Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
speakers
Collapse
X
-
-
Re: speakers
net zoals er pixelpeepers zijn,
zullen er ook audiopeepers zijn
k denk dat 't soms ook veeeeel extra geld is voor ietske betere sound
en de ene is al content met bepaalde kwaliteit, terwijl de andere 't maar niks vindt
niks nieuw onder de zon
voor die subwoofer: zal vanavond es kijken wat ik staan heb
geen dure maar wel soort awardwinner
naar grond gericht
en geeft goe amai (knalt goe bij films)
update :
k denk deze: http://www.whathifi.com/Review/MJ-Ac...s-Pro-50-MkII/
heb dus Kef's en deze subwoofer op Denon-versterker avr 1708Last edited by Dirtyharry71; 25 januari 2011, 14:31.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk berichtWel breder denken dan één merk en reeks hee guys (zoals Lambocars). En wegdenken van het puur theoretische (VerSeg, ccc).... maar nog beter kwam gelijk minstens vijf keer zo duur uit ... en dat was toch iets te veel van het goede.
En zoals aangegeven, zelfs de bekabeling (en vooral de lengte niet vergeten) spelen een minstens even belangrijke rol, als je een degelijke versterker hebt en goede speakers steek er dan alstublieft geen kabeltje uit den brico tussen hé
Nu, iedereen koopt wat hij zelf wilt, ik ben het gaan beluisteren en mijn beslissing genomen, en ik kan je verzekeren dat Stereorama geen enkele shelve speaker had die hetzelfde geluid gaf dan mijn main speakers, zelfs de B&W 805 Diamond niet ... en die kost meer dan drie keer zoveel als mijn grote speakers ... kwam héél kort in de buurt, maar de 'feeling' was niet dezelfde.
MarkFotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtJe kan toch moeilijk ontkennen dat je makkelijker een vloerstaander zal vinden die erin slaagt "alles" weer te geven, dan een bookshelf...
Maar daar gaat het niet om. Ik beweer dat - in een goeie winkel - ze bookshelfs zullen hebben die zich perfect kunnen meten met vloerstaanders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk berichtHoog tijd om uw oren eens te laten onderzoeken.
Je hoort zelfs verschil in de bekabeling, laat staan tussen speakers.
Zelfs als je de standaard kabels tussen de geluidsbron en de versterker door betere vervangt.
Uw CD's al eens gedemagnetiseerd en naar het verschil geluisterd ?
1) Verschil in bekabeling of apparaat ga je enkel horen als de verkoper wil dat je het hoort (ic zijn setup is er op gebouwd om een component door de mand te laten vallen en/of hij heeft componenten gekozen die zover uit elkaar liggen qua kwaliteit dat er wel moet een verschil te horen zijn).
2) Ik ken veel mensen die bevestigend knikken als men hen op verschillen wijst, maar als je vijf minuten daarna dezelfde test herneemt terwijl ze geblinddoekt zijn, dan horen ze het verschil niet meer.
Ik kan een serieus boompke opzetten over kabeltests en blind-tests. Ten gepaste tijde, maar niet in deze draad. Want hier gaat het over wat anders.
Nogmaals, ik zeg; er zijn bookshelves die niet te onderscheiden zijn van vloerstaanders.
En als jij zegt dat dat niet waar is, dan ben je gewoon nog niet op de juiste plaats gepaseerd.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk berichtIk ben mijn installatie bij Stereorama in Lier gaan halen, en ik heb daar bijna drie uur 'geluisterd' naar verschillende luidsprekers van totaal verschillende merken en prijzen ... en er was er maar enkele die de 683's die ik nu heb konden overtroeven, en dit waren zelfs niet speakers die nog eens twee keer zo duur waren... maar nog beter kwam gelijk minstens vijf keer zo duur uit ... en dat was toch iets te veel van het goede.
En zoals aangegeven, zelfs de bekabeling (en vooral de lengte niet vergeten) spelen een minstens even belangrijke rol, als je een degelijke versterker hebt en goede speakers steek er dan alstublieft geen kabeltje uit den brico tussen hé
Anyway; ik wou gewoon zeggen dat het niet is omdat je het verschil kan horen tussen speakers bookshelf-X en staander-Y van dat ene speciefieke merk, dat het daarom zo is dat verschil altijd te hore is tussen elke bookshelf en staander.
