Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDMI-kabels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HDMI-kabels

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Had ik gezien...
    Heb ook al opgemerkt dat de HDMI-kabels aanraden bij Vandenborre, Krefel, enz. meestal rond de 29 euro kosten. Mijns inziens is dat een correcte prijs voor een deftige HDMI-kabel...
    Volgens mij kan je niets fout doen tussen de 25 a 40€
    Flickr

Comment

Zelf heb ik bij mijn nieuwe Panasonis Plasma TV een HDMI kabel gekocht voor € 30 . Ruim geld genoeg en prachtig beeld .
      Een kameraad van mij koopt bij Vandenborre een Samsung TV . Die zelfde TV ziet hij in de Makro €50 goedkoper . Vandenborre doet dan ook €50 af van zijn verkoopprijs maar smeert hem wel een HDMI kabel aan van € 140 !!!

Comment

Ik denk er ook zo over,en dat is met zoveel, bij mijn nieuwe vaio een MDI kabel nodig
        ,in de Sony winkel netjes uitgehangen achter de toog kabels van 110€ en meer met of zonder vergulde stekkers,maar met mijn opmerking dat ik die overkill vond
        ging vlot de kast open met kabels onder de toonbank en werd één of ander Duits merk bovengehaald van 30€ en ik voornamelijk best tevreden.Ook bij gebruik.

Wil wel nog even wat kwijt over die was en andere machines, het zal wel zitten in het gebruik materiaal voor de bewegende delen. Ik heb een gratis vaatwasser verkregen bij de aankoop van mijn keuken,ong 18 jaar terug,wel na 4 jaar pomp stuk, kostprijs met mekanieker 600€.wel ik heb me dan 2 rollementen gekocht (industrieele) SKF en op het
        pompasje gezet.
        en na 12jaar werkt dat ding nog, kost 5€. Aan de niet bewegende delen,de bedrading kan weinig gebeuren bij normale belasting.MVG
        https://ggpics.be/

Comment

Vandaag op 1dayfly (en soms op iBood) voor geen geld!
          Mijn kabels komen van ginder, en daar is niets mis mee.

Comment

duurdere of dure hdmi kabels hebben alleen nut;

- als je lange afstanden moet overbruggen (5m en meer)
            - en er stoorbronnen in de buurt zijn (electrische storing)

Dit omdat de duurdere kabels beter afgeschermd zouden zijn.

Ik heb bvb een goedkope hdmi kabel in een 2cm kabelgoot gestoken bij iemand samen met de stroomkabel van de TV. Dan getest met test bluray disk: no problemo...

Comment

Je kan beste eerst kijken naar wat voor kabel het is qua afscherming, connectoren en dat soort dingen en daarna op prijs vergelijken. Dan pak ik altijd gewoon de goedkoopste of een van de goedkoopste, zolang de specificatie maar goed is. Misschien deze http://www.kabelaanbieding.com/index...aid=33&lang=NL

Comment

Ik had er al een gekocht. Prijs om en nabij de 100 euro. Toen kwam ik in de Gamma,
                daar lag er een van 18.95. Puur uit nieuwsgierigheid meegedaan om 'ns te vergelijken.
                Geen verschil te zien. Ik heb mijn oude ogen nochtans goed de kost gegeven, dus mijn
                beste bril opgezet, kamer verduistert en kijken en vergelijken.
                Toen kwam ik in de Action shop en zag er eentje van 2.68 euro. Voor dat geld kon ik
                het natuurlijk niet laten.
                Resultaat: ik zit nu met een kabel van 100 euro die even goed is als eentje van 2.68.
                Toen mijn zoon thuiskwam en vroeg of ik zo geen kabel had liggen voor zijn plasma,
                heb ik nogmaals getest en hem laten kiezen. De kabels een voor een ingeplugd en deze
                met het beste beeld mocht hij hebben.
                Hij is met die van 18.95 naar huis gegaan. Hij had het gevoel dat deze het beste was
                maar echt zien was er volgens hem ook niet bij.
                Let wel: het gaat hier om kabeltjes van een centimeter of 70. Volgens mij zal je wel
                het verschil zien op een veel langere afstand of zo maar op die afstand?

