Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarmee het begon (auto)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waarmee het begon (auto)

    Voorwoord:
    Jaren terug kocht ik me 'n corolla, speciale edidie 1.4l diesel automaat.
    Vreselijk tevreden van en ruim genoeg.
    Het enige wat enorm tegenviel was het vermogen.
    Zie 'n oude topic van mij: http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ng-159199.html
    Ik moest die op tippen zetten als ik 'n drukke baan wou oversteken.

    Toen zag ik die RAV4 VIP staan, met alles erop en eraan.
    Die had wel voldoende vermogen maar was in de diesel versie niet in automaat te krijgen?
    Ik besloot die te kopen en de corolla(directie wagen) te ruilen.
    Nu de RAV 4 jaar wordt en met de huidige salon condities, gewoon uit interesse eens gaan polsen....bij Toyota natuurlijk

    En nu trommelgeroffel.........

    Het is de nieuwe Auris Hybride geworden.

    De condities waren goed, de inruilwaarde was goed en er kwamen nog extra condities bij, gelijk 5 jaar gratis onderhoud.

    Je zou zeggen:"gek dat je van diesel(mijn voorkeur, omwille van het koppel) terug naar benzine gaat.
    Maar deze wagen heeft gecombineerd ook 136 PK en dank zij electro motor nog meer koppel als mijn RAV
    Na 'n testrit, zelfs mocht die wagen op mayonaise bollen....vanuit stilstand met 3 personen werd ik werkelijk in de zetel gedrukt...
    Eindelijk terug 'n automaat en achteruit camera wat op de RAV omwille het reserve wiel niet ging.
    Mijn vrouw, die binnenkort op pensioen gaat, was direct in de wolken na dat er zelf mee had gereden.
    Ik zet flinke stap terug, maar 'n wagen die stilstaat, kost geld.
    De RAV was aangenaam om te rijden, maar binnenkort gaat die nog meer stilstaan en dat is aan taksen en onderhoud financieel absurd. (zeker met 2 wagens)

    Begin maart zou hij aankomen.

  • #2
    Re: waarmee het begon (auto)

    Je hebt inderdaad een goede keus gemaakt...zulk een hybride wagen is een betere keus dan de tegenwoordige diesels. Op bijna alle merken forums staan deze laatste na +/-30.000 kilometers stil, in panne of laat zeggen dat deze veelvuldig de garage moeten opzoeken omwille van de DPF-filter of het EGR probleem dat bij de nieuwste diesel nog niet op punt staat...het alternatief is een oude diesel of een hybride kopen...proficiat met jouw keuze alvast !!!

    Comment


    • #3
      Re: waarmee het begon (auto)

      Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
      Je hebt inderdaad een goede keus gemaakt...zulk een hybride wagen is een betere keus dan de tegenwoordige diesels. Op bijna alle merken forums staan deze laatste na +/-30.000 kilometers stil, in panne of laat zeggen dat deze veelvuldig de garage moeten opzoeken omwille van de DPF-filter of het EGR probleem dat bij de nieuwste diesel nog niet op punt staat...het alternatief is een oude diesel of een hybride kopen...proficiat met jouw keuze alvast !!!
      Goh, ik weet dat jij geen dieselfanaat bent .
      Hybride is prima, ik denk er ook aan, en als er nu een mooi model (in mijn ogen dan) uitkomt, zal ik hem wel kopen.
      Maar wij hebben een bedrijf vol met moderne diesels, allerhande merken en types (max 4 jaar ou en 180.000 km), en niet 1 is er op 30.000 km in geslaagd iets aan de motor te hebben.
      Ikzelf heb nu net een Egr moeten laten vervangen, op een Alfa GT 1,9Jtd met 178pk na 109.000 km. En die wagen word echt zwaar belast!
      Is allemaal niet zo erg als jij het laat uitschijnen.

