Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDMI-kabels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HDMI-kabels

Help me dit uit de wereld te helpen :
    Om je flatscreen/BR-speler/home cinema met elkaar te verbinden, heb je dan genoeg met een 'goedkope' HDMI-kabel van 25 euro of maken die dure kabels (van soms 100 euro en meer) nu écht een verschil ?
    Persoonlijk denk ik dat die dure kabels weer zoiets zijn om geld uit uw zakken te kloppen. Ze zullen wel voordelen hebben, maar voor gewoon niet-professioneel gebruik zijn ze waarschijnlijk overkill...
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: HDMI-kabels

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Help me dit uit de wereld te helpen :
    Om je flatscreen/BR-speler/home cinema met elkaar te verbinden, heb je dan genoeg met een 'goedkope' HDMI-kabel van 25 euro of maken die dure kabels (van soms 100 euro en meer) nu écht een verschil ?
    Persoonlijk denk ik dat die dure kabels weer zoiets zijn om geld uit uw zakken te kloppen. Ze zullen wel voordelen hebben, maar voor gewoon niet-professioneel gebruik zijn ze waarschijnlijk overkill...
    Ik ben ook van die mening. Het moet wel niet de goedkoopste zijn, maar er zijn daar grenzen aan.
    Misschien even naast de kwestie, maar volgens mij een nagenoeg identiek verhaal. Voor mijn stereo-installatie heb ik vroeger ook van die heel dure dikke kabels gekocht met dure goudkleurige bananestekkers. Toen we naar ons nieuw huis verhuisden een vijftiental jaar geleden had ik door de elektrieker in verschillende lokalen en zelfs tot buiten op ons terras aansluitingen laten voorzien met gewone elctriciteitsdraden waaop ik dan gemakkelijk mijn geluidsboxen kon inpluggen . Maar eigenlijk hoor ik voor huiselijk gebruik het verschil niet. Mocht het in een studio zijn, dan zal dat allicht wel het geval zijn. En daarbij nog, als je ouder wordt, is je gehoor ook niet meer wat het was, aldus ... heel dure kabels ??
    Last edited by enero; 26 januari 2011, 10:22.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb op de playstation/digicorder/wd moviebox de goedkope kabels van Silvercrest(komt van aldi of lidl, dacht iets van een 7euro)

Ik merk op mijn tv(lcd van al een 5jaar oud) geen verschil met de duurdere versies.

Misschien dat het met de nieuwe, dure high end tv's wel iets verschil geeft.

Comment

Volgens mij is het zoals met alles : niet het goedkoopste kopen maar het allerduurste is "overkill".
        Bvb auto's : ik koop geen Skoda of Dacia (sorry voor de liefhebbers), maar ook géén Mercedes of BMW.
        Ook met een wasmachine bvb : ik heb zopas een Bosch gekocht, degelijk maar niet duur (niet iets van 300 € maar ook geen Miele van 1500 €).
        Daarom ook voor de HDMI kabels : iets van 30 à 50 Euro zou ik je aanraden.
        Ik voel mezelf een "middenklasser" en gedraag me daar ook naar.
        Last edited by willyB; 26 januari 2011, 10:21. Reden: ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
          maar ook geen Miele van 1500 €
          Hun slogan moet aangepast worden : "Miele, er is geen slechtere..." Niet persoonlijk, maar bij de vrienden van mijn ouders komt er stoom uit hun oren als je nog maar over Miele spreekt...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Hun slogan moet aangepast worden : "Miele, er is geen slechtere..." Niet persoonlijk, maar bij de vrienden van mijn ouders komt er stoom uit hun oren als je nog maar over Miele spreekt...
            Mijn moeder verterlde gisteren nog ... wasmachine en droogkast van Miele zijn net 28 jaar oud en tot nu toe juist één darmpje moeten vervangen wat nog geen 25€ gekost heeft, werkuren inbegrepen.

Wat de HDMI-kabels betreft ... de goedkoopste neem ik ook niet maar zeker ook niet die van 9€ of 150€ per stuk, 25 à 35€ zal ook wel goed zijn.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Is nog altijd een digitaal signaal, dat komt er uit of niet en niet half
              Duurdere kabels zijn pas belangrijk als je lange afstanden moet overbruggen.
              Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                Is nog altijd een digitaal signaal, dat komt er uit of niet en niet half
                Duurdere kabels zijn pas belangrijk als je lange afstanden moet overbruggen.
                Digitaal of niet, brolkabels met slechte solderingen, oxiderende contacten, slechte afscherming, ...
                Ook op een digitaal signaal kunt ge verlies hebben dat uw signaal om zeep helpt. Een 0 moet een nul zijn en een 1 een 1 maar als uw 1 zo zwak is dat uw toestel het als 0 gaat aanzien ... dan staat ge daar ook met uw digitaal signaal.
                Jaja ik weet het al ... het kan niet.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Mijn moeder verterlde gisteren nog ... wasmachine en droogkast van Miele zijn net 28 jaar oud en tot nu toe juist één darmpje moeten vervangen wat nog geen 25€ gekost heeft, werkuren inbegrepen.