Comment

HDMI stuurt een digitaal signaal door. Het is niet dat de duurdere versie ineens extra informatie kan versturen... Een goedkope kabel is goed genoeg
                  Mijn website | Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_vdw Bekijk bericht
                    HDMI stuurt een digitaal signaal door. Het is niet dat de duurdere versie ineens extra informatie kan versturen... Een goedkope kabel is goed genoeg
                    't Zal wel zijn!
                    Ikzelf heb ook de goedkope kabels en hier geen enkel probleem!

Comment

Een dure kabel kan effectief wel meer informatie versturen (kan een hogere bitrate aan), maar helaas voor die fabrikanten heb je die nu (nog) niet nodig.
                      Op een wagen die maar 180 km/h kan rijden, hoef je ook geen banden te leggen die gehomologeerd zijn voor de meer dan 400 km/h van een veyron...
                      Koop de goedkoopste kabel die getest is op de huidige norm (1.3 of zelfs 1.4) en je zal geen problemen hebben... Dat hoeft voor een kort kabeltje inderdaad geen 100 € te kosten. Ik gebruik zelf kabeltjes van 13€ (1.5 m. lang) en die werken probleemloos.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Op amazon kan je al een kabel van anderhalve meter hebben voor 11 pond, hdmi 1.4 standaard. De versies hebben inderaad zoals je al aanhaalt een technisch verschil.

Ik had me inderdaad beter moeten formuleren! Een HDMI kabel van dezelfde versie, maar met een verschillende prijs; dat zal niet veel uitmaken! Bij deze rechtgezet
                        Mijn website | Facebook

Comment

Op amazon kan je al een kabel van anderhalve meter hebben voor 11 pond, hdmi 1.4 standaard. De versies hebben inderaad zoals je al aanhaalt een technisch verschil.
                          Waarom zou je eentje op Amazon bestellen als ze bij de Action shop voor 2.68 euro
                          te koop zijn?
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Het is een gewoonte van mij om prijzen daar te checken. Ik koop namelijk regelmatig boeken daar; en van die kleine 'prullen' koop ik er dan vaak bij. Verzending is toch vaak gratis als je boven de 20 pond ofzo besteld!
                            Mijn website | Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Waarom zou je eentje op Amazon bestellen als ze bij de Action shop voor 2.68 euro
                              te koop zijn?
                              Persoonlijk vind ik 2.68 € er weer wat over in de andere richting. Ik koop nooit het duurste van iets, maar ook nooit het goedkoopste. Meestal zorgt dat ervoor dat je behoorlijke kwaliteit koopt voor toch niet teveel geld.
                              Ik heb ook nog supergoedkope kabels gekocht, waarvan de stekkers na een tijdje loskwamen. Zo'n zaken wil ik toch vermijden...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Persoonlijk vind ik 2.68 € er weer wat over in de andere richting. Ik koop nooit het duurste van iets, maar ook nooit het goedkoopste. Meestal zorgt dat ervoor dat je behoorlijke kwaliteit koopt voor toch niet teveel geld.
                                Ik heb ook nog supergoedkope kabels gekocht, waarvan de stekkers na een tijdje loskwamen. Zo'n zaken wil ik toch vermijden...
                                Ja, dat begrijp ik wel. Maar het nu ook weer niet zo dat je die kabel vier keer per dag
                                uittrekt. Dus eenmaal die op zijn plaats zit, blijft hij gewoonlijk voor lange tijd zitten.
                                Trouwens die van de Action Shop, 2.68 euro, voelt niet eens prullig aan of zo. Het lijkt
                                me gewoon een degelijke kabel.
                                Waarschijnlijk gesoldeerd door een 4 jarige Chinees maar dat is een ander paar mouwen.

Comment

Working...
                                X