      Comment


      • #4
        Re: waarmee het begon (auto)

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ikzelf heb nu net een Egr moeten laten vervangen, op een Alfa GT 1,9Jtd met 178pk na 109.000 km. En die wagen word echt zwaar belast!
        Is allemaal niet zo erg als jij het laat uitschijnen.
        Veel kilometers, en waarschijnlijk ook lange afstanden, dan denk ik dat een moderne diesel met roetfilter en EGR-klep niet veel problemen geeft. Het is vooral bij korte afstanden dat er overal teveel roet achterblijft omdat de uitlaat te koud blijft.
        Altijd heel traag rijden, met een zo laag mogelijk toerental is eigenlijk voor geen enkele motor goed, want dan blijft de temperatuur van de uitlaat ook te laag.
        Je mag gerust af en toe eens wat meer gas geven om het roet weg te blazen.
        Dat geldt ook voor een benzinemotor, als je die nooit echt laat "werken", dan blijft de temperatuur in de verbrandingskamer te laag om de bougies, zuigers en kleppen zuiver te houden, er komt dan overal een laag roet op zitten dat op lange termijn voor problemen kan zorgen.

        Maar tegenwoordig is het wel bijzonder moeilijk om gas te geven zonder de maximum toegelaten snelheid te overschrijden...(zeker met een snelle wagen)
        Af en toe eens wat sneller optrekken (als de motor warm is) kan voor geen enkele motor kwaad.
        Ik heb de indruk dat sommige mensen schrik hebben dat hun auto in twee breekt als ze wat te snel vertrekken aan de lichten.
        Last edited by Black B@ndit; 23 januari 2011, 14:18.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: waarmee het begon (auto)

          Tegen 2014 hoopt Toyota ongeveer elk model aan te kunnen bieden in Hybride uitvorering.

          Ook op basis van de prius zou er een coupé (hybride) en monovolume (ook hybride) komen...

          Dus binnen enkele jaren keuze genoeg denk ik

          Marc
          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

          Comment


          • #6
            Re: waarmee het begon (auto)

            Ben je zeker dat die Auris ook stopt binnen de halve meter op sneeuw?

            Toch proficiat hoor!
            Toyota heeft niet het mooiste design, en roept niet direct grote emoties op, maar ze zijn oerdegelijk!

            Comment


            • #7
              Re: waarmee het begon (auto)

              Proficiat met je aankoop !

              Hier een meer-dan-tevreden Prius-rijder !

              Mijn volgende wordt zonder twijfel terug een Prius !

              PS: Een aantal jaren ook STERK getwijfeld tussen een RAV en de Prius, maar als high-tech fanaat kon ik die Sci-Fi wagen echt niet laten liggen !
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: waarmee het begon (auto)

                Jouw smaak is raak
                Goede auto, goede keuze.
                En je zit jaren goed
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: waarmee het begon (auto)

                  Een paar dagen geleden bij Toyota langsgeweest voor een offerte van een RAV 4 en dat waren de slechtste salonvoorwaarden en overname prijs die ik tegen gekomen ben.
                  Nog geen €3000 aan premies en korting samen en de laagste prijs voor mijn 307 zelfs nog €1000 onder de catalogusprijs (auto is nog als nieuw met 70.500km op de teller)
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: waarmee het begon (auto)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    Een paar dagen geleden bij Toyota langsgeweest voor een offerte van een RAV 4 en dat waren de slechtste salonvoorwaarden en overname prijs die ik tegen gekomen ben.
                    Nog geen €3000 aan premies en korting samen en de laagste prijs voor mijn 307 zelfs nog €1000 onder de catalogusprijs (auto is nog als nieuw met 70.500km op de teller)
                    Zou bij hetzelfde merk blijven sus....
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: waarmee het begon (auto)

