Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

speakers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: speakers

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Ik heb mijn hele living met B&W speakers gevuld (de 683 Theatre reeks) ... en blijf dat het beste vinden ... ben naar een hifi zaak geweest en mij rustig laten omver blazen door de verkoper, ik denk dat ik minstens 25 speakers gehoord heb, de B&W kwamen er als beste uit

Niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste hoor ... enig nadeel, ze nemen serieus wat plaats in beslag, maar dat hadden wij er voor over.

Mark

bedankt voor de tip, Lambo!!!!

nu weet ik waar mijn vakantiegeldcentjes naartoe gaan in juli...

Knappe speakers...

Mijn vriendin gaat je wel wat minder dankbaar zijn denk ik

ff on topic: BOSE is leuk om te zien, maar als we eerlijk moeten zijn: degelijk geluid vraagt een degelijke klankkast...

ieder zijn ding natuurlijk...
    maar zou ook gaan voor een wharfedale of B&W, afhankelijk van wat je er aan kan/wil geven...
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
      Met bookshelfs ga je nooit een echt hifi-geluid krijgen : ze missen oppervlakte en volume om bassen correct weer te geven.
      Je zult moeten kiezen tussen goede vriendin en goede boxen .
      Niet waar.

Doe dit:

1) Ga naar eender welke gerenommeerde audio zaak in Vlaanderen (bvb SoundCenter in Ninove of zo).
      2) Zeg dat je speakers zoekt, maar zeg niet "bookshelf" of "vloerstaander", en zet je in een luisterruimte.
      3) Laat de eigenaar skipperen tussen speakers.

Als je een duidelijk verschil kan merken tussen bookshelves of vloerstaander eet ik mijn eigen broek op.

Je zal je verbazen wat er uit een bookshelf kan komen.

Mvg,

J.
      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Stel dat ik actieve speakers zou kiezen, hoe kan ik dan 'kiezen' tussen mijn inputsignalen (CD, TV, DVD, Tuner, ...) wat je normaal dus via je versterker doet.
        Of dienen actieve speakers daar niet voor en zijn ze puur voor 'studio' om ze maar voor 1 ding te gebruiken.
        Voor actieve speakers heb je nog steeds een voorsversterker nodig. Bronselectie doe je daarop.

Mvg,

J.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          Als je een duidelijk verschil kan merken tussen bookshelves of vloerstaander eet ik mijn eigen broek op.
          Ik kan je toch verzekeren dat er uit mijn B&W 683 (de main speakers in mijn theatre systeem, bereik 38Hz - 22kHz) héél wat meer uitkomt dan uit bvb een B&W 686 (wat een shelve speaker is die ook op een vloerstaander kan, bereik 55Hz - 22kHz)

Een shelve speaker of een speaker die op een hoge voet staat is volgens mij ongeveer hetzelfde, maar een speaker van bijna 1m hoog kan je totaal niet vergelijken met een speaker die zo groot is als een schoendoos.

Ik heb jaren geleden ook eens voor zo'n B&W Matrix gestaan, miljaar wat een speaker, maar toen totaal onbetaalbaar voor mij ... heb toen B&W DM630i speakers gekocht die nu in mijn bureau staan en nog steeds schitterend spelen, mede daarom heb ik nu terug voor B&W gekozen in onze living.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ben content van KEF
            heb zowel middelgrote vloerstaanders (voor stereo, iQ5SE d8 ik) als kleine aan de muur (voor surround, iQ3 http://www.hollandlink.nl/hifi/kef-iq3.htm)
            en ze zien er nog mooi uit ook (smal en afgerond)

ben bij Soundcenter geweest, geluisterd en gekocht :-)
            Last edited by Dirtyharry71; 20 januari 2011, 14:39.
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Als je in dezelfde reeks (categorie) blijft, dan hoor je daar toch een deftig verschil tussen.
              Dat wil niet zeggen dat een kleine speaker van merk X niet beter kan klinken dan een grote van merk Y ... tussen speakers heb je een heel groot verschil in klank.
              Maar als het op lage tonen aan komt, dan speelt de klankkast een grote rol en uit een kleine doos haal je nooit hetzelfde als uit een grote kist.
              En persoonlijk hoor ik een mooie basstoon toch liever van onder komen dan van boven, ook al zijn basstonen minder richtinggevoelig.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Niet waar.
                Ga je broek maar al wassen

De grootte van de klankkast bepaalt inderdaad hoeveel bass je uit het ding krijgt. Sommige bookshelve speakers zijn inderdaad niet slecht, maar ze kunnen niet tippen aan de vloerstaanders.