Bekabeling is belangrijk, maar niet "even belangrijk". Met een goede, gewone audiokabel kom je al héél ver. Je zal al serieus wat moeite moeten doen om er dan nog hoorbaar op vooruit te gaan. Ik zou dan eerder beginnen met een netsnoer-filter. Dat geeft vaker een hoorbaar verschil (in het hoog) dan een duurdere audiokabel.
Comment
-
In die kabeltoestanden geloof ik ook niet bijster (met uitzondering van de luidsprekerkabels, maar zelfs die hoeven geen 20€/m te kosten), maar die bookshelfs zullen toch al behoorlijk goed uit de hoek moeten komen om bv. een B&W CM 7 te overtreffen... Zelf heb ik nog geen kleine luidsprekers gevonden die dergelijk niveau halen (wat niet wil zeggen dat ze niet bestaan natuurlijk).Groeten,
Polleke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtIn die kabeltoestanden geloof ik ook niet bijster (met uitzondering van de luidsprekerkabels, maar zelfs die hoeven geen 20€/m te kosten), maar die bookshelfs zullen toch al behoorlijk goed uit de hoek moeten komen om bv. een B&W CM 7 te overtreffen... Zelf heb ik nog geen kleine luidsprekers gevonden die dergelijk niveau halen (wat niet wil zeggen dat ze niet bestaan natuurlijk).
Opgelet; mijn stelling gaat op voor speakers binnen dezelfde prijscategorie hee (is logisch ook)
Als ge speakers begint te vernoemen uit een prijscategorie waar al geen bookshelves meer in bestaan, jah ok...
Comment
-
Waar is den tijd dat we in onzen auto de grootste en goedkoopste speakers van de zwarte markt in Tessenderlo staken en veel lawaai hadden ... maar weinig muziek, als het maar tot buiten te horen was
Toen ik 18 was had ik een Ford Capri ... een motorkap die al op de bestemming aankwam terwijl de rest thuis nog moest vertrekken, maar met een grote hoedenplank ... ik had het gepresteerd om daar niet minder dan 6 speakers in te steken, telkens 150 Watt (stond toch op de doos), veel lawaai en dat was het ook.
De eerste deftige drempel die ik in Leuven over ging ... en hop ... heel de hoedenplank met speakers en al kwam terecht op de achterbank... wat was jong zijn toch plezant hé, nu verspelen we uren om naar wat luidsprekers te gaan luisteren, km's ver van huis om dan weer véél te veel geld uit te geven om toch maar beter materiaal te hebben dan de vorige keer.
Eigenlijk zijn we allemaal kompleet zot niewaar
MarkFotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
Hier Marantz met B&W 685.
Persoonlijk vond ik die beter dan sommige vloerstaanders in hetzelfde budget. Andere vegen dan weer de vloer aan met die 685's. Maar dat was een ander budget.
Enige oplossing voor jou is al gegeven. Neem wat CD's, installeer je in een Hifi-winkel en luisteren maar.
Zorg wel dat het met een Marantz pM7001 versterker (of vergelijkbaar) is.Jeroen
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk berichtGe noemt daar een paar speakers op!
Opgelet; mijn stelling gaat op voor speakers binnen dezelfde prijscategorie hee (is logisch ook)
Als ge speakers begint te vernoemen uit een prijscategorie waar al geen bookshelves meer in bestaan, jah ok...
.
Ik heb thuis een (heel) oude voorloper van de 684 van B&W. Die dingen zijn nu bijna 17 jaar oud, net als de rest van mijn stereo (ik wacht tot er eens een onderdeel van mijn stereo de geest heeft, om te denken aan de volgende, maar die dingen blijven maar werken). Eerlijk gezegd is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om geen vloerstaander te nemen. Heb er wel nog geen gedacht van wat het zal worden, maar wat Marantz-dingen met zo'n CM'ke lijkt me wel iets...
Groeten,
Polleke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht... nu verspelen we uren om naar wat luidsprekers te gaan luisteren, km's ver van huis om dan weer véél te veel geld uit te geven om toch maar beter materiaal te hebben dan de vorige keer.
Eigenlijk zijn we allemaal kompleet zot niewaarNikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.
Comment
Comment