                      ik heb er geen noemenswaardige problemen mee gehad hoor het is er ook ene zonder dubbel vliegwiel maar nu wil ik wat meer pit en dan zit er bij Peugeot een dubbel vliegwiel op waarvan ik al van meerdere weet dat ze om de 60.000km prijs hebben dat het kapot is.
                      Nu is het zo dat de meeste merken op hun diesels een dubbel vliegwiel hebben ook de Honda maar er zijn veel minder problemen mee dan bij Peugeot.
                      Wil je bij een diesel geen vliegwielproblemen moet je een automaat kopen daar zit dat niet op.
                      Ach het zal altijd wel wat zijn ik heb deze week al heel wat mee gemaakt met verkopers ook.
                      Er was er ene bij die me een 1600cc wou aansmeren nadat ik om een 2000cc vroeg die zij me waarom een 2000cc als je toch maar om den toren rijd (ik doe inderdaad niet veel km maar een 15000 per jaar) ik gaf hem direct als antwoord dat ik snel om de toren wou rijden, wat heeft een verkoper nu uitstaans met wat ik als motor in mijn auto wil.
                      Gisteren liet ik een offerte maken bij Nissan voor een QQ en die vent deed niets als zuchten en toen ik nog een offerte vroeg voor een Nissan XTrail dacht ik dat hij er in ging blijven.
                      Als die al zo zucht als je een nieuwe auto wil kopen wat gaat dat dan zijn als je daar met een probleem aankomt, daar moet ik geen auto van hebben hoor.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: waarmee het begon (auto)

                        @ sus

                        als je grote kortingen zoekt, moet je zeker niet bij toyota zijn.

                        Zij werken met vaste maandkortingen per model, en zullen daar (bijna) niet van afwijken.

                        Ook als het autosalon is geven ze niet veel extra, alhoewel niet veel, 5 jaar onderhoud bovenop de 5jaar garantie en 5 jaar bijstand, is toch niet slecht

                        Qua overnameprijs kan ik u maar één ding zeggen, rij naar 2 of 3 garages van hetzelfde merk (vb toyota) en je zult verschieten hoeveel verschil er op de overnameprijs kan zitten, zou niet mogen, maar toch is het zo.

                        Ik heb zo vorig jaar een Toyota verso gekocht in begijnendijk (woon in beerse en binnen de 20 km zijn er 2 toyota-dealers) omdat deze 2500euro meer gaf voor mijn avensis van 6jaar oud en 185000km erop.

                        Kun je soms wel wat geld mee in je zak steken

                        groeten, Marc
                        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                        Comment


                        • #13
                          Re: waarmee het begon (auto)

                          Ik heb overnameprijzen van €3000 bij Toyota, catalogusprijs staat hij €4000 maar mijn auto heeft bijna geen km tot €8500 bij Hyundai en daar krijg ik nog een extra korting van €8000 op de te kopen auto.
                          Das is dus wel een heel verschil he, nu ga ik morgen nog naar een Honda dealer rijden en daar ook eens een offerte laten maken want het scheelt de ene garage tegen de andere.
                          Ik heb op twee plaatsen prijs gevraagd op een Ford S-Max en dat scheelt ook €2000 je kan met 20km rijden veel in je zakken steken. (daar heb je een Nikon 70-200mm VR II voor)
                          Last edited by Sus; 23 januari 2011, 21:37.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: waarmee het begon (auto)

                            @w00ha: Als je info over TOYOTA HYBRIDES moet hebben is dit the place to be:



                            Er is een zeer goed forum; oorspronkelijk alleen voor de PRIUS ( nu al de 3de generatie ! ), maar ik zie dat er ook een onderdeel voor de AURIS is bijgezet.

                            Beslist eens gaan kijken hoor ! Je kan er heel wat kennis opdoen.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: waarmee het begon (auto)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              @w00ha: Als je info over TOYOTA HYBRIDES moet hebben is dit the place to be:



                              Er is een zeer goed forum; oorspronkelijk alleen voor de PRIUS ( nu al de 3de generatie ! ), maar ik zie dat er ook een onderdeel voor de AURIS is bijgezet.

                              Beslist eens gaan kijken hoor ! Je kan er heel wat kennis opdoen.
                              Thnx

                              Comment

                              Working...
                              X