Comment

Nog veel reactie op gekomen, tijd voor nog wat reacties graag.
                  Heb mij denon Denon PMA-710 AE gekocht, versterker was blijkbaar kapot :-(
                  Heb mij daarbij Monitor Audio r90 gekocht en enige dat ik nu nog zoek is goeie active subwoofer maar niet te duur. Ik was met idee vertrokken om voor 500 euro speakers te kopen en heb nu al 1000 uitgegeven.
                  Daar ik 3 weken zuid afrika geboekt heb en ook nog eens trouw is onze ezel gestopt met kakken.
                  Iemand goede 2dehands subwoofer? Of niet te dure deftige in combi met wat ik heb!

Comment

Hier zeer goeie ervaring met Canton.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Sorry voor de mannen die me graag mijn eigen broek zien opeten, maar mijn stelling blijft overeind. Ik herhaal ze nog eens in totaliteit:

1) Ga naar eender welke gerenommeerde audio zaak in Vlaanderen (bvb SoundCenter in Ninove of zo).
                      2) Zeg dat je speakers zoekt, maar zeg niet "bookshelf" of "vloerstaander", en zet je in een luisterruimte.

Doe het desnoods met de ogen dicht (al hoeft dat meestal zelfs niet). Ik ben er zeker van dat je ze niet van elkaar kan onderscheiden. Als het een zaak is die iets van audio weet hee. Die kerel van Soundcenter doet het er moedwillig om. Hij zet je met plezier op het verkeerde been.

Wel breder denken dan één merk en reeks hee guys (zoals Lambocars). En wegdenken van het puur theoretische (VerSeg, ccc).

Comment

Sorry voor de mannen die me graag mijn eigen broek zien opeten, maar mijn stelling blijft overeind. Ik herhaal ze nog eens in totaliteit:

Doe het desnoods met de ogen dicht (al hoeft dat meestal zelfs niet). Ik ben er zeker van dat je ze niet van elkaar kan onderscheiden. Als het een zaak is die iets van audio weet hee. Die kerel van Soundcenter doet het er moedwillig om. Hij zet je met plezier op het verkeerde been.

Wel breder denken dan één merk en reeks hee guys (zoals Lambocars). En wegdenken van het puur theoretische (VerSeg, ccc).
                        Je kan toch moeilijk ontkennen dat je makkelijker een vloerstaander zal vinden die erin slaagt "alles" weer te geven, dan een bookshelf...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
                          aangezien dat bose vrij degelijk maar duur is neem ik dat als referentie. of vergis ik mij, geen verstand van audio!
                          Met excuses, maar als je zoiets zegt als "Bose is vrij degelijk" dan heb je wel degelijk geen verstand van audio...
                          Bose komt er bij mij nog niet in al gaven ze het mij gratis...
                          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Heb zelf al enkele jaren JBL lab 1, (kleine speakers) en ben er wreed kontent van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                              Met excuses, maar als je zoiets zegt als "Bose is vrij degelijk" dan heb je wel degelijk geen verstand van audio...
                              Bose komt er bij mij nog niet in al gaven ze het mij gratis...
                              Ken er idd niets van

Maar heb dus Denon versterker en monitor audio speakers gekocht en juist nog subwoofer nodig!

Comment

Doe het desnoods met de ogen dicht (al hoeft dat meestal zelfs niet). Ik ben er zeker van dat je ze niet van elkaar kan onderscheiden.
                                Hoog tijd om uw oren eens te laten onderzoeken.
                                Je hoort zelfs verschil in de bekabeling, laat staan tussen speakers.
                                Zelfs als je de standaard kabels tussen de geluidsbron en de versterker door betere vervangt.
                                Uw CD's al eens gedemagnetiseerd en naar het verschil geluisterd ?

Comment

Working...
                                X