                          g

Ik heb ook nog een "aquarium TV". Dit is geen belet om toch voor digitaal te gaan hoor. Het beeld is beter, en qua opname gemak: niks zo handig als een digirecorder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                            En wat heb je dan uiteindelijk met je Fibernet?
                            Inderdaad ... dat je Digibox/corder een ip-adres krijgt van je Telenet-router.
                            Dus ... internet > modem > interne router met 4 poorten > TV.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Hallo,

Vanmorgen is de technieker van Telenet langsgeweest en heeft een andere modem geplaatst.
                              Wij hadden ExpressNet voor 1 "vaste p.c. aansluiting" en betaalden €42,91/maand. Nu zijn we overgeschakeld naar Fiber 40 met 1 "vaste p.c. aansluiting en WiFi naar de laptop voor €44,95/maand.

Bedankt voor julie reacties en tips.

Grtjs

Comment

Working...
                              X