Wat de HDMI-kabels betreft ... de goedkoopste neem ik ook niet maar zeker ook niet die van 9€ of 150€ per stuk, 25 à 35€ zal ook wel goed zijn.
                  Tjah misschien wel, maar een medium geprijsde wasmachine dus pakweg de helft van de Miele ofzo, gaat hoelang mee? pak nu 14 jaar (de helft van je ma).
                  Na 14 jaar is ze kapot en kun je ze vervangen door een veel energiezuinigere wasmachine met nieuwe technologie en functies...

Dus zoveel profijt heeft je moeder dan niet gedaan he.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hier op mijn praktijk nog een Miele droogkast van 1975. Twee schakelaars, één om de deur te openen en een andere om de tijd in te stellen. Ik ga niet zeggen dat dit nog aan te raden is voor delikaat textiel, waar de temperatuur belangrijk is. Maar, tot nog toe nooit gemankeerd. Voor wat ze moet dienen, handdoeken en overtrekken van mijn massagetafels te drogen, nog steeds OK.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Tjah misschien wel, maar een medium geprijsde wasmachine dus pakweg de helft van de Miele ofzo, gaat hoelang mee? pak nu 14 jaar (de helft van je ma).
                      Na 14 jaar is ze kapot en kun je ze vervangen door een veel energiezuinigere wasmachine met nieuwe technologie en functies...

Dus zoveel profijt heeft je moeder dan niet gedaan he.
                      Wij hebben twee keer een goedkoper merk gekocht, vorige een Brandt ... de Duitse versie nog.
                      Dit toestel heeft +- 2/3 van een Miele gekost en na iets minder dan 6 jaar was er iets aan. Technieker gebeld en ... onherstelbaar wegens geen stukken meer verkrijgbaar!
                      Mijn moeder heeft na 18 jaar dat probleem gehad en de dag nadien was haar machien gemaakt met een origineel stuk van Miele!
                      Na 6 jaar heb ik voor een onnozel stukske een nieuw machien moeten kopen ... dat heeft mij veel meer gekost dan mocht ik direct een Miele gekocht hebben!
                      Die Miele staat ook na het droogzwieren nog steeds op dezelfde plaats ... onze vorige machines konden we ergens gaan zoeken (manier van spreken).
                      En buiten dit ... een vuile was dat met een Brandt niet altijd 100% proper was op een lange wasbeurt is met de Miele van de eerste keer proper op een korte wasbeurt!
                      Na twee andere merken nu eindelijk een Miele ... nu dus derde machine op een kortere tijd dan mijn moeder er één heeft gehad.
                      Er zit dus wel degelijk een groot verschil tussen het ene merk en het andere.
                      Dus mijn moeder heeft inderdaad véél winst gemaakt t.o.v. ons met veel minder miserie!
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

En zo gaan we van een gewone HDMI kabel naar een wasmachine...
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

alle gekheid op een stokje, check volgende link en oordel zelf...

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Digitaal of niet, brolkabels met slechte solderingen, oxiderende contacten, slechte afscherming, ...
                            Ook op een digitaal signaal kunt ge verlies hebben dat uw signaal om zeep helpt. Een 0 moet een nul zijn en een 1 een 1 maar als uw 1 zo zwak is dat uw toestel het als 0 gaat aanzien ... dan staat ge daar ook met uw digitaal signaal.
                            Jaja ik weet het al ... het kan niet.
                            Als u kabel goed is spreek ik wel hé
                            Ik zie geen verschil tussen een 20€-50€-250€ kabel (zonder productiefout) op een gekalibreerd scherm.
                            En pas op ik geloof in kabels maar enkel voor luidspreker, coaxial en scart.
                            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              alle gekheid op een stokje, check volgende link en oordel zelf...

Had ik gezien...
                              Heb ook al opgemerkt dat de HDMI-kabels aanraden bij Vandenborre, Krefel, enz. meestal rond de 29 euro kosten. Mijns inziens is dat een correcte prijs voor een deftige HDMI-kabel...
